koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362KRUPANON SOLA SCRIPTA 2024SIŁY PRZEPŁYWU BWA SICKOMEDA
zmodyfikowano  12 lat temu

Litość Boga

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 422 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 12 czerwca 2007, wtorek
    » 19:00
  • 5 czerwca 2007, wtorek
    » 19:00
  • 20 maja 2007, niedziela
    » 19:00
  • 4 kwietnia 2006, wtorek
    » 19:00
  • 29 marca 2006, środa
    » 19:00
  • 28 marca 2006, wtorek
    » 19:00
  • 15 grudnia 2005, czwartek
    » 19:00
  • 14 grudnia 2005, środa
    » 19:00
  • 11 czerwca 2005, sobota
    » 18:00, 19:00
  • 10 lutego 2005, czwartek
    » 18:00
  • 9 lutego 2005, środa
    » 19:00
  • 1 lutego 2005, wtorek
    » 10:00

Jean Cau

  • reżyseria: Jan Maciejowski
  • adaptacja: Teresa Worono, Jan Maciejowski
  • przekład: Krystyna Dolatowska
  • scenografia: Barbara Zawada
  • muzyka, fragmenty: * Krzysztof Penderecki - De natura sonoris No. 1 * Arvo Part - Passio * Paweł Szymański - Dwie etiudy na fortepian

obsada:

  • Andrzej Hudziak
  • Maciej Jackowski
  • Andrzej Młynarczyk
  • Wojciech Skibiński
  • Marek Chudziński

Jean Cau (1925-1993) - niesłusznie zapomniany francuski pisarz, scenarzysta filmowy i dziennikarz (współpracujący z czołówką gazet paryskich jak "Le Figaro" czy "Le Monde"). Był osobistym sekretarzem Jean-Paul Sartre'a i ideowym adwersarzem Alberta Camusa - skąd wzięły się jego bliskie związki z egzystencjalną literaturą i filozofią. Litość Boga to jego najsławniejsza powieść, nagrodzona w 1961 roku prestiżową Prix Goncourt. Cau stawia fundamentalne pytanie - ile w człowieku prawdy, ile zaś (pozerskiej?) sztuczności. Próbuje na nie odpowiedzieć śledząc losy czterech ludzi, którzy we wspólnej więziennej celi rewidują swoją przeszłość morderców. Okazuje się ona jednak skomplikowana i wielowymiarowa - utrudnia bowiem odpowiedź na fundamentalną wątpliwość tekstu Caua i jego scenicznej adaptacji: czy oni, bohaterowie Litości Boga przeżyli to wszystko naprawdę, czy tylko wymyślili sobie role, które teraz odgrywają - z lubością i jednoczesnym autentycznym cierpieniem.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ