koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Barok zapomniany- Barok Żywy

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 727 wyświetleń od 23 stycznia 2008
  • 26 stycznia 2008, sobota
    » 20:00

Koncert

Nowy krakowski cykl muzycznych wykonań.

W programie:

  • J. S. Bach Msza g-moll BWV 235
  • G. G. Gorczycki Crudelis Herodes
  • G. A. Benda Weihnachtsmusik 1784

Wykonawcy:

  • Jolanta Kowalska – sopran
  • Agnieszka Monasterska – alt
  • Julio Fernández – tenor
  • Maciej Straburzyński – bas
  • Chór Kameralny Kantorei Sanki Barbara
  • Orkiestra L’Estate Armonico
  • Wiesław Delimat - Dyrygent

Stowarzyszenie Pro Musica Mundi inicjuje w 2008 r. nowy cykl muzycznych wykonań pt. „Barok zapomniany - Barok żywy”, w ramach którego zorganizowane zostaną cztery ściśle ze sobą związane koncerty, wpisujące się w tradycyjny rok liturgiczny i prezentujące dzieła mistrzów baroku.

Bezpośrednim powodem organizacji cyklu, jest odkrycie unikalnych na światową skalę kompozycji z zaginionych archiwów Sing – Akademie zu Berlin. Zawierają one całą serię dzieł różnych twórców, dotąd jeszcze czekających na swoje prawykonania. Wiele z nich powstawało na zamówienie Akademii u najwybitniejszych kompozytorów niemieckich. Zaginęły one po II wojnie światowej, w wyniku grabieży wojsk radzieckich. Po ich odnalezieniu kilka lat temu na Ukrainie, zostały zwrócone Berlinowi, w ten sposób odkryto wiele zapomnianych przez dziesięciolecia dzieł, m.in. nigdy nie opublikowane nieznane cztery kantaty Georga Antona Bendy. Ich odnalezienie i opracowanie przez Wiesława Delimata i Julio Fernandeza zaowocowało ideą ich prezentacji w połączeniu z wszystkimi czterema mszami luterańskimi Johanna Sebastiana Bacha oraz okolicznościowymi kompozycjami Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego. Szczególnie istotne wydaje się być przedstawienie mało znanego z twórczości kantatowej G. A. Bendy jako artystycznego spadkobiercy J.S. Bacha – niekwestionowanego geniusza syntezy, usytuowanego w centrum projektu, jako jej żywego ogniska i punktu przecięcia najbardziej twórczych sił i kreatywnych energii.

Cyklowi towarzyszyć będzie pierwsze światowe nagranie płytowe kantat berlińczyka, które jest próbą przywrócenia światowemu dziedzictwu kultury dzieł znakomitych, dotąd nie wykonywanych w znakomitej międzynarodowej obsadzie solistycznej. Tak zintegrowany pomysł muzyczny ma podkreślać środkowoeuropejski charakter prezentowanej muzyki: ze względu na dobór repertuaru, obsadę wykonawców i zaangażowanych weń instytucji polskich i zagranicznych. Repertuar łączy zdobycze muzyki katolickiej i protestanckiej, polskiej i niemieckiej, barokowej i klasycystycznej, a także pozwala na zaistnienie koło siebie artystów z Polski, Niemiec, Austrii, Hiszpanii oraz Włoch.

Stowarzyszenie Pro Musica Mundi traktuje cykl jako kontynuację działań zmierzających do tworzenia warunków dla dalszej współpracy na polu odkryć archiwalnych zbiorów europejskiej kultury muzycznej, dlatego do współpracy w projekcie zaproszono wybitnych muzyków krakowskich, polskich i zagranicznych, m.in. Julia Fernandeza, Stefanie Dasch, Juana Noval Moro, Simona Berga, Iwonę Hossę, Lavinię Bertotti, Agnieszkę Monasterską, Violę Szopę Tomczyk, Zbigniewa Pilcha i in.

Ambitne przedsięwzięcie pozostaje w korespondencji z dotychczasową działalnością kameralnego chóru Kantorei Sankt Barbara, orkiestry L’Estate Armonico i wieloletniego dyrygenta obydwu zespołów – Wiesława Delimata. Dodatkowo w ramach projektu, koncerty: kwietniowy, majowy i listopadowy - zostaną wykonane na instrumentach dawnych.

bilety:

Wstęp wolny

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ