Miarka za miarkę
- 24 października 2007, środa» 11:00, 19:00
- 23 października 2007, wtorek» 19:00
- 2 czerwca 2007, sobota» 19:00
- 1 czerwca 2007, piątek» 11:00, 19:00
- 31 maja 2007, czwartek» 19:00
- 31 stycznia 2007, środa» 11:00, 19:00
- 30 stycznia 2007, wtorek» 19:00
- 18 marca 2006, sobota» 19:00
- 17 marca 2006, piątek» 11:00, 19:00
- 21 stycznia 2006, sobota» 19:00
- 20 stycznia 2006, piątek» 19:00
- 19 stycznia 2006, czwartek» 11:00
- 18 stycznia 2006, środa» 19:00
- 19 listopada 2005, sobota» 19:00
- 18 listopada 2005, piątek» 11:00, 19:00
- 17 listopada 2005, czwartek» 11:00, 19:00
- 16 listopada 2005, środa» 19:00
- 15 listopada 2005, wtorek» 19:00
- 18 czerwca 2005, sobota» 19:00
- 17 czerwca 2005, piątek» 19:00
- 16 czerwca 2005, czwartek» 19:00
- 15 czerwca 2005, środa» 19:00
- 11 maja 2005, środa» 19:00
- 10 maja 2005, wtorek» 19:00
- 6 maja 2005, piątek» 19:00
- 5 maja 2005, czwartek» 11:00, 19:00
- 2 maja 2005, poniedziałek» 19:00
Miarka za miarkę
William Shakespeare
- przekład: Maciej Słomczyński
- reżyseria: Helena Kaut-Howson
- scenografia i reżyseria światła: Paweł Dobrzycki
- muzyka: Marcin i Bartłomiej "Brat" Oleś
- ruch sceniczny: Marcello Magni
- projekcje: Włodzimierz Czwartosz
- autor plakatu: Piotr Kunze
- autor zdjęć: Tomasz Żurek
występują:
- Lidia Bogaczówna
- Anna Cieślak
- Marta Konarska
- Natalia Strzelecka
- Marta Waldera
- Maciej Jackowski
- Feliks Szajnert
- Bartek Kasprzykowski
- Radek Krzyżowski
- Grzegorz Łukawski Szlachcic
- Tomasz Międzik
- Andrzej Młynarczyk
- Sławomir Rokita
- Wojciech Skibiński
- Rafał Dziwisz
- Jerzy Światłoń
- Błażej Wójcik
- Tomasz Wysocki
- Tadeusz Zięba
- strażnicy: * Maciej Jackowski * Grzegorz Łukawski * Tadeusz Zięba * Marta Waldera * Wojciech Skibiński
- zakonnice: * Anna Cieślak * Marta Konarska * Lidia Bogaczówna
- prostytutki: * Sławomir Rokita * Marta Waldera * Marta Konarska
Helena Kaut-Howson
jeden z czołowych reżyserów teatralnych i operowych w Wielkiej Brytanii. Urodziła się w Polsce. Absolwentka Wydziału reżyserii warszawskiej PWST (uczennica Erwina Axera i Bohdana Korzeniewskiego) i Royal Academy of Dramatic Art w Londynie. Pracuje w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Irlandii, Izraelu, Japonii. Wyreżyserowała ponad 100 przedstawień teatralnych, operowych, telewizyjnych. W latach 1992-95 była dyrektorem walijskiego Teatry Clwyd, który w tym czasie należał do najważniejszych scen brytyjskich.
Zrealizowaną przez siebie w tym teatrze sztukę Full Moon
Caradoga
Pricharda pokazała na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Kontakt
w Toruniu (1995).Helena Kaut-Howson znana jest z niekonwencjonalnych
interpretacji dramatu klasycznego, zwłaszcza Szekspira. Ostatnio
współpracuje z Royal Exchange Theatre w Manchesterze, gdzie zrobiła m.in. Wesele Figara Beaumarchaisa, Krwawe gody Lorki, Poskromienie złośnicy i Wiele hałasu o nic Szekspira. Jest pedagogiem na wydziale aktorskim i reżyserskim w Royal Academy of Dramatic Art. (RADA) i The London Academy of
Music and Dramatic Art (LAMDA) w Londynie.
W 2003 r. zrealizowała we Wrocławskim Teatrze Współczesnym polską prapremierę sztuki Howarda Barkera Zwycięstwo (we własnym przekładzie na język polski) ze scenografią Pameli Howard, z którą często współpracuje. Na 2. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2003) spektakl zdobył Grand Prix: Helena Kaut-Howson otrzymała główną nagrodę za reżyserię, a Danuta Stenka i Maciej Tomaszewski – główne nagrody aktorskie.
*Marcello Magni *
włoski aktor, choreograf, mim i reżyser teatralny rodem z Bergamo. Nauki pobierał w Francji w szkole teatralnej Jacquesa Lecoqa. Od 20 lat mieszka w Londynie. Jest współzałożycielem - od 1983 roku - londyńskiego teatru Complicite. Współpracował także z londyńskim National Theatre, Royal Shakespeare Company oraz innymi: Young Vic, Shakespeare’s Globe, Cambridge Theatre Company, Piccola Commenda Company w Mediolanie czy walijskim Theatr Clywd. Występował w wielu spektaklach szekspirowskich, m.in. Komedii omyłek, Kupcu weneckim, Królu Lirze oraz Ulicy Krokodyli wedle Bruno Schulza. Wyreżyserował m. in. Antygonę (w Teatrze Współczesnym w Atenach) i Pinokia (w Lyric Hammersmith). Wystąpił w filmowej wersji Aktu bez słów II Samuela Becketta i ekranizacji Pinokia w reżyserii Steve’a Barrona. Wykładał i nauczał swojego kunsztu w Europie, USA, Ameryce Południowej i Australii.
Paweł Dobrzycki
Scenograf teatralny, malarz, grafik i architekt. Absolwent wydziału architektury Politechniki Krakowskiej (1980) i Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1981). Twórca projektów scenograficznych do ponad 150 realizacji polskich i zagranicznych. W latach 1984-2001 wykładał projektowanie scenografii na krakowskiej ASP, a w latach 1985-92 prowadził seminarium scenograficzne na wydziale reżyserii Akademii Teatralnej w Krakowie oraz był konsultantem studentów scenografii St. Martin College of Art w Londynie. Od 2001 roku jest szefem katedry scenografii warszawskiej ASP. Był stałym scenografem Teatru Powszechnego w Warszawie (1982-89) i Teatru Nowego w Poznaniu (1988-90). Wchodził w skład Rady Teatru polskiego ministerstwa kultury (1990-93). Był jurorem polskich festiwali i konkursów teatralnych. Projektant wielu wystaw scenograficznych oraz autor szeregu wystaw indywidualnych (Norymberga, Moskwa, Paryż, Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań, Lublin i in.); uczestniczył także w wystawach zbiorowych.
Współpracował z wieloma polskimi teatrami dramatycznymi w Warszawie,
Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Lublinie, a także z Teatrem Telewizji.
Najważniejsze zagraniczne projekty scenograficzne artysty: Iwona,
księżniczka Burgunda
Gombrowicza w Theatre Espace Acteur (Paryż) i w Deutsche Nazionaltheather (Weimar), Żegnaj Judaszu
Iredyńskiego w Teatrze
im. Jermołowej (Moskwa), Tartuffe
Moliera w Dramteatrze (Omsk, Rosja),
Diabły z Loudun
Whitinga w Clwyd Theatre Mold (Walia), Król Lear
Szekspira w Haymarket Theatre (Leicester), w Young Vic Theatre (Londyn) i w The Panasonic Globe Theatre (Tokio), Słodki ptak młodości
Williamsa w Municipal Theatre (Hajfa, Izrael), Hamlet Szekspira w Contemporary Theatro
Porta (Ateny), “Schneewittchen' Walsera dla Zurich Summer Festival
(Szwajcaria), “Antygona' Sofoklesa w teatrze antycznym w Epidauros (Grecja).
Measure for measure"
To, co reżyserkę MIARKI ZA MIARKĘ w tym tekście dzisiaj najbardziej porusza i intryguje, to przede wszystkim zdumiewająca aktualność perspektywy, z jakiej sam Szekspir traktuje główny temat dramatu: władza polityczna a idea sprawiedliwości pojmowanej tak w świetle Starego jak i Nowego Testamentu. Helena Kaut-Howson zamierza umiejscowić akcję sztuki w kontekście naszych czasów: objąwszy władzę młody neo-konserwatysta Angelo próbuje narzucić normy policyjne na społeczeństwo o nader rozluźnionych obyczajach moralnych. Rezultaty ujawniają nie tylko hipokryzję władz, korupcję, przemoc i manipulacje, ale stawiają główne postaci sztuki w obliczu własnych ukrytych kompleksów seksualnych, zagubienia moralnego i sprzeczności psychologicznych. MIARKA ZA MIARKĘ to doskonała tragikomedia, wyborna sztuka problemowa o opacznie rozumianej idei sprawiedliwości i spaczonym pojmowaniu zasad moralnych, które - miast przynosić szczęśliwość powszechną - zamieniają ludzkie życie w ponury koszmar. Ta bodaj najbardziej prowokacyjna i niepokojąca z tragikomedii szekspirowskich doskonale przystaje do naszych czasów. Domaga się wręcz użycia środków wyrazu, które jak najostrzej oddadzą pulsowanie otaczającej nas współczesności - za pomocą pozornie tylko odległych od Shakespeare'a monitorów telewizyjnych czy współczesnej muzyki braci Olesiów. Trzeba przygotować się na wiele niespodzianek i tajemnic, które wyłonią się z nowego odczytania MIARKI ZA MIARKĘ: sztuki - jak zawsze u genialnego Anglika - zaskakującej, wielowarstwowej i dowcipnej.
Miarka za miarkę
Teatr Przypadków Feralnych
16 marca 2024 - 16:30/18
Klub Pod Jaszczurami
ul. Rynek Główny 8 Kraków
237 265teatr
Możliwe tylko w Piwnicy pod Baranami: "Święto powinno trwać cały tydzień" - piosenki satyryczne
15 marca 2024 - 20:00
Piwnica pod Baranami
Rynek Główny 27 Kraków
11 865teatr
Gaga/Zielone Żabki, Sexbomba, Fort Bs, Bang Bang, Uliczny Opryszek, Tzn Xenna
15 marca 2024 - 18:00
Klub Kwadrat
ul.Skarżyńskiego 1 Kraków
174 625teatr
NAJWIĘKSZE POLSKIE PRZEBOJE
15 marca 2024 - 19:00
ICE KRAKÓW Congress Centre
ul. Marii Konopnickiej 17 Kraków
274 398teatr
Uważaj, o czym zamarzysz, nim zdmuchniesz świeczkę urodzinową!
15 marca 2024 - 19:00
Kijów Centrum
al. Krasińskiego 34 Kraków
575 703teatr
Kaczmarski. Alternatywa
14 marca 2024 - 20:00
Piwnica pod Baranami
Rynek Główny 27 Kraków
34 982teatr
Kartoteki policyjne - kryminalny spektakl improwizowany
14 marca 2024 - 20:00
TU i Ówdzie
Wiślna 5 Kraków
7 743teatr
Mam burdel, nie wyobraźnię
13 marca 2024 - 20:00
Scena Berlin
Skawińska 2 Kraków
15 098teatr
MELO-nie-DRAMAT
12 marca 2024 - 20:00
Klub STUDIO
Witolda Budryka 4 Kraków
10 432teatr
Perła romantycznego baletu. Po raz pierwszy w Polsce!
12 marca 2024 - 19:00
ICE KRAKÓW Congress Centre
ul. Marii Konopnickiej 17 Kraków
72 888teatr
Spektakl Teatru Polonia
12 marca 2024 - 17:00
Nowohuckie Centrum Kultury
ul. Jana Pawła II 232 Kraków
34 077teatr
„Huljet, huljet“ - spektakl teatru cieni dla dorosłych
10 marca 2024 - 19:00
Teatr Figur Kraków
Sławkowska 14 Kraków
6 514teatr
Studio Accantus
10 marca 2024 - 18:00
ICE KRAKÓW Congress Centre
ul. Marii Konopnickiej 17 Kraków
241 968teatr
Muzyczny spektakl kabaretowy
10 marca 2024 - 18:00
Piwnica pod Baranami
Rynek Główny 27 Kraków
106 233teatr
Alexis Saint-Pete "Domination"
9 marca 2024 - 20:00
Scena Berlin
Skawińska 2 Kraków
9 034teatr
Wyjątkowy prezent
9 marca 2024 - 16:00/19
ICE KRAKÓW Congress Centre - sala teatralna
ul. Marii Konopnickiej 17 Kraków
57 532teatr
Spektakl "Żona potrzebna od zaraz"
9 marca 2024 - 19:00
Kijów Centrum
al. Krasińskiego 34 Kraków
6 627teatr