koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Laputa & Lagado

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 195 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 21 maja 2006, niedziela
    » 19:00
  • 20 maja 2006, sobota
    » 19:00
  • 3 kwietnia 2006, poniedziałek
    » 18:00
  • 2 kwietnia 2006, niedziela
    » 19:00
  • 13 marca 2006, poniedziałek
    » 19:00
  • 12 marca 2006, niedziela
    » 19:00

wg Jonathana Swifta

**Teatr Mumerus

na deskach Teatru Zależnego

zaprasza: **

Laputa & Lagado: czyli trzecia podróż Gullivera wg Jonathana Swifta

Napisany w XVIII wieku utwór Jonathana Swifta pt.: “Podróże do wielu odległych narodów świata' jest fantastyczno–surrealistycznym opisem czterech wyimaginowanych podróży, w którym – jak pisze Juliusz Kydryński - autor rozprawia się “z całą ludzkością, z samą jej naturą i wszystkimi stworzonymi przez nią instytucjami. Każda epoka – także i nasza – odnajdzie w niesamowitej grotesce Swifta oskarżenie siebie samej, własne swoje rysy i własne zwierciadło'. Niestety, dzieło Swifta adresowane do dorosłych, zostało ocenzurowane oraz okaleczone, po czym pozbawione wszelkich drastyczności i całego smaku trafiło do dziecięcego pokoju jako niewinna bajka o ciekawej podróży do krainy Liliputów i krainy Olbrzymów. W niezliczonych adaptacjach dziecięcych pomija się trzecią podróż zaczynającą się wizytą na Latającej Wyspie Lapucie.

Naszym zamierzeniem jest inscenizacja owej trzeciej części dzieła Swifta – Podróży zaczynającej się wizytą na latającej wyspie Laputa, a kończącej odwiedzinami Krainy Nieśmiertelnych.

Bilety do nabycia bezpośrednio przed spektaklem.

Stowarzyszenie Teatr Mumerus

tel. (0 12) 645 92 73

Wiesław Hołdys

Urodził się 1958 r. Reżyser, scenarzysta. Absolwent teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i Wydziału Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. Pracę w teatrze rozpoczął od teatru lalek "Skrzatki cieszyńskie", potem przez wiele lat związany był z amatorskim i studenckim ruchem teatralnym. Od 1988 r. pracuje jako reżyser w teatrach zawodowych w Polsce (między innymi w Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Opolu, Kielcach, Łodzi) gdzie do tej pory zrealizował kilkanaście przedstawień głównie w oparciu o własne autorskie scenariusze. Inspiracjami były literatura rosyjska (Gogol, Jerofiejew), niemiecka (Kafka, Brecht), francuska (surrealizm) i literatura staropolska (średniowiecze, barok). Reżyserował przedstawienia muzyczne, jak i spektakle dla dzieci. Reżyserował również dla teatru telewizji ("Pan Huczek" wg. Hannu Mäkeli). Pracował także za granicą (Berlin Zachodni, Amsterdam). Przez rok był dyrektorem teatru w Tarnowie. Laureat Opolskich Konfrontacji Teatralnych - Klasyka Polska '96 w Opolu: nagrodzony za scenariusz i inscenizację "Rozmowy Mistrza Polikarpa ze Śmiercią" w Tarnowskim Teatrze. CzłonekEU NET ART- międzynarodowej organizacji zajmującej się sztuka dla Dzieci i młodzieży z siedzibą w Amsterdamie. Założyciel i prezes Stowarzyszenia Teatr MUMERUS w Krakowie, gdzie ostatnio zrealizował spektakl pt.: "Mumerus" - inspirowany "Nowymi Atenami" Benedykta Chmielowskiego - pierwszą polska encyklopedią. Współtwórca i członek Komitetu Zarządzającego projektu teatralnego Unii Europejskiej pod nazwą "The Magic - Net"

Robert Żurek

Urodził się w 1973 roku. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie w 1996 roku. Związany z Teatrem im. Solskiego w Tarnowie. Współzałożyciel i vice-dyrektor Teatru Mumerus, w którym jako aktor uczestniczył we wszystkich projektach. Uczestnik warsztatów organizowanych przez poznański Polski Teatr Tańca. Prowadzi także warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży.

Anna Lenczewska

Urodzona w drugiej połowie dwudziestego wieku. Do czasu osiągnięcia pełnoletności fanatyczna uczestniczka konkursów recytatorskich. Realizując dziecięce marzenia ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Trzy lata przed Nowym Stuleciem. Zagrała w ponad dwudziestu spektaklach teatralnych. Za najważniejsze uważa Biesy (reż. L. Flaszen, Teatr Stary) Babiniec (reż G. Wiśniewski, Scena STU) Zazdrość (reż. G. Barszczewska, Tarnowski Teatr). W przyszłości zamierza napisać książkę... kucharską.

Beata Kolak (ur. 1959) Ukończyła Studium Aktorskie przy Teatrze Wybrzeże (1982), a wcześniej Liceum Muzyczne im. F. Chopina w Krakowie w klasie fletu poprzecznego. Pracowała w Teatrach Szczecina, Kalisza, Koszalina, Rzeszowa i Łodzi. Ważniejsze role: Magdalena w Domu Bernardy Alba F. G. Lorki (reż. M. Korwin, Kalisz, 1988 r.)- nagroda zespołowa na Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu 88’; Ilza w Gigantach z gór L. Pirandella (reż. J. Pazdro, Kalisz, 1989)- nagroda aktorska na Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu 89’; B w 'Nienawidzę'M. Koterskiego (reż. B. Ciosek, Rzeszów, 1994)- Grand Prix na II Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Warszawie; Terliza w Cudzie na Greenpoincie E. Redlińskiego (reż. W. Zeidler, Rzeszów 1994)- nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa za całokształt pracy zawodowej; Nadzieja w Proroku Ilji T. Słobodzianka (reż. M. Grabowski, Teatr Nowy w Łodzi, 2001); Ciocia Zoja w Śnie Pluskwy T. Słobodzianka (reż. K. Dejmek, Teatr Nowy w Łodzi, 2002); Afrosja Opupiejkina w Kurce Wodnej S. I. Witkiewicza (reż. Ł. Kos, Teatr Nowy w Łodzi, 2003- nagroda za krótką rolę na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych; Pierwsza w Gargantui i Pantagruelu F. Rabelais (reż. P. Bikont, Stowarzyszenie Teatralne Badów2004, przedstawienie jest obecnie grane na scenie Teatru KTO w Krakowie) Praca pedagogiczna: Była wykładowcą elementarnych zadań aktorskich oraz interpretacji wiersza i prozy w Państwowym Studium Kulturalno-Oświatowym w Kaliszu. W ramach warsztatów dla młodzieży organizowanych przez Stowarzyszenie Teatralne Badów, prowadzi zajęcia z tańca i podstaw ruchu scenicznego. Posiada także kwalifikacje do prowadzenia warsztatów dykcyjnych i emisji głosu.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ