koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Świętokrzyski Duet Akordeonowy

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 177 wyświetleń od 26 marca 2007
  • 19 kwietnia 2007, czwartek
    » 18:00

MUZYCZNE CZWARTKI

Czwartek, 19 kwietnia, godz. 18.00 MUZYCZNE CZWARTKI Świętokrzyski Duet Akordeonowy Elwira Śliwkiewicz-Cisak Jerzy Mądrawski PROGRAM: I. Albeniz - Asturia (Elwira Śliwkiewicz-Cisak – akordeon solo) H.Wieniawski – Scherzo - Tarantella (Elwira Śliwkiewicz-Cisak – akordeon solo) Juliusz Karcz – Chorał na dwa akordeony (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) Andrzej Tuchowski – Jazz Suite „Americana” (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) Preludio Blues Allegro con fuoco Vivo A. Piazzolla – Libertango (Jerzy Mądrawski akordeon solo) A. Piazzolla – Milonga sin palabras (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) Mirosław Niziurski – Walc “Pierścień wielkiej damy” (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) W. Gridin – Ozornyje naigryszi Jurgen Maxim – Musette pour tous (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) Otto Ec Kelmann – Mały butik (walc musette) (Świętokrzyski Duet akordeonowy: Elwira Śliwkiewicz-Cisak, Jerzy Mądrawski) Hanspeter Schmutz – MES DEUX AMIES (Moje dwie przyjaciółki - walc musette)

Elwira Śliwkiewicz-Cisak Naukę gry na akordeonie rozpoczęła w dziewiątym roku życia w Białej Podlaskiej, miejscu urodzenia. Uczęszczała do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie do klasy akordeonu prof. Ryszarda Malickiego. Po ukończeniu Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia, jako pierwsza absolwentka klasy akordeonu, kontynuowała naukę pod kierunkiem prof. Włodzimierza Lecha Puchnowskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 1985 r. uzyskała dyplom z wyróżnieniem Wydziału Pedagogiki Instrumentalnej, a w 1987 r. dyplom Wydziału Instrumentalnego tej uczelni. Swoje umiejętności gry na akordeonie rozwijała na Międzynarodowych Kursach Interpretacji Muzycznej pod okiem znakomitych pedagogów: Elsbeth Moser, Tibora Raczą, Friedricha Lipsa, Jerzego Jureka, Bogdana Dowlasza. Obecnie Elwira Śliwkiewicz-Cisak prowadzi ożywioną działalność koncertowa, i pedagogiczną. Jest laureatką IV miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Białymstoku w kategorii zawodowej. Zasiada w jury międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konkursów akordeonowych. Jest adiunktem w Zakładzie Pedagogiki Instrumentalnej Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie, wicedyrektorem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie, nauczycielem akordeonu w lubelskim szkolnictwie muzycznym, członkiem Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki w Warszawie. Organizuje również wiele koncertów promujących akordeon i współczesną literaturę akordeonową. Jej uczniowie sa. laureatami wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Koncertuje w Polsce jako solistka i kameralistka (z towarzyszeniem fletu, gitary, wiolonczeli, akordeonu, chóru), jak również z towarzyszeniem orkiestry. Jest założycielką Tria Instrumentalnego, Lubelskiego Duetu Akordeonowego, w którym występuje razem z synem Jakubem. Jerzy Mądrawski Naukę gry na akordeonie rozpoczął w wieku dziewięciu lat. Jest absolwentem Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia w Żarach i Zielonej Górze (klasa akordeonu: Karola Szymkuna i Stefana Wasiaka). Studia odbył w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Jerzego Jurka. Jest czynnie koncertującym muzykiem. W sferze jego zainteresowań znajduje się również kompozycja. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Akordeonowej i Kameralnej, doskonaląc swe umiejętności pod kierunkiem m. in. prof. Włodzimierza Puchnowskiego, Joachima Pichury, Elsbeth Moser, Aleksandra Dmitrieva. Tibora Raczą, Frydricha Lipsa. Koncertował w kraju i za granicą, m.in.: we Włoszech, Niemczech, Rosji, Litwie, Szwecji, Czechach, Bułgarii i na Ukrainie. Jest członkiem Międzyuczelnianej Katedry Akordeonistyki Akademii Muzycznej w Warszawie; pełnił funkcję konsultanta akordeonu Szkolnictwa Artystycznego przy Ministerstwie Kultury i Sztuki. Jest ekspertem komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej. Uczestniczy w pracach jury międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konkursów akordeonowych. Jako wykonawca zainspirował kompozytorów do tworzenia oryginalnej literatury akordeonowej. W opracowaniu i pod jego redakcją ukazały się kompozycje na akordeon solo i z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej oraz muzyka kameralna publikowane w wydawnictwach: ASTRA, Katedry Akordeonistyki Akademii Muzycznej w Warszawie, Edition Rondo Prague w Czechach. Dokonał wielu prawykonań utworów muzyki współczesnej. Jako wykonawca brał udział w festiwalach: Musica Moderna w Lodzi, Poznańskiej Wiośnie Muzycznej, Musica Nova w Brzegu, Bajan i bajan iści w Moskwie, Forster Brucke, Osteuropa - Komponistentreff, Jeunesses Musicales w Kielcach, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej w Radomiu, Buskim Lecie Muzycznym, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Ostrowcu Świętokrzyskim, Lubuskich Dniach Kameralistyki, Zielonogórskich Spotkaniach Muzycznych i innych. Koncertował w Filharmonii Narodowej Ukrainy oraz z orkiestrami filharmonicznymi: kielecką, kaliską, sudecką, zielonogórską oraz ze Słupską Orkiestrą Kameralna i zespołem Camerata Vistula. Dokonuje nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji. W latach 1993-1996 był recenzentem muzycznym "Słowa Ludu". Jest autorem licznych publikacji naukowych oraz dwóch płyt CD: "Muzyka czasu i przestrzeni", "Muzyka na akordeon z orkiestrą". Od 1980 r. zajmuje się pracą pedagogiczną. W latach 1991-1995 był wykładowcą w Akademii Muzycznej w Lodzi. Od 1999 r. zatrudniony jest na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Edukacji Muzycznej Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach. W latach 2002-2005 pełnił funkcję dyrektora Instytutu. Obecnie jest jego wicedyrektorem ds. artystycznych i naukowych. Przewody artystyczne I i II stopnia obronił w Akademii Muzycznej w Warszawie i Katowicach (1993 i 1999). Współpracuje z Państwowymi Szkołami Muzycznymi w Końskich i Kielcach. Jego uczniowie zajmują czołowe lokaty na konkursach o zasięgu międzynarodowym, ogólnopolskim i regionalnym. Sala Kominkowa Dworku Białoprądnickiego wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ