koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Letnie Koncerty Organowe 2009

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 000 wyświetleń od 22 maja 2009
  • 19 lipca 2009, niedziela
    » 17:30

Marcin Szelest - organy (Kraków) i Tomasz Ślusarczyk - trąbka (Kraków)

program:

Sebastian Aguilera de Heredia (1561-1627) Obra de 1o tono

Anonim hiszpański (XVII w) Canciones de Clarines (opr. Edward H. Tarr) Entrada de Clarines Cancion de Clarin, con Eco Otra Cancion Cancion de clarin muy aprisa el Compas, respondiendo el Eco

Bernardo Pasquini (1637-1710) Toccata Terza Ricercare in D sol re Variazioni per il Paggio Todesco

Arcangelo Corelli (1653-1713) Sonata a quattro D-dur

Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621) Fantasia a 4: Echo (SwWV 261)

Dietrich Buxtehude (1637-1707) Wie schon leuchtet der Morgenstern (BuxWV 223) Toccata in F (BuxWV 157)

Jeremiah Clarke (1674-1707) Suite of Ayres for the Theatre (opr. Crispian Steele-Perkins) Trumpet Tune - Slow Air - Trumpet Tune Rondo Cibell The Gigue The Serenade and Minuett Round-O: The Prince of Denmark's March

Tomasz Ślusarczyk ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie adinkta Benedykta Matusika (dyplom z wyrożnieniem). W trakcie studiow uczestniczył w kursach prowadzonych przez wybitnych trębaczy: Eduarda Tarra i Davida Staffa (Royal Academy of Music). Wielokrotnie uczestniczył w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej pod kierunkiem Helmutha Rillinga. W latach 1996-99 był trębaczem orkiestry "Capella Cracoviensis". Od roku 1998 związany jest z Radiową Orkiestrą Symfoniczną w Krakowie, z ktorą dokonał wielu rejestracji dla Polskiego Radia i Telewizji. Jako muzyk instrumentalista wspołpracuje z licznymi zespołami w kraju i za granicą: Filharmonią Krakowską, Filharmonią Rzeszowską, Operą Kameralną w Warszawie, Orkiestrą Akademii Bethovenowskiej oraz "Collegium Vocale Schwabisch Gmund" (Niemcy) i "The Consort of Twelve" (Wielka Brytania). Od 2005 roku stale wspołpracuje ze słynną "Orkiestrą XVIII wieku" w Amsterdamie pod dyrekcją Franza Bruggena. Jako solista i kameralista koncertował na wielu festiwalach w Polsce i za granicą, m.in.: Muzyka w Starym Krakowie, Starosądecki Festiwal Muzyki Dawnej, Tynieckie Recitale Organowe, festiwale organowe w Warszawie i Leżajsku, Wexford Opera Festiwal w Irlandii, festiwal organowy w Moskwie. Zapraszany jest do wspołpracy przez wybitnych solistow: Paula Esswooda, Lary'ego Elama, Davida Staffa, Marka Kudlickiego. W roku 2003 wystąpił obok solistki Metropolitan Opera - Gwendolyn Bradley. Jest wykładowcą w bydgoskiej Akademii Muzycznej, gdzie prowadzi klasę trąbki barokowej.

*Marcin Szelest *ukończył studia w zakresie gry organowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy (dyplom z wyrożnieniem w 1997 roku) oraz - jako stypendysta Fulbrighta w latach 1997-98 - w The Boston Conservatory (USA), w klasie prof. Jamesa Davida Christie (Artist Diploma in Organ Performance, 1999). W 1995 roku zdobył I nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. J. P. Sweelincka w Gdańsku. Jego działalność koncertowa w kraju i za granicą obejmuje zarowno recitale organowe, jak i występy z zespołem muzyki dawnej "Harmonia Sacra", ktorego jest wspołzałożycielem i kierownikiem artystycznym, a także z licznymi solistami, chorami, orkiestrami i zespołami historycznych instrumentow, m.in.: "Boston Symphony Orchestra", "Camerata Silesia", "Capella Cracoviensis", "Ensemble Abendmusik", Kapela Jasnogorska, Krakowski Chor Kameralny, Orkiestra Barokowa Europy Środkowej, The Bach Ensemble, Wrocławska Orkiestra Barokowa pod batutą takich dyrygentow, jak Manfred Cordes, Paul McCreesh, Paul Esswood, Barthold Kuijken, Seiji Ozawa czy Joshua Rifkin. Marcin Szelest prowadzi klasę organow w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jego praca habilitacyjna - "Przemiany stylistyczne we włoskiej muzyce organowej przełomu XVI i XVII stulecia" (2007) została wyrożniona nagrodą Prezesa Rady Ministrow. Jest rownież prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej i organistą kościoła Świętego Krzyża w Krakowie, gdzie gra na odrestaurowanym instrumencie z 1704 roku.

*Organizatorzy: *Oświęcimskie Centrum Kultury, Parafia św. Maksymiliana

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ