koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

FANTASMAGORYCZNA SZTUKA MEDIÓW

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 886 wyświetleń od 16 stycznia 2007

sztuka wirtualna XIX. wiekui jej utopijna przyszłośćWykład prof. OLIVERA GRAUA

Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej MANGGHA w Krakowie oraz kurator Katarzyna Woźniak

ZAPRASZAJĄ

Wykład jest częścią cyklu ImMEDIAte ART, którego celem jest zbudowanie panoramy zjawisk określanych mianem sztuki nowych mediów.

Pierwszy z nich (zorganizowany we współpracy z Instytutem Goethego w Krakowie) odbył się 5. grudnia 2006. Dr Söke Dinkla wygłosiła wykład „Pionierzy sztuki interaktywnej od lat 70-tych do dziś”.

Czy jest tak naprawdę coś nowego w sztuce nowych mediów. Jeśli tak, to co?

Najnowsza sztuka mediów ma także swoich poprzedników. Fantasmagoria, która powstała z Latarni Magicznej (Laterna Magica) i jest częścią historii immersji, otworzyła po raz pierwszy przed nami wirtualną głębię przestrzeni i przedstawiła ją jako obszar gwałtownych zmian. W przypadku Fantasmagorii zjawiska, których doświadczamy w sztuce współczesnej, ponownie łączą się ze sobą.

W przeciwieństwie do Panoramy, Fantasmagoria sugeruje, że można nawiązać kontakt z psyche, zmarłymi lub nawet sztucznymi formami życia. Jest modelem, w jaki iluzjonizm może funkcjonować. Pokazuje go jako materialną maszynę obrazów będąca podstawą takiego dzieła sztuki, które tylko jawi się jako niematerialne.

Wykład zaprezentuje szereg współczesnych artystów nowych mediów.

OLIVER GRAU to uznany na arenie międzynarodowej teoretyk sztuki mediów. Jest autorem wielu publikacji z zakresu sztuki współczesnej, laureatem licznych prestiżowych nagród, wykłada na całym świecie. Jest historykiem sztuki, profesorem Image Science na Danube University Krems, Austria.

Kieruje projektem Niemieckiej Fundacji Nauki „Sztuka Immersyjna”. Od 2000 roku wraz z zespołem badawczym buduje pierwszy międzynarodowy bank danych sztuki wirtualnej: www.virtualart.at

Badania prof. Graua koncentrują się na historii immersji i emocji, historii teleobecności, sztuce genetycznej oraz zagadnieniu sztucznej inteligencji. Prof. Grau jest członkiem Berlińsko-Brandenburskiej Akademii Nauk. W 2005 roku był dyrektorem Pierwszej Międzynarodowej Konferencji Historii Sztuki Mediów, Nauki i Technologii w Banff, w Kanadzie (Refresh! First International Conference on the Histories of Media Art, Science and Technology).

Ostatnie publikacje: Virtual Art: From Illusion to Immersion (Sztuka wirtualna – od iluzji do immersji), MIT 2003 (4. wydanie) oraz Mediale Emotionen (Emocje medialne), Frankfurt 2005.

Profesor Grau jest redaktorem pozycji „MediaArtHistories”, która ukaże się na początku 2007 roku w MIT Press www.mediaarthistories.org/pub/mediaar thistories.html

Projekt kuratorski ImMEDIAte ART ma na celu przybliżyć niezwykle bogaty i złożony obraz zjawisk w świecie sztuki najnowszej. Projekt ten ma zamiar stawiać podstawowe pytania dotyczące obrazu oraz statusu sztuki, która stanowi nierozerwalny związek idei artystycznej realizowanej przy pomocy nowych technologicznych środków. Tym samym zakłada dostarczenie polskiej publiczności szerokiej panoramy nowej sztuki określanej terminami – Net Art, Virtual Art, Immersive Art, Robotics, Telepresence Art, Bio-cybernetic Art, Space Art, Nanotechnology Art, Artificial Life (A-life) Art, Fractal Art oraz Database-supported Art i in.

W celu stworzenia jak najbardziej szczegółowego, ale zarazem całościowego przeglądu tych artystycznych zjawisk proponujemy Państwu serię wykładów oraz spotkań, z jednej strony z samymi artystami przedstawiającymi i komentującymi swoją twórczość, z drugiej zaś z jej teoretykami i krytykami oferującymi głęboko zakorzenione w historii sztuki i kultury spojrzenie. Będą to zatem dwa równoległe, wzajemnie uzupełniające się cykle.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ