koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Debiut w partii Łucji

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 353 wyświetleń od 10 marca 2008
  • 17 marca 2008, poniedziałek
    » 18:30
  • 16 marca 2008, niedziela
    » 18:30

W niedzielę 16 i w poniedziałek 17 marca 2008 Opera Krakowska zaprezentuje Łucję z Lammermoor Gaetano Donizettiego na scenie Teatru im. J. Słowackiego o godz. 18.30. Spektakl zapowiada się bardzo interesująco, głównie ze względu na obsadę: w tytułowej partii wystąpią młode i znane krakowskiej publiczności solistki Opery Krakowskiej – Katarzyna Oleś-Blacha (debiut w roli) i Edyta Piasecka-Durlak. Partnerować im będą Andrzej Biegun i Przemysław Rezner (Ashton). Partię Edgara zaśpiewają Adam Zdunikowski i Vasyl Grokholskyi. Oparta na prawdziwych wydarzeniach romantyczna powieść Narzeczona z Lammermoor Waltera Scotta doczekała się wielu opracowań muzycznych, ale do historii opery przeszła jako Łucja z Lammermoor autorstwa Gaetana Donizettiego. Jest historią o dwóch zwaśnionych rodach i miłości, która kończy się śmiercią głównych bohaterów: Łucji, jej męża Lorda Artura i ukochanego Edgara. Muzyka powstała w ciągu niespełna czterdziestu dni, kompozytor chciał dorównać świętującemu wtedy sukces dzieła Purytanie Vincenzo Belliniemu. Zachwyciła widzów już od pierwszego przedstawienia, które odbyło się w Teatrze San Carlo w Neapolu w 1835 roku. Odtąd ta „wielka pieśń o miłości i śmierci” stała się jedną z najpopularniejszych pozycji teatrów operowych na całym świecie. Uwielbiają ją śpiewaczki, partię Łucji śpiewały najwybitniejsze primadonny - Maria Callas, Montserrat Caballé, Joan Sutherland. Najsłynniejszy fragment opery, scena obłędu Łucji daje bowiem pole do popisu dla możliwości wokalnych oraz aktorskich śpiewaczki wykonującej partię głównej bohaterki.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ