koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  5 lat temu

Koncert Akademicki w ramach obchodów 200.rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 886 wyświetleń od 22 września 2019
  • 19 października 2019, sobota
    » 18:00

Koncert w ramach obchodów 200.rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki

19 października 2019 Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach

W programie:
S.Moniuszko - Uwertura koncertowa Bajka
S.Moniuszko - Arie z oper „Hrabina”, „Halka”, „Paria”
S.Moniuszko -„Sonety Krymskie” na tenor, chór mieszany i orkiestrę
S.Moniuszko - Mazur z opery „Straszny Dwór” 

Wystąpią:
Jolanta Kowalska-Pawlikowska – sopran
Zdzisław Madej – tenor
Stanisław Krawczyński – dyrygent 
Chór i Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie
Chór Białoruskiej Akademii Muzyki w Mińsku

Joanna Kowalska-Pawlikowska Trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury (2004/05, 2005/06, 2006/07), Miasta Krakowa (Stypendium „Twórcze”, 2009) oraz programu „Młoda Polska” (2009). Ukończyła z wyróżnieniem zarówno Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa śpiewuprof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej) jak też studia podyplomowe w Guildhall School ofMusic&Drama w Londynie Uczestniczka kursów mistrzowskich m.in.: Heleny Łazarskiej, Teresy Żylis-Gara, Paula Esswooda, Barbary Schlick, Petera Kooji. Jest laureatką pierwszej nagrody Międzynarodowych Konkursów: Bach Singer’s Prize w Londynie (2008) oraz The Thelma King (2009). Laureatka III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011). Otrzymała Nagrodę Fundacji Bach-Marschallna Międzynarodowym Konkursie im. J. S. Bacha w Lipsku (2008), Nagrodę „Jurica Murai Prize” za najlepszą interpretację na 39th Festiwalu „Varaždin Baroque Evenings” (Chorwacja, 2009), a także wyróżnienia m.in. na Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Londynie (2008). Współpracuje z zespołem The Musicke Companye, z którym dała szereg koncertów w Wielkiej Brytanii. Od 2003 r. współpracuje także z Zespołem Capella Cracoviensis, z którym koncertowałam.in. w Kazachstanie, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Finlandii, Chorwacji, Włoszech, na Ukrainie, Białorusi. Występowała z dyrygentami t.j.: Marc Minkowski, Andrew Parrott, Ottavio Dantone, Jordi Savall, Ralf Sochaczevsky, Andreas Spering, David Shemer, Piotr Sułkowski, Stanisław Krawczyński. Koncertowała między innymi na Festiwalach Opera RARA, Misteria Paschalia, Chichester Festivities w Anglii, Festival La Folia w Szwajcarii, Festival de Cannes we Francji, Bachfest organizowanym przez London Bach Society w Londynie i in. W październiku 2011 wystąpiła na festiwalu Opera Rara w „Alcinie” G.F. Haendla, którą poprowadził Marc Minkowski z towarzyszeniem orkiestry Les Musiciens du Louvre-Grenoble,co zaowocowało zaproszeniem na tournee po Hiszpanii, Francji i Niemczech z Pasją wg św. Mateusza J.S. Bacha. W roku 2015 wystąpiła między innymi na koncercie w Versailles wraz z Jordi Savallem czy na Festiwalu Opera Rara w „Koronacji Poppei” H. Purcella pod batutą Claudio Cavina z zespołem LaVenexiana. Wystąpiła na zakończenie sezonu koncertowego NOSPR 2015/16 w partii Zerliny z opery„Don Giovanni” W.A. Mozarta pod batutą Alexandra Liebreichta. W swoim repertuarze ma także partie operowe m.in. H. Purcell – „Dido and Aeneas” partia Belindy, W.A. Mozart – „Don Giovanni” partia Zerliny,W.A. Mozart – „Le nozze di Figaro” partia Suzanny, W.A. Mozart – „Cosi fan tutte” partiaDespiny, Ch. Gounod – „Orfeo ed Euridice” partia Euridice i in. Prócz działalności artystycznej Jolanta Pawlikowska zajmuje się także dydaktyką jako asystent naWydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Krakowie. W roku 2018 zdobyła stopień doktora sztuki na Akademii Muzycznej w Krakowie.

*Zdzisław Madej *Tenor wykonujący muzykę operową i oratoryjno kantatową, dysponujący głosem lyrico- spinto. Obecnie występujący gościnnie, jako solista na scenie Opery Wrocławskiej.
Studia rozpoczął w Hochschule für Musik we Freiburgu (Niemcy), w klasie śpiewu solowego prof. Rheginaldo Pinheiro. Po powrocie do kraju kontynuował kształcenie na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, pod kierunkiem prof. Ewy Czermak. Odbył Studia podyplomowe w Hochschule fur Musik und Theater und Medien w Hannoverze, Niemcy, w klasie śpiewu solowego prof. Markusa Schaefera. W roku 2013 uzyskuje tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka, na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Z zespołem Opery Wrocławskiej wykonuje następujące partie: S. Moniuszko – Halka– partia Jontka, Straszny Dwór – partia Stefana, G. Orefice – Chopin – partia tytułowa, R. Strauss – Die Frau ohne Schatten – partia cesarza, G. Puccini – Tosca – partia Cavaradossiego, G. Bizet – Les Pecheurs de Perles – partia Nadira, P. Mascagni – Cavaleria rusticana – partia Turiddu. Ma w repertuarze także następujące partie operowe: R. Leoncavallo – I Pagliacci – Canio, W. A. Mozart – Die Zauberflote – Tamino, Die Entführung aus dem Serail – Belmonte, R. Wagner – Parsifal – partia tytułowa, G. Donizetti – L’Elisir d’Amore – Nemorino.
Wykonuje partie solowe w ramach koncertów i festiwali, m. in: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Non Sola Scripta, Turniej Tenorów w Szczecinie, Festiwal Silesia Sonat, Międzynarodowy Festiwal Moniuszkowski w Kudowie Zdroju. Współpracuje także z wieloma orkiestrami, m.in. z Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Filharmonii Sudeckiej, Maestro J. Geiserem, Maestro A. Chorosińskim, Maestro J. Gembalskim. Koncertował w Polsce i za granicą, m. in. w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii i USA.
Oprócz wykonywania muzyki operowej, koncertuje jako śpiewak oratoryjno-kantatowy: partie solowe w następujących oratoriach, J. Haydn Stworzenie świata, (2001 Colmar- Francja, 2004 Wrocław); A. Bruckner Te Deum (2001 Wrocław, 2003 Lyon- Francja); G. Puccini Messa di gloria (2003 Szczecin, 2006 Francja – Lyon, Strasburg); W. A. Mozart – Requiem (2002 Freiburg – Niemcy), A. Ramirez – Missa Criolla (2010 Wrocław).
W repertuarze ma następujące partie oratoryjno-kantatowe:
J. S. Bach: “Matthäuspassion” (Ewangelista, Arie), “Johanness- Passion” (Ewangelista, Arie), “Weihnachtsoratorium”, “Magnificat”, “h-moll Messe”, “Die Kantaten”; L. van Beethoven: “IX Symphonie”, “Missa Solennis”, “Missa C-dur op. 86”; A. Bruckner: “Te Deum”; A. Dvorak: “Stabat Mater”, “Requiem”; G. F. Haendel: “Acis und Galatea”, “Messiah”, “Dixit Dominus”; J. Haydn: “Die Schöpfung”, “Die Jahreszeiten”, “Missa Sanctae Caeciliae”, “Nelson-messe”; W. Kilar: “Missa pro pace”; G. Mahler: “Das Lied von der Erde”; F. Mendelssohn-Bartholdy: “Paulus”, “Elias”; S. Moniuszko: “Litania Ostrobramska”, “Msza Des-dur”; W. A. Mozart: “Missa brevis B-dur”, “Requiem”, “Krönungsmesse”, “Arie Koncertowe”, “Messe c-moll”; G. Puccini: “Messa di Gloria”; A. Ramirez: “Missa Criolla”; G. Verdi: “Messa di Requiem”.
Ma w repertuarze pieśni z fortepianem takich kompozytorów jak: L.van Beethoven (“An die ferne Geliebte”), J. Brahms, F. Chopin, S. Moniuszko, W. A. Mozart, F. Schubert (“Die schöne Müllerin”, “Schwanengesang”, “Winterreise”), R. Schumann (“Dichterliebe”), P. I. Tschaikowsky. Od roku 2013 prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Krakowie.

*Stanisław Krawczyński *Ukończył studia w krakowskiej PWSM w 1979 roku. Pełnił funkcję kierownika Chóru Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie, a następnie Chóru Filharmonii Krakowskiej. Pod jego kierownictwem zespoły te występowały m.in. w Teatro alla Scala w Mediolanie, w Teatro Regio w Turynie, Academia di Santa Cecilia w Rzymie, sali koncertowej UNESCO w Paryżu, Beethovensaal w Stuttgarcie, Brucknerhaus w Linzu. W latach 1986-2008 związany był jako dyrygent z zespołem Capellae Cracoviensis, obejmując jednocześnie kierownictwo Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem i inicjatorem powstania Krakowskiego Chóru Kameralnego, który swą działalnością trwale wpisał się w osiągnięcia polskich zespołów chóralnych. Występował w znaczących europejskich ośrodkach kultury oraz na festiwalach muzycznych w wielu krajach świata. Jako chórmistrz współpracował ze słynnymi dyrygentami, m.in. Z. Mehtą, K. Pendereckim, H. Rillingiem, W. Rowickim, D. Shalomem, S. Wisłockim i wieloma innymi. Dokonał prawykonań nowo odkrytych dzieł A. Brucknera oraz utworów kompozytorów polskich: H.J. Botora, Z. Bujarskiego, H.M. Góreckiego, R. Maciejewskiego, R. Palestra, M. Stachowskiego, P. Szymańskiego. Uczestniczył jako juror w licznych międzynarodowych konkursach dyrygenckich. Dokonał nagrań dla polskich i zagranicznych firm płytowych. Z jego inicjatywy w krakowskim środowisku chóralnym pojawiły się nowe formy wzajemnej współpracy zespołów i dyrygentów. Zorganizowano liczne konkursy, warsztaty, spotkania i festiwale, w których uczestniczyły chóry oraz dyrygenci z całego regionu Małopolski. W 1995 zosta powołany na stanowisko kierownika Zakładu a następnie Katedry Chóralistyki, w 1999 został wybrany na stanowisko dziekana Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2005 roku pełni funkcję rektora Akademii.

Dzień Otwarty dla osób z niepełnosprawnościami w ramach projektu MAŁOPOLSKA. KULTURA WRAŻLIWA
W ramach regionalnego projektu Małopolska. Kultura Wrażliwa, Europejskie Centrum Muzyki od 3 lat pracuje nad uzyskaniem pełnej dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, czego dowodem są przyznane w latach 2017 i 2018 Certyfikaty Dostępności. Chcąc w szczególny sposób zachęcić do korzystania z oferty Centrum, w dniu 19 X zaplanowaliśmy specjalne wydarzenie dedykowane osobom z niepełnosprawnościami - Dzień Otwarty, w trakcie którego, oprócz wieczornego koncertu, zapraszamy również na cykl zajęć dotyczących Krzysztofa Pendereckiego i Stanisława Moniuszki, instrumentów oraz wykonawstwa muzyki. Poniżej przedstawiamy szczegółowy program wydarzenia:
14:30 Spacer po parku prof. Krzysztofa Pendereckiego
15:30 Wizyta w Archiwum - Kilka słów o życiu i twórczości patrona Centrum - prowadzenie: Jadwiga Kania * tłumaczenie PJM / 16:30 Wizyta w Archiwum (bez tłumaczenia)
16:00 lub 17:00 Jak powstają instrumenty smyczkowe? - Spotkanie z lutnikiem - prowadzenie: Justyna Gancarek * tłumaczenie PJM
16:00 lub 17:00 Aktywny udział w próbie orkiestry Akademii Muzycznej w Krakowie (ok. 15 minut)
18:00 KONCERT z prelekcją na temat twórczości Stanisława Moniuszki * tłumaczenie prelekcji na PJM

Z przyjemnością zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu. Osoby / grupy zainteresowane prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny do 30 września. Udział w Dniu Otwartym jest całkowicie bezpłatny.

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ