koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Das Ballhaus Dom zabaw - Metropol theater w Monachium

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 973 wyświetleń od 1 stycznia 2007

projekcje spektakli TV

SPEKTAKL ODWOŁANY

Das Ballhaus (Dom zabaw)

Wspomnienie minionego stulecia

Sztuka bez słów

opracowanie i reżyseria: Jochen Schölch

współpraca: Florian Leitner

scenografia: Hannes Neumeier

kostiumy: Andrea Fisser

światło: Tobias Zohner

choreografia: Johanna Richter, Michael Schmieder

kierownictwo produkcji: Veronika Jabinger

występują: Wilhelm Beck, Dimitra Borcherding, Martin Dudeck, Helga Fellerer / Johanna Richter, Lilly Forgách, Harald Geil, Michael Greza, Miko Greza/Werner Haindl, Marius Hubel / Martin Wißner, Felix Kuhn, Maresa Lühle / Anne Bommer, Thomas Meinhardt, Silke Nikowski, Fjodor Olev, Anastasia Papadopoulou, Annigna Seiler, Nadine Schwitter, Anke Stedingk, Tobias Vorberg, Christoph Weber

Od charlestona do techno

Teatr Metropol w Monachium to przebudowane stare kino z lat 50. Emanuje staromodną elegancją z połowy wieku, stanowiąc tym samym idealne tło dla najnowszej inscenizacji dyrektora tej sceny, Jochema Schölcha.

Metropol przemienia się tutaj w »Ballhaus«, miejsce, gdzie w dawniej organizowano uroczyste bale i staje się terenem artystycznej podróży przez osiem ostatnich dziesięcioleci w Niemczech: z pałacu tańców lat dwudziestych aż do dyskoteki techno lat dziewięćdziesiątych.

W międzyczasie pałac staje się prawdziwym Lazaretem, po wojnie spotyka się w nim pokolenie tzw. cudu gospodarczego, później rockendrollowa młodzież i hippisi.

  1. aktorek i aktorów przeżywa w “Ballhausie' (zachodnio-) niemiecką historię od dzikich lat dwudziestych w rytmie charlestona aż do dekadenckiej kultury pokolenia techno z lat dziewięćdziesiątych.

Światowy kryzys gospodarczy, dojście do władzy nazistów, druga wojna światowa, lata powojenne i rewolucja 68 roku – to tylko niektóre epizody ukazane w spektaklu.

Podobnie, jak w filmowej wersji Ettore Scoli, w czasie spektaklu nie zostaje wypowiedziane ani jedno słowo. Całą historię opowiada nam zmieniająca się moda i style taneczne.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ