koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

KONCERT NOWOROCZNY

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 810 wyświetleń od 21 grudnia 2007

Wykonawcy:

  • Orkiestra i chór Filharmonii Krakowskiej
  • Łukasz Borowicz – dyrygent
  • Izabella Kłosińska – sopran
  • Adam Szerszeń - baryton

Program:

  • F. Herold – Zampa (uwertura)
  • G. Verdi - Trubadur - "Or co'sasi, ma fra poco"
  • Ch. Gounod – Faust – aria Małgorzaty
  • Ch. Gounod – Faust – Walc z chórem
  • L. Delibes – wstęp i mazurek z Coppelli
  • P. Czajkowski - Dama Pikowa - Aria Jeleckiego "Ja Was lubliu"
  • P. Czajkowski - Dama Pikowa - "Uz polnoc blizitsia"
  • G. Puccini - Madame Butterfly - coro a bocca chiusa
  • G. Puccini - Madame Butterfly - "Un bel di vedremo"
  • G. Verdi - Rigoletto "Cortigiani"
  • G. Bizet – Kuplety Torreadora z Carmen
  • G. Rossini – Il signor Bruschino (uwertura)
  • G. Verdi - Ernani - Leon di Castiglia - chór
  • U. Giorgano - Andea Chenier - "Nemico della Patria?"
  • A. Catalani - La Wally - "Ebben?...Ne andro lontana"
  • G. Puccini - Manon Lescaut - intermezzo z II aktu
  • G. Verdi - Traviata - Noi siamo zingarelle
  • G. Verdi - Trubadur - duet z IV aktu
  • G. Verdi - Nabucco - "Va pensiero"

Tradycyjnie w 1 stycznia zespoły Filharmonii Krakowskiej – orkiestra i chór – zapraszają Melomanów na pierwsze w Nowym Roku spotkanie z muzyką. Uroczysty koncert noworoczny poprowadzi Łukasz Borowicz – dyrektor artystyczny Polskiej Orkiestry Radiowej, najpiękniejszym melodiom operowym użyczą swych głosów: Izabella Kłosińska (sopran) – czołowa solistka Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz Adam Szerszeń (baryton) – współpracujący z Operą Narodową i Opera Poznańską.

W wyjątkowo bogatym programie muzyki operowej znajdą się uwertury, arie, duety i chóry z oper kompozytorów różnych narodowości i kręgów stylistycznych, dzieł szeroko znanych i takich, które warte są poznania. Szczególnej satysfakcji powinny dostarczyć słuchaczom fragmenty z Fausta Ch. Gounoda, Damy Pikowej P. Czajkowskiego, Madame Butterfly G. Pucciniego, Carmen G. Bizeta, Traviaty, Rigoletta i Nabucca G. Verdiego. A przywołanie melodii Straussa i Lehara pozostaje w gestii Publiczności, której prawej jest domaganie się bisów.

ŁUKASZ BOROWICZ - urodził się 1977 roku w Warszawie. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (dyrygentura symfoniczno-operową w klasie Bogusława Madeya - dyplom z wyróżnieniem oraz medal „Magna cum Laude”). W sezonie artystycznym 2000/2001 pełnił funkcję asystenta Ivána Fischera przy Budapest Festival Orchestra. W sezonach 2002-2005 był asystentem Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej, a w latach 2005-2006 pełnił funkcję asystenta Kazimierza Korda w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Dwukrotny stypendysta Accademia Musicale Chigiana w Sienie, gdzie studiował w klasie mistrzowskiej Gianluigi Gelmettiego (1999, 2000). Wielokrotnym stypendysta Ministerstwa Kultury oraz laureat nagród na czterech konkursach dyrygenckich: II nagrody na VI Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. Antonia Pedrottiego w Trento (1999), IV nagrody - honorowego wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Dimitria Mitropoulosa w Atenach (2000), II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Maestro Silva Pereira” w Porto (2002), nagrody specjalnej Fundacji Alice Rosner (Montreaux) na I Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Mahlera w Bambergu (2004).
Jego nagranie muzyki Lessla i Kurpińskiego dla Acte Préalable nominowane zostało do „Fryderyka 2000”. Nagranie muzyki Karłowicza, Bacewicz, Weinera i Orbana dla firmy Dux otrzymało nominację do „Fryderyka 2003” oraz zostało nagrodzone przez węgierski magazyn Gramofon. Nagranie muzyki Beethovena dla Polskiego Radia zostało nominowane do "Fryderyka 2004". W lipcu 2004 uczestniczył w projekcie „Pociąg do muzyki Kilara” prowadząc koncerty z NOSPR na trasie przejazdu pociągu. W sierpniu 2004 r. wziął udział w koncercie z okazji 60. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. W grudniu 2004 r., jako jeden z trojga muzyków został nominowany do nagrody "Paszportu Polityki". Od czerwca 2004 r. współpracuje z kantorem Synagogi przy 5th Avenue w Nowym Jorku - Josephem Malovanym (koncerty w Warszawie, Łodzi, Krakowie). Asystował Krzysztofowi Pendereckiemu.

Dyrygował m.in. Bamberger Symphoniker, Narodową Filharmoniczną Orkiestrą Rosji, Orkiestrą Symfoniczną Radia Duńskiego, Orkiestrą Filharmonii Narodowej Białorusi, Orkiestrą Filharmonii Narodowej Ukrainy, Narodową Orkiestrą Cypru, Orchestra Haydn Bolzano e Trento, Festival Orchestra di Sofia, Orquestra de Cadaques, Orchestra of Colours (Ateny), Erdödy Chamber Orchestra (Budapeszt), Matáv Symphony Orchestra (Budapeszt) oraz większością polskich orkiestr symfonicznych (m.in. Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Sinfonią Varsovią). W marcu 2007 został powołany na stanowisko dyrektora artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej.

IZABELLA KŁOSIŃSKA - Jest solistką Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Studiowała w warszawskiej Akademii Muzycznej, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem i nagrodę im. K. Czekotowskiego. W trakcie studiów zadebiutowała w Teatrze Wielkim, by pozostać w nim na stale. Wystepuje w wielu przedstawieniach operowych, śpiewając m.in. partie: Roksany w Królu Rogerze, Micaéli w Carmen, Neddy w Pajacach, Paminy w Czarodziejskim flecie, Hrabiny w Weselu Figara, Mimi i Musetty w Cyganerii, Liú w Turandot, Hanny w Strasznym dworze, Elwiry w Ernani, Violetty w Traviacie, Ewy w Raju utraconym, Marii w Mazepie. Z powodzeniem wykonuje repertuar oratoryjno-kantatowy (partie sopranowe m.in. w Stabat Mater Pergolesiego, Dvoráka i Szymanowskiego, Wielkiej Mszy cmoll Mozarta, Requiem Verdiego, Magnificat Bacha, Dies irae Pendereckiego, IX Symfonii i oratorium Chrystus na Górze Oliwnej Beethovena, II Symfonii "Lobgesang" Mendelssohna, II, IV i VIII Symfonii Mahlera) oraz pieśni. Artystka ma na swoim koncie szereg nagrań płytowych i radiowych, a arie w jej wykonaniu, zarejestrowane dla Polskiego Radia, zostały uznane za najlepsze nagranie roku 1990.

W ostatnich latach Izabella Kłosińska odniosła wiele międzynarodowych sukcesów. Uczestniczyła w głośnym wykonaniu koncertowej wersji opery Trojanie Berlioza w Concertgebouw w Amsterdamie i w amerykańskich realizacjach Króla Rogera Szymanowskiego w Buffalo oraz w Detroit (Michigan Opera Theatre wiosna 1992). Jesienią 1992 roku śpiewała podczas uroczystego otwarcia nowego teatru operowego w Daegu w Korei Pld. (Traviata). Brała udział w amerykańskim prawykonaniu oratorium Święta Ludmila Dvoráka (Carnegie Hall, 1993) oraz wykonała tutułową partię w Rusałce Dvoráka (Metropolitan Opera). We wrześniu 1993r. wystąpiła na Festiwalu Muzycznym w Maastricht (Holandia) w III Symfonii Góreckiego (tę samą partię wykonywała również m.in. na Festiwalu w Alicante w październiku 1995 oraz w Madrycie i Kordobie w marcu 1996).

ADAM SZERSZEŃ - absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu prof. Michaliny Growiec (dyplom z wyróżnieniem). Laureat wyróżnienia II st. w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny, II nagrody na Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (1998), I miejsca na II Międzyuczelnianym Konkursie Polskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach (1999), nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie polskiej pieśni współczesnej na IV Międzyuczelnianym Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (1999), nagrody Towarzystwa Moniuszkowskiego za najlepsze wykonanie utworu swego patrona na Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2000), II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (2001). Dwukrotny stypendysta ministra kultury, miasta Sosnowiec oraz Fundacji im. Kołłątaja.
W swoim repertuarze posiada dzieła oratoryjno–kantatowe, takie jak: „Niemieckie requiem” Brahmsa, „Stabat Mater” i „Stworzenie świata” Haydna, „Requiem” Faurée, „Stabat Mater” Szymanowskiego, „Magnificat” Johanna S. Bacha. Występował na takich festiwalach, jak: Warszawska Jesień, Gaude Mater w Częstochowie, Śląska Trybuna Kompozytorów w Katowicach, Ave Maria w Czeladzi, Anima Mundi w Pizie. Wielokrotnie koncertował z orkiestrą Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Zabrzańskiej oraz Dolnośląskiej w Jeleniej Górze. Od 1998 r. współpracuje z zespołem Camerata Silesia. W repertuarze operowym debiutował partią Miecznika w „Strasznym dworze” Moniuszki na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu (2002). Kreuje główne role w takich operach, jak: „Straszny dwór”, „Eugeniusz Oniegin”, „Carmen”, „Aida”, „Ernani”, „Traviata”, „Andrea Chénier" (Teatr Wieki w Poznaniu z honorowym udziałem Placido Domigo, koprodukcja z Washington Opera, 2004), „Borys Godunow” (Opera Śląska w Bytomiu, 2004) oraz „Cosi fan tutte”. Na swoim koncie ma występy radiowe i telewizyjne. Koncertował w Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Kanadzie, na Tajwanie i we Włoszech.

Obecnie jest solistą Opery Śląskiej w Bytomiu i Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz asystentem na wydziale wokalno–aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ