koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Letnie Koncerty Organowe 2009

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 686 wyświetleń od 26 maja 2009
  • 12 lipca 2009, niedziela
    » 17:30

Earline Moulder - organy (Springfield/USA) i Ryszard Haba - instrumenty perkusyjne (Kraków)

program:

Oskar Lindberg (1887-1955) Sonata in g (Movement 3 Allegro)

Alexandre Pierre François Boely (1785-1858) Andante con moto in E-flat Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795) Variationen uber a French Folk Song Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) Sonata nr 4 in F Allegro - Largo - Allegretto


Evelyn Glennie (*1965) "Light in Darkness" na marimbę solo

Astor Piazzola (1921-1992) "Chiquilin de Bachin" na wibrafon i krotale

Keiko Abe (*1937) "Dream of the cherry blossoms" na marimbę solo

Evelyn Glennie (*1965) "A little Prayer" na marimbę solo


Jacques Lemmens (1823-1881) Prayer nr 3 (Suite for Organ)

Alice Jordan (*1916) Jubilation on Lauda Domina

Earline Moulder jest organistą uniwersyteckim oraz profesorem gry organowej i fortepianowej na Uniwersytecie Drury, gdzie ukończyła studia z zakresu muzyki, biologii i języka francuskiego. Tytuł magistra otrzymała na Uniwersytecie Indiana, a stopień doktora na Uniwersytecie w Kansas, gdzie rownież prowadziła zajęcia z muzykologii. W Stanach Zjednoczonych występowała z recitalami w Los Angeles, Kalifornii, Chicago, Pensylwanii, na wyspie Martha's Vineyard, Massachusetts, w Amerykańskiej Akademii Sił Powietrznych i w Waszyngtonie. Koncertowała w Chile, Australii, Holandii, Austrii, na Węgrzech. W 2008 roku zagrała dwa koncerty na historycznych organach na Słowacji podczas Mędzynarodowego Festiwalu Organowego. Każdego roku występuje z recitalem w Christiankirche w Hamburgu w Niemczech, aby uhonorować swoją ciotkę - pisarkę Meta Moller i jej męża - poetę Friedricha Klopstock'a, ktorzy są pochowaniu przy wejściu do kościoła wybudowanego dla krola Danii Christiana VI, u ktorego Klopstock był nadwornym poetą. W 2002 roku koncertowała w Londynie podczas tygodnia złotego jubileuszu krolowej Elżbiety II. Od tamtego czasu, każdego roku gra w Londynie na organach, na ktorych grał Mendelssohn. Koncertuje rownież w duecie z saksofonistą Jerrym Lueddersem. W marcu 2009 roku wystąpili z recitalem w kościele św. Trojcy w Paryżu. W Paryżu grała rownież, na wielkich organach Cavaille-Coll'a, w kościele św. Sulpicjusza, w opactwie Saint-Germain-des-Pres, w katedrze Notre Dame, w kościele św. Augustyna oraz w kościele św. Magdaleny.

Ryszard Haba ukończył, w 1989 roku, z wyrożnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie. W 1988 roku został zaangażowany jako perkusista do orkiestry Filharmonii Krakowskiej, a od 1996 pełni w niej rolę pierwszego kotlisty. Jest rownież kierownikiem grupy perkusyjnej w tejże orkiestrze. Ma na swoim koncie dwa polskie prawykonania koncertow na perkusję i orkiestrę Bertholda Hummla i Josepha Schwantnera oraz jedno światowe "Muzyki na smyczki i marimbę" Natana Wrighta Shirleya. W ramach Krakowskiego Duetu Perkusyjnego dokonał prawykonania "Koncertu na dwie perkusje" Marka Stachowskiego z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia pod batutą Jana Krenza. Wraz z Kają Danczowską tworzą niezwykle ciekawy duet skrzypcowo-perkusyjny, wykonując między innymi kompozycje napisane specjalnie dla nich. Posiada w repertuarze osiemnastowieczne koncerty na sześć lub osiem kotłow z orkiestrą. Gra na oryginalnych kotłach barokowych. Jest członkiem zespołu muzyki szkockiej "The Reivers". Wspołpracuje z Leszkiem Długoszem. Koncertuje z wieloma orkiestrami, m.in. z "Capellą Cracoviensis", "Sinfonią Varsovią", "Sinfoniettą Cracovią", "Capellą Bydgostiensis", Filharmonią Rzeszowską. W 2008 roku grał z zespołem Jordi Savalla na Festiwalu "Misteria Paschalia" w Krakowie. Z "Capellą Bydgostiensis" dokonał światowego prawykonania "Koncertu na marimbę" z orkiestrą Lindsaya Davidsona, a z "Capella Cracoviensis" pod batutą Stanisława Krawczyńskiego - polskiego prawykonania "Concerto per sei Timpani" Georga Druschetzkego z orkiestrą. W 2006 i 2007 roku brał udział, jako solista oraz wykładowca, w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Perkusyjnej "Crossdruming" w Warszawie. W 2008 roku był organizatorem Dni Muzyki Perkusyjnej w Filharmonii Krakowskiej.

Organizatorzy: Oświęcimskie Centrum Kultury i Parafia św. Maksymiliana

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ