koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

ORCHESTRE DE PICARDIE

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 124 wyświetleń od 14 października 2008
  • 17 października 2008, piątek
    » 19:00

Wykonawcy:

Orchestre de Picardie

Pascal Verrot - dyrygent

Vincent Dubois - organy

W programie:

J. Ph.Rameau - Suita z baletu „Les fetes d'Hebe"

F. Poulenc - Koncert na organy, orkiestrę smyczkową i kotły g-moll

L. Beethoven - VII Symfonia A-dur op. 92

Jean-Philippe Rameau zadebiutował jako kompozytor operowy kiedy miał już pięćdziesiąt lat, ale wkrotce zdobył w tej dziedzinie wielkie sukces. Tradycyjne formy przejęte od poprzednikow wzbogacił bardziej śmiałą harmonią i nowymi rozwiązaniami instrumentacyjnymi. Uprawiał także gatunek szczegolnie ulubiony we Francji: operę-balet, do ktorego należy też mitologiczna opera baletowa Les fetes de Hebe, wystawiona w Paryżu w roku 1739. Z jej fragmentow tanecznych zestawiono efektowna suitę orkiestrową.

Francis Poulenc - członek słynnej paryskiej „Grupy sześciu" koncentrował się na muzyce związanej ze słowem lub ze sceną. Wśrod jego nielicznych utworow symfonicznych wyrożnia się Koncert organowy g-moll z roku 1938, w ktorym instrumentowi. solowemu towarzyszą jedynie smyczki strings i kotły, co niesie pewne skojarzenia z muzyką barokową.

VII Symfonia A-dur op. 92 Ludwiga van Beethovena była wykonana po raz pierwszy pod jego dyrekcją w Wiedniu, 8 grudnia 1813 roku, razem z programową symfonią Zwycięstwo Wellingtona czyli Bitwa pod Vittorią, entuzjastycznie przyjętą przez słuchaczy.

Bitwa przeszła do historii muzyki jako swoiste kuriozum w tworczości Beethovena, natomiast VII Symfonia pozostaje zawsze żywym arcydziełem, mistrzowsko skonstruowanym i pełnym słonecznego blasku.

Rytm pełni w niej - zwłaszcza w pierwszej części - rolę elementu formotworczego, a część wolna mająca charakter wolno kroczącego konduktu, w ktorej splatają się dwa tematy, jest jednym z najbardziej ulubionych przez melomanow fragmentow symfonii Beethovena.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ