koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024BANKSYTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Letnie Koncerty Organowe 2012

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 402 wyświetleń od 8 czerwca 2012
  • od: 1 lipca 2012, niedziela
    do: 22 lipca 2012, niedziela

W okresie od 1 do 22 lipca 2012 roku, w niedzielne popołudnia* o godzinie 17:30, w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu, odbędą się cztery koncerty organowe, w wykonaniu artystow z Polski i Niemiec, w ramach kolejnej edycji *Letnich Koncertow Organowych.

Od kilkunastu już lat w Oświęcimiu rozbrzmiewa latem muzyka organowa. Najpierw pod nazwą "Oświęcimskie Recitale Organowe", a od 2004 roku jako "Letnie Koncerty Organowe". Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury przyciągają w niedzielne popołudnia do kościoła św. Maksymiliana wielu miłośnikow muzyki, ktorzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej, w wykonaniu artystow z całego świata, skomponowanej przez wielkich mistrzow gatunku, jak rownież utworow kompozytorow wspołczesnych. W Oświęcimiu gościło wielu znakomitych muzykow z Polski, jak rownież z Japonii, Urugwaju, Brazylii, USA, Hiszpanii, Austrii, Szwecji, Słowacji, Rosji. Koncerty odbywające się ramach "Letnich Koncertow Organowych" wzbogacane są wykonywaniem utworow z towarzyszeniem innych instrumentow, w tym skrzypiec, instrumentow dętych, jak rownież utworow wokalnych przez solistow.

**Grzegorz Kościński - organy
Ludmiła Staroń - sopran

niedziela, 1 lipca 2012, godz. 17:30**

program:
Nicolas Clerambault
(1676-1749)

„Plein Jeu" (Suite du 2e ton, fragmenty)

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludia chorałowe:

„Nun komm, der Heiden Heiland" BWV 599

„Jesu, meine Freude" BWV 610

„O Mensch, bewein dein Sunde groß" BWV 622

„Christ lag in Todesbanden" BWV 625

„Wer nur den lieben Gott laßt walten" BWV 647

Preludium i fuga h-moll, BWV 544


Camille Saint-Saens (1835-1921)
„Ave Maria"

Cesar Franck (1822-1890)
„Ave Maria"

Giacomo Caccini (1546-1618)
„Ave Maria"


Cesar Franck (1822-1890)
Preludium, fuga i wariacje h-moll


Gabriel Foure (1845-1924)
„Pie Jesu"

Antonio Vivaldi (1678-1741)
„Domine Deus"

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
„Laudate Dominum"

Grzegorz Kościński - organista, muzyk, tworca programow muzycznych, dziennikarz. Akademię Muzycznę w Krakowie ukończył w 1987 roku w klasie prof. Jana Jargonia. Brał udział w mistrzowskich kursach organowych w Millstatt i Gunsbach. W 2009 roku objął stanowisko organisty w Bazylei, a od jesieni 2010 roku do lipca 2011 roku pełnił funkcję kantora-organisty we Frei (Norwegia). Od 2010 roku koncertuje w Szwajcarii, Francji, Norwegii i w Polsce. Do 2010 roku działalność muzyczną łączył z pracą dziennikarza-producenta. W latach 1986-2001 prowadził w TVP ( w Krakowie) redakcję muzyczną i zajmował sie produkcja programow dla TVP2 i TV Polonia. Jest autorem licznych portretow kompozytorow i znanych wirtuozow.

Ludmiła Staroń - absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej - w 1989 roku rozpoczęła studia wokalne w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej. W latach 1993-1995 studiowała śpiew pod kierunkiem prof. Christiana Elsnera z Drezna, uczestnicząc w licznych seminariach i warsztatach poświęconych muzyce niemieckiego romantyzmu. W 1996 roku ukończyła studia wokalne w klasie prof. Adama Szybowskiego. W repertuarze Ludmiły Staroń szczegolne miejsce zajmują polskie i niemieckie pieśni romantyczne. W swoim dorobku artystycznym posiada rownież gorąco przyjmowane kreacje solistyczne w utworach oratoryjnych (Bach, Haendel, Haydn, Rossini). Walory głosu i temperament predestynują artystkę do wykonywania utworow o szerokiej amplitudzie nastrojow. Romantyczne pieśni, renesansowe i barokowe arcydzieła muzyki wokalnej mocno zarysowanymi kontrastami formy i uczuć, stanowią żywioł, w ktorym artystka wyraża się najpełniej.

**Witold Zalewski - organy
Krakowskie Trio Stroikowe w składzie:

Marek Mleczko - oboj

Roman Widaszek - klarnet

Paweł Solecki - fagot

niedziela, 8 lipca 2012, godz. 17:30**

program:
Felix Mendelssohn-Bartholdy
(1809-1947)

VI Sonata d-moll op. 65

_Chorał - Allegro

Fuga

Finał Andante

_*

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Triosonate nr 1 Es-dur BWV 525

_Allegro moderato

Adagio

Allegro_


Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1947)
I Sonata f-moll op. 65

_Allegro moderato e serioso

Adagio

Andante Recit

Allegro assai vivace

_*

Alexandre Tansman (1897-1986)
Suite pour Trio d'anches

_Dialogue. Andante sostenuto

Scherzino. Molto vivace

Aria. Largo

Finale. Vivo

_*

Bronisław Kazimierz Przybylski (1941-2011)
„Rota" Passacaglia na temat Feliksa Nowowiejskiego

Witold Zalewski w 1992 roku ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organow prof. Jana Jargonia. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursow interpretacji muzyki organowej prowadzonych, m.in. przez J. Laukvika i G. Schneidera i J. Guillou. Od 1995 roku pełni funkcję I organisty w Kro¬lewskiej Katedrze na Wawelu. Jako solista koncertuje w kraju i za granicą (m.in.: Czechy, Niemcy, Hiszpania, Finlandia, Rosja, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina i USA). W kwietniu 2007 roku wystąpił w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku w koncercie upamiętniającym drugą rocznicę śmierci Jana Pawła II. W październiku 2009 roku odbył tournee po Ameryce Południowej (Maldonado, Montewideo, Buenos Aires, Porto Alegre, Kurytyba, Rio de Janeiro i Petropolis). Od 1998 roku jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek papieskich w liturgiach sprawowanych przez Ojca św. Jana Pawła II i Benedykta XVI pełnił rolę organisty. Jest autorem Śpiewnika pieśni kościelnych wydanego nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w 1997 roku oraz wspołredaktorem i wspołautorem wielu innych publikacji, m.in. Śpiewnika Wawelskiego oraz dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Zakopanem oraz wspołorganizatorem koncertow na terenie Południowej Polski.

Krakowskie Trio Stroikowe powstało, z inicjatywy oboisty Marka Mleczko w 1997 roku, przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespoł składa się z wybitnych instrumentalistow, ktorzy przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale rownież kameralnej oraz bardzo często solowej - stąd też muzycy mają na swym koncie wiele koncertow kameralnych z rożnorodnym repertuarem - od muzyki barokowej do wspołczesnej. Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce, spotykając się z entuzjazmem publiczności i uznaniem krytykow. W 2005 roku wspołpracując z PWM i DUX zespoł nagrał płytę z utworami polskich kompozytorow XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok poźniej na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Bachowskiego zarejestrował we własnej transkrypcji Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha. Członkowie Krakowskiego Tria Stroikowego są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach.

Marek Mleczko - oboista - studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie (J. Kotyczka) oraz w Staatliche Hochschule fur Musik we Freiburgu (H.Holliger). Uzyskał szereg nagrod i wyrożnień w konkursach muzycznych (m.in.: I nagroda w Międzynarodowym Konkursie "The Skene Award" w Aberdeen 1985, I nagroda w Ogolnopolskim Konkursie Obojowym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach 1986). Jest finalistą Międzynarodowych Konkursow Muzyki Kameralnej „Nicanor Zabaleta" w San Sebastian (1987) i U.F.A.M w Paryżu (1994). Za swoje osiągnięcia muzyczne otrzymał stypendia: Rosenberg - Stiftung, Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz stypendium Prezydenta Miasta Krakowa. Dokonał licznych prawykonań utworow kompozytorow wspołczesnych (m.in. polskie prawykonanie Chemin IV L. Berio). Obecnie jest adiunktem II stopnia w krakowskiej Akademii Muzycznej.

Roman Widaszek - klarnecista - ukończył z wyrożnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych, m.in. przez prof. Guya Deplusa i prof. Michaela Arrignon. Jest laureatem II nagrody w I Ogolnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (1995), jak rownież III nagrody w Ogolnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990). Jest stypendystą Ministra Kultury i Sztuki odznaczonym Brązowym Krzyżem za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertow solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak: Sharon Kam, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble. Występował jako solista z większością polskich orkiestr, m.in.: z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Szczecińską, Częstochowską, Świętokrzyską, Lubelską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Capellą Cracoviensis oraz Orkiestrą Akademii Muzycznej w Katowicach. Występuje rownież jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą (Czechy, Niemcy, Włochy, Portugalia, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny). Dokonał wielu nagrań płytowych (głownie jako kameralista). Jako jeden z nielicznych klarnecistow gra rownież na rzadko spotykanym instrumencie - basethornie (altowa odmiana klarnetu). To właśnie na tym instrumencie zagrał wspolnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu "Muzyka w Starym Krakowie" w 2004 roku wykonując Konzertstucki F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę. W 2009 roku został zaproszony, jako solista, do udziału w Światowym Kongresie Klarnetowym - Clarinet Fest w Porto. W ramach tego kongresu poprowadził rownież kurs klarnetowy w Konserwatorium Muzycznym w Porto.

Paweł Solecki - fagocista - edukację muzyczną rozpoczął w 1985 roku w Państwowej Szkole Muzycznej im. M. Karłowicza w Krakowie w klasie fagotu prof. H. Urbańskiego. Po uzyskaniu dyplomu II stopnia w 1992 roku podjął naukę w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. K. Siudmaka. W 1998 roku ukonczył studia z wynikiem celującym. Jest laureatem krajowych konkursow muzycznych oraz stypendystą kilku fundacji, m.in.: International Music Camp w 1989 roku, Europejskiej Fundacji Mozartowskiej w latach 1994-95, Fundacji Sztuki Młodych 1989-91. Jest finalistą Międzynarodowego Konkursu Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi (1998) oraz Międzynarodowego Konkursu "Praska Wiosna" w Pradze (2002). W 1996 roku występował na prestiżowym festiwalu w Schwetzingen. W sezonie 2004/05 był pierwszym fagocistą Libańskiej Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Bejrucie. Od listopada 2006 roku jest muzykiem krakowskiej poetki i pieśniarki Basi Stępniak-Wilk.

**Jakub Garbacz - organy
Joanna Woszczyk-Garbacz - flet

niedziela, 15 lipca 2012, godz. 17:30**

program:
Nicolaus Bruhns
(1665-1697)

Preludium in e

Antonio Vivaldi (1678-1741)
Koncert a-moll op. 3 nr 6

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Aria z III Suity Orkiestrowej BWV 1068

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1947)
Preludium i Fuga d-moll op. 37

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
Andante C-dur KV 315

Leon Boellmann (1862-1897)
Modlitwa i Toccata z Suity Gotyckiej op. 25

Astor Piazzola (1862-1897)
Ave Maria (Tanti Anni Prima)

Hans-Andre Stamm (*1958)
Rondo alla Celtica

Jakub Garbacz - organista, producent muzyczny i realizator dźwięku. Urodzony w 1975 roku w Kielcach, muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej w Kielcach w klasie fortepianu Artura Jaronia oraz Janiny Woźniak. Jednocześnie rozpoczął naukę gry na organach u Jerzego Rosińskiego - organisty Bazyliki Katedralnej w Kielcach, a także kształcenie w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej w Kielcach pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali. W 2000 roku ukończył z wyrożnieniem studia w klasie organow prof. Mirosława Pietkiewicza w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczow w Łodzi, a w 2011 roku studia podyplomowe w zakresie realizacji dźwięku. Jakub Garbacz uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, ktore prowadzili m.in.: H.Vogel, L.Lohmann, J.Guileau, L.Digris, B.Haas, P.van Dijk, J.Gembalski, K.Ostrowski, R.M.Stangier, B.Oberhammer, M.Czajka, J.Serafin, J.Regnere, F.Klinda. Uczestniczył rownież w konkursach muzyki organowej: Brno 1997 (udział w połfinale), Rumia 1997 (II nagroda), Wilno 1999. Aktualnie pełni funkcję pierwszego organisty Bazyliki Archikatedralnej w Łodzi, wykonywał organową oprawę muzyczną uroczystych celebracji z udziałem najwyższych władz kościelnych i państwowych. Jest organizatorem cyklicznych koncertow w kościołach Łodzi i okolic. Sprawuje kierownictwo artystyczne nad cyklem koncertow „Katedralne Wieczory Muzyczne" oraz „Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łodzkiej". W latach 2001-2010 sprawował kierownictwo nad Festiwalem Muzyki Organowej i Kameralnej w Skierniewicach. Jakub Garbacz jest wspołzałożycielem Polskiego Wirtualnego Centrum Organowego. Koncertował w ramach większości festiwali organowych w Polsce, a także za granicą (Szwecja, Finlandia, Włochy, Słowacja, Niemcy, Holandia). Na stałe wspołpracuje z Joanną Woszczyk - Garbacz (flet) oraz z zespołem wokalnym All` Antico. Oprocz działalności ściśle artystycznej prowadzi studio nagraniowe muzyki klasycznej i wydawnictwo płytowe.

Joanna Woszczyk-Garbacz - urodzona w Warszawie w 1977 roku - edukację muzyczną rozpoczęła w PPSM nr 1 w Warszawie, w klasie Marka Chodorowskiego. Naukę kontynuowała w PSM II stopnia nr 1 w Warszawie, w klasie Jerzego Chudyby. W 2001 roku ukończyła z wyrożnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fletu prof. Antoniego Wierzbińskiego. W roku 2009 uzyskała tytuł doktora sztuki w zakresie gry na flecie.
Uczestniczyła w wielu konkursach: zdobyła III nagrodę na Ogolnopolskich Przesłuchaniach Instrumentow Dętych Drewnianych w Olsztynie (1996), I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Zespołow Gitarowych i Kameralnych Ghitaralia 1996 w Przemyślu, III nagrodę na Ogolnopolskim Konkursie Zespołow Akordeonowych w Chełmie (1998). Uczestniczyła w finale konkursu Pacem in terris w Bayreuth (1998), uzyskała wyrożnienie na Międzynarodowym Konkursie Fletowym w Krakowie (1999), IV nagrodę na Konkursie Muzyki Francuskiej w Łodzi (1999), I miejsce na Konkursie Fundacji YAMAHA w Krakowie (2000), I miejsce na Konkursie Fletowym w Warszawie (2001), III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Friedricha Kuhlaua w Uelzen (2003), wyrożnienie honorowe na Międzynarodowym Konkursie Indywidualności im. Aleksandra Tansmana w Łodzi (2004), I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołow Kameralnych w Paryżu (2005). Także w 2005 roku otrzymała od Prezydenta Miasta Łodzi indywidualną nagrodę naukową za osiągnięcia artystyczne. W 2000 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Brała udział zarowno w kursach orkiestrowych (Ochsenhausen, Bayreuth), jak i solowych (Orońsko, Holland Music Sessions, Academie Internationale d'Ete de Nice, Internationale Meisterkurse Zurich, Łodź, Wrocław), prowadzonych przez następujących muzykow: Peter Lukas Graf, Aurele Nicolet, Patric Gallois, Rien de Reede, Janos Balint, Miriam Nastasy, Marina Piccinini, Marzio Conti, Michael M. Kofler, Christian Cheret, Craig Goodman. Obecnie koncertuje solo, oraz w Duo Consonantes z Jakubem Garbaczem (organy), a także w rożnych zespołach kameralnych. Występowała na większości festiwali muzycznych w kraju oraz poza jego granicami. Wspołpracuje także z orkiestrą Polish Camerata. Jest pracownikiem Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz Filharmonii Łodzkiej im. Artura Rubinsteina.

W 2009 roku wraz z klawesynistką Ewą Rzetecką nagrała płytę CD „Barok w Europie", ktora ukazała się nakładem wydawnictwa „Ars Sonora".

**Christian Markus Raiser (Niemcy) - organy
Anna Śliwa - skrzypce

Joanna Solecka - klawesyn

niedziela, 22 lipca 2012, godz. 17:30**

program:
Louis Marchand
(1669-1732)

Grand Dialogue

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
„Allein Gott in der Hoh' sei Ehr" BWV 662

Preludium i fuga a-moll BWV 541


Francesco Maria Veracini (1690-1768)
Sonata d-moll ze zbioru Sonate Accademiche - na skrzypce i basso continuo

Passagallo - Largo assai e come sta, ma con grazia

Capriccio cromatico con due soggetti e loro rovesci veri - Allegro, ma non presto

Adagio, Ciaccona - Allegro, ma non presto

Arcangelo Corelli (1653-1713)
Sonata XII La Follia op. 5 - na skrzypce i basso continuo


Eivind Groven (1901-1977)
Largo z 1. Symfonii (opr. Ch.-M. Reiser)

Edward Grieg (1843-1907)
Norwegische Tanze op. 35:

Nr. 2 Andante tranquillo e grazioso/Allegro

Nr. 1 Allegro marcato

Christian Markus Raiser urodził się w Niemczech (Eschental/Hohenlohekreis). Studiował muzykę kościelną w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Stuttgarcie i Trossingen, m.in. u J. Laukvika, Z. Szathmary i G. Witte (organy) jak rownież u D. Kurza i M. Schreiera (dyrygentura). Studia ukończył w 1990 roku zdając egzamin A i otrzymał stypendium landu Badenii-Wirtembergii. Jego wykształcenie uzupełniły liczne kursy mistrzowskie. Już w trakcie studiow był kantorem i organistą w Miejskim Kościele Ewangelickim w Renningen. W 1991 roku przeszedł do Miejskiego Kościoła Ewangelickiego w Stuttgart-Unterturkheim. Raiser poświęcił się także działalności pedagogicznej w PWSM w Trossingen (1990-1992) oraz był wykładowcą literatury organowej i improwizacji w Wyższej Szkole Muzyki Kościelnej w Heidelbergu (1995 i 2000). Od 1996 roku jest kantorem i organistą w Miejskim Kościele Ewangelickim w Karlsruhe, jak rownież kierownikiem artystycznym wielu koncertow, jak np. Międzynarodowego Lata Organowego. Kieruje także Chorem Bacha w Karlsruhe i grupą wokalną Coro Piccolo Karlsruhe.
Christian Markus Raiser był gościem wielu międzynarodowych festiwali muzycznych w kraju i za granicą. W swoim dorobku ma rownież wiele nagrań (Hanssler-Classics i Organum) oraz występow radiowych i telewizyjnych. Jego programy zawierają dzieła wielu epok, także nowa muzyka stanowi pokaźną część jego znacznego repertuaru.

Anna Śliwa - skrzypaczka, grająca rownież na pokrewnych typach instrumentow smyczkowych (pochette, fidel, viola d'amore, lira da braccio) - jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec wspołczesnych i skrzypiec barokowych. Specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytkow muzyki przedrenesansowej i etnicznej. Wspołpracuje z większością polskich zespołow muzyki dawnej, np. Ars Cantus, Concerto Polacco, Il Tempo, a także z austriackim zespołem Pandolfis Consort Wien. Od 2007 roku kieruje zespołem instrumentow historycznych Intrada, wykonującym głownie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europaisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wspołczesnej „Warszawska Jesień", występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu. Odrębnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkoł Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie oraz klasę skrzypiec barokowych w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego. Jest rownież aktywna w innych dziedzinach animacji kulturalnej. Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzyki Dawnej w Wieliczce, organizatorem wystaw i prezentacji rzadkich instrumentow.
Joanna Solecka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie na kierunkach fortepian, teoria muzyki oraz klawesyn. Jako pianistka uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych, m.in. przez K. Kennera, R. Buchbindera, B. Bucknera, B. Kawallę. Klawesyn studiowała w klasie prof. E. Stefańskiej, a następnie uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki dawnej prowadzonych przez J. Ogg'a, T. de Goede, M. Krolla, A. Bottichena oraz L. Stawarz. Występuje na festiwalach i koncertach w kraju, m.in. Dni Bachowskie w Krakowie i w Katowicach, Festiwal Chanterelle w Gołuchowie, Salezjańskie Lato Muzyczne w Przemyślu, Studencki Festiwal Muzyki Dawnej w Krakowie, Dni Tanga w Krakowie oraz za granicą, m.in. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Brežice w Słowenii, Festiwal Musik Verbindet w Niemczech, wykonując muzykę kameralną i utwory solowe. Wspołpracuje z zespołem muzyki dawnej Intrada i baletem dworskim Cracovia Danza oraz Operą Krakowską. Swoje zainteresowania związane z teorią muzyki rozwija poprzez udział w wykładach popularno-naukowych w serii Myślenickie Konfrontacje Kulturalno- Naukowe w Muzeum Dom Grecki w Myślenicach oraz jako autorka haseł do Encyklopedii Muzycznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Dla radia RMF Classic dokonała nagrania serii audycji o fortepianie w ramach cyklu „Co jest grane". Prowadzi działalność dydaktyczną w zakresie instrumentalistyki i teorii muzyki w krakowskich szkołach muzycznych.

Partnerem przedsięwzięcia jest Wojewodztwo Małopolskie.

*Organizatorzy:
*
-Oświęcimskie Centrum Kultury
-Parafia św. Maksymiliana

*Koncerty:
*
-Kościoł św. Maksymiliana w Oświęcimiu, pl. Maksymiliana 2

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ