koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINAPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Letnie Koncerty Organowe 2015

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 854 wyświetleń od 27 maja 2015
  • od: 29 czerwca 2015, poniedziałek
    do: 3 sierpnia 2015, poniedziałek

W okresie od 29 czerwca do 3 sierpnia 2015 roku (29 czerwca, 6, 14 i 20 lipca oraz 3 sierpnia) o godzinie 19:00, w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu odbędzie się pięć koncertów organowych w ramach kolejnej edycji Letnich Koncertów Organowych.

Od kilkunastu już lat w Oświęcimiu rozbrzmiewa latem muzyka organowa. Najpierw pod nazwą „Oświęcimskie Recitale Organowe“, a od 2004 roku jako „Letnie Koncerty Organowe“. Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury przyciągają do kościoła św. Maksymiliana wielu miłośników muzyki, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej skomponowanej przez wielkich mistrzów gatunku oraz utworów kompozytorów współczesnych. W Oświęcimiu gościło wielu znakomitych muzyków z Polski, jak również z Japonii, Urugwaju, Brazylii, USA, Hiszpanii, Austrii, Szwecji, Słowacji, Rosji. Wiele koncertów odbywających się ramach „Letnich Koncertów Organowych“ urozmaicanych jest wykonywaniem wspólnych utworów z towarzyszeniem innych instrumentów, w tym skrzypiec, wiolonczeli, trąbki, instrumentów perkusyjnych, jak również utworów wokalnych przez solistów i chór.

Tomasz Kuc – organyAleksander Daszkiewicz – skrzypce poniedziałek, 29 czerwca 2015, godz. 19:00

program:Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621) Ballo del granduca Nicolaus Bruhns (1665-1697) Preludium G-dur Johann Ludwig Krebs (1713-1780) Fantasia sopra: Freu dich sehr, o meine Seele Johann Sebastian Bach (1675-1750) III Sonata C-dur na skrzypce solo, BWV 1005 Adagio, Fuga Eugene Ysaye (1858-1931) II Sonata na skrzypce solo a-moll, op. 27 Obsession: Prelude, Malinconia, Danse des Ombes: Sarabande
Charles-Marie Widor (1844-1937) Symfonia f-moll, op. 13 nr 4 Toccata, Scherzo, Finale

Tomasz Kuc naukę gry na organach rozpoczął w 1992 roku w Instytucie Liturgicznym Papieskiej Akademii Teologicznej, w sekcji muzyki kościelnej, w klasie prof. Mieczysława Tulei. Kierunek ten ukończył w 1996 roku. W 2006 roku uzyskał tytuł magistra sztuki na wydziale Historii Kościoła (specjalność Muzyka Kościelna) na Papieskiej Akademii Teologicznej. Od 2001 roku jest organistą parafii pw. Matki Bożej Królowej Polski w Nowej Hucie-Bieńczycach (Arka Pana). Wcześniej pracował w parafii pw. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Oświęcimiu. Jest członkiem Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej.

Aleksander Daszkiewicz jest studentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec prof. Wiesława Kwaśnego. Swoje umiejętności doskonalił u boku Zakhara Brona, Igora Ozima, Akiko Suwanai, Ning Fenga i Bartłomieja Nizioła. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów skrzypcowych, m.in.: X Międzynarodowego Konkursu im. B. Warchala „Talents for Europe“ w Dolným Kubínie (Słowacja) - I miejsce, XLVIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Jaroslava Kociana w Usti nad Orlicą (Czechy) - I miejsce, VII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. G. Ph. Telemanna w Poznaniu - I miejsce, Międzynarodowego Konkursu im. P. Konjovica w Belgradzie - I miejsce, XIX Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego „Jeunesses Musicales“ w Bukareszcie - II miejsce, III Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. W. Ernsta i K. Szymanowskiego we Wrocławiu - II miejsce, III Konkursu Skrzypcowego im. E. Umińskiej w Krakowie - I miejsce. Artysta nieustannie rozwija swoją działalność kameralną. Jest laureatem, m.in. Międzynarodowego Konkursu Zespołów Kameralnych w Calgary w Kanadzie - III miejsce i V Międzynarodowego Konkursu Muzyki Współczesnej w Krakowie - I miejsce. Jako członek „Cracofonia String Quartet“ w marcu 2015 roku wystąpił w sali kameralnej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Koncertował z orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Filharmonii Opolskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Krakowskiej oraz ze Słowacką Orkiestrą Kameralną. Aleksander Daszkiewicz jest stypendystą fundacji „Porozumienie bez Barier“ Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich, Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, Małopolskiej Fundacji Stypendialnej „Sapere Auso“ oraz fundacji „ProMusicaBona“. W 2007 roku otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, a w 2012 roku stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska“.

Witold Zalewski – organyLudmiła Staroń – sopranponiedziałek, 6 lipca 2015, godz. 19:00

program:Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) V Sonata D-dur, op. 65 Andante - Andante con moto, Allegro maestoso Camille Saint-Saëns (1835-1921) Ave Maria Giulio Caccini (1551-1618) Ave Maria Franz Schubert (1797-1828) Ave Maria César Franck (1822-1890) Chorał a-moll, nr 3 Adolf Doss (1825-1886) Ave Maria César Franck (1822-1890) Ave Maria Luigi Cherubini (1760-1842) Ave Maria Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) IV Sonata B-dur, op. 65 Allegro con brio, Andante religioso, Allegretto, Allegro maestoso e vivace

Witold Zalewski ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie - w klasie organów prof. Jana Jargonia. Od 1995 roku pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. Jako solista koncertuje regularnie na najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił, m.in. w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu, Tokio Metroplitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule i Moskwie. Jest wykładowcą w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z praktyki liturgicznej oraz organów. Od 1998 roku jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. W czasie pielgrzymek papieskich pełnił rolę organisty. Zajmuje się propagowaniem muzyki organowej, poprzez współorganizowanie wielu festiwali i koncertów. W 2011 roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem „Proeclesia et Pontifice”. W 2012 roku otrzymał stopień doktora sztuki.

Ludmiła Staroń - absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej - w 1989 roku rozpoczęła studia wokalne w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej. W latach 1993-1995 studiowała śpiew pod kierunkiem prof. Christiana Elsnera z Drezna, uczestnicząc w licznych seminariach i warsztatach poświęconych muzyce niemieckiego romantyzmu. W 1996 roku ukończyła studia wokalne w klasie prof. Adama Szybowskiego. W repertuarze Ludmiły Staroń szczególne miejsce zajmują polskie i niemieckie pieśni romantyczne. W swoim dorobku artystycznym posiada również gorąco przyjmowane kreacje solistyczne w utworach oratoryjnych (Bach, Haendel, Haydn, Rossini). Walory głosu i temperament predestynują artystkę do wykonywania utworów o szerokiej amplitudzie nastrojów. Romantyczne pieśni, renesansowe i barokowe arcydzieła muzyki wokalnej mocno zarysowanymi kontrastami formy i uczuć, stanowią żywioł, w którym artystka wyraża się najpełniej.

Marek Wolak – organySchola Gregoriańska Katedry Wawelskiej w składzie:Kajetan Biernat, Paweł Fundament, Maciej Michalik, Marcin Wasilewski-Kruk - kierownik artystyczny wtorek, 14 lipca 2015, godz. 19:00

program: Johann Sebastian Bach (1675-1750) Komm Gott, Schöpfer Heiliger Geist, BWV 667 Nun komm der Heiden Heiland, BWV 659 Śpiew gregioriański w Katedrze Wawelskiej Proprium Missae wybranych niedzieli roku liturgicznego z Graduale Triplex Nicolaus Bruhns (1665-1697) Preludium in e Śpiew gregioriański w Katedrze Wawelskiej Johann Sebastian Bach (1675-1750) Passacaglia c-moll, BWV 582

Marek Wolak naukę gry na organach rozpoczął w Państwowym Liceum Muzycznym w Krakowie pod kierunkiem mgr Jacka Kuliga. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Jana Jargonia, gdzie uzyskał w 1988 roku dyplom z wyróżnieniem. Przebywał na rocznym stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki w Folkwang Hochschule für Musik w Essen, kształcąc się pod kierunkiem prof. Gisberta Schneidera. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich w kraju i za granicą, m.in.: w Mechelen, Zurychu, Essen. Koncertuje na najważniejszych festiwalach organowych w Polsce, a także w Niemczech, Słowacji, Rumunii i USA. Prowadzi działalność pedagogiczną. W latach 1988-1994 był asystentem prof. Jana Jargonia. Od 1994 roku, po uzyskaniu stopnia doktora, pracował na stanowisku adiunkta w Katedrze Organów, a obecnie prowadzi klasę organów w Międzyuczelnianym Instytucie Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej i Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie. Prowadzi także zajęcia w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie.

Schola Gregoriańska Katedry Wawelskiej została założona w 2014 roku jako odpowiedź na prośbę ks. kard. Stanisława Dziwisza skierowaną do muzyków katedry w dniu swojego ingresu 1 kwietnia 2006 roku o odnowę życia muzycznego tego miejsca. Ideą zespołu jest przywrócenie krakowskiej katedrze wielowiekowej tradycji śpiewu gregoriańskiego sięgającej już II połowy XI wieku. Scholę można usłyszeć podczas niedzielnych mszy łacińskich. Zespół brał udział w obchodach 20. rocznicy przekazania przez Karolinę Lanckorońską Zamkowi Królewskiemu na Wawelu kolekcji malarstwa włoskiego oraz podczas 27. Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów Krakowskich. Zespół tworzą profesjonalni śpiewacy od lat związani z życiem muzycznym Katedry Wawelskiej.

Marcin Wasilewski-Kruk - dyrygent, wokalista, pedagog - ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Wieloletni śpiewak zespołu muzyki dawnej „Capella Cracoviensis“. Współtwórca Collegium Zieleński. Założyciel i kierownik muzyczny Scholi Gregoriańskiej Katedry Wawelskiej. Współtworzył Chór Mieszany Katedry na Wawelu, obecnie drugi dyrygent Katedry. Od 2012 roku przewodniczy Scholi Gregoriańskiej Zakonu Paulinów w Krakowie. Aktualnie z zespołem tym realizuje nagrania piętnastowiecznej liturgii oficjum o św. Pawle pustelniku. W latach 2007-2011 prowadził zajęcia z muzyki kościelnej w Krakowskim Wyższym Seminarium Duchownym. Obecnie jest wykładowcą Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz Wyższego Seminarium Duchownego Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie. Prowadzi również warsztaty oraz indywidualne zajęcia z emisji głosu dla zespołów wokalnych i chórów, m.in.: Chóru Mieszanego Katedry na Wawelu, Chóru Psalmodia, Chóru Canticum Jubilaeum, Szkoły Kantorów Fundacji Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego oraz Federacji Cecilianum. Jako wokalista współpracował z wieloma zespołami i artystami, m.in.: The Hilliard Ensemble, Les Musiciens du Louvre Grenoble Marka Minkowskiego, Chórem Polskiego Radia, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Paulem Goodwinem, Markiem Toporowskim, Krzysztofem Pendereckim, Henrykiem Mikołajem Góreckim. W latach 1999, 2002, 2006 pełnił funkcję kantora podczas liturgii sprawowanych na krakowskich błoniach przez Ojca św. Jana Pawła II, Benedykta VI oraz Ingresu Kardynała Stanisława Dziwisza.

Elżbieta Karolak – organyDumitru Harea – fletnia pana poniedziałek, 20 lipca 2015, godz. 19:00

program: Dietrich Buxtehude (1636-1706) Preludium g-moll, BuxWV 149 Johann Sebastian Bach (1675-1750) Jesu bleibet meine Freude Ennio Morricone (1928) Samotny Pasterz Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) Fantazja d-moll, KV 397 Piotr Iljicz Czajkowski (1840-1893) Taniec neapolitański Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) V Sonata D-dur, op. 65 Andante-andante con moto-allegro maestoso George Zamfir (1941) Suita rumuńska Grigoras Dinicu (1898-1964) Skowronek Nino Rota (1911-1979) Sonata na organy Allegro giusto, adagio, allegretto calmo, con grazia Romeo i Julia George Zamfir (1941) Anna Giuseppe Rosetta (1901-1985) Alleluja

Elżbieta Karolak ukończyła szkołę muzyczną I i II stopnia w klasie fortepianu Aleksandry Utrecht i Marii Służewskiej-Linette. Jest absolwentką organów w klasie Romualda Sroczyńskiego w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Poznaniu, prowadzi klasę organów w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina w Poznaniu i Zespole Szkół Muzycznych w Poznaniu, jest pedagogiem Państwowego Liceum Muzycznego im. M. Karłowicza w Poznaniu. W 1991 roku ukończyła przewód kwalifikacyjny I stopnia w zakresie gry na organach w Akademii Muzycznej w Krakowie. Brała udział w kursach mistrzowskich w Pradze u Milana Slechty i w St. Donat u Marie-Clair Alain. Koncertowała, m.in.: na Bydgoskim Festiwalu Muzycznym (1983, 1986), Poznańskiej Wiośnie Muzycznej (1986), Słupskich Dniach Muzyki Organowej i Kameralnej (1988), Dominikańskich Koncertach Organowych w Gdańsku (1989, 1990), Festiwalu Organowym w Rydze (1989), Moguncji (1988), Kamieniu Pomorskim (1993), Frederiksborg (1988, 1992) oraz w Danii, Szwecji, Rosji, Hiszpanii, Francji, Belgii, Holandii. Współpracuje z Orkiestrą Państwowej Filharmonii w Poznaniu, orkiestrami kameralnymi „Amadeus“ i „Sinfonia Varsovia“, Poznańskim Chórem Katedralnym oraz Krajowym Biurem Koncertowym w Warszawie. Prowadziła seminarium z zakresu interpretacji muzyki organowej na Wydziale Muzyki Kościelnej Uniwersytetu w Moguncji. Działalność koncertowa Elżbiety Karolak obejmuje występy z recitalami solowymi i koncertami kameralnymi z wokalistami i instrumentalistami.

Dumitru Harea jest absolwentem szkoły muzycznej w Orhei (1985) i Liceum Muzycznego w Tiraspolu (1990). Studiował w Akademii Muzycznej w Kiszyniowie w klasie fletni pana u znanego i cenionego w Mołdawii i Rumunii prof. Iona Negura. W trakcie studiów pracował w Szkole Muzycznej ucząc gry na fletni pana. W tym czasie był również członkiem orkiestry ludowej „Martisor”, koncertując wraz z nią nie tylko w Mołdawii, ale także w Rumunii, na Łotwie i w innych państwach Europy. Muzyk, oprócz doskonale opracowanych, popularnych i znanych utworów muzyki klasycznej, ma w swoim repertuarze również znane przeboje światowej muzyki rozrywkowej oraz utwory typowej rumuńskiej, mołdawskiej i ukraińskiej muzyki ludowej. W 2001 roku wydał swoją solową płytę pt. „Muzyka Duszy“. Płyta zawiera utwory klasyczne wykonywane na fletnię pana z towarzyszeniem organów. Artysta współpracuje z Muzeum Instrumentów Muzycznych w Poznaniu, Filharmonią Bałtycką i Jeleniogórską oraz z Akademią Muzyczną w Poznaniu. Koncertuje w Polsce, Niemczech, we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Rosji, Finlandii i Szwecji. W roku 2003 roku został współtwórcą zespołu „Karpatia”, z którym występował do 2007 roku. W 2007 roku założył „Besarabia”, z którym wykonuje muzykę ze swoich stron ojczystych, to jest Mołdawii i Rumunii. Od 2009 roku prowadzi ogólnopolskie warsztaty gry na fletni pana, które odbywają się w Bielsko-Białej, a od 2011 roku prowadzi w Lesznie sekcję fletni pana.

Mario Ciferri – organyWarszawski Duet Akordeonowy w składzie: Piotr Kopietz, Jacek Małachowskiponiedziałek, 3 sierpnia 2015, godz. 19:00 Koncert został dofinansowany przez Włoski Instytut Kultury w Krakowie

program:Nikolaus Bruhns (1665-1697) Preludium e-moll Dieterich Buxtehude (1637-1707) Preludium g-moll, BuxWV 163 Johann Sebastian Bach (1685-1750) Wachet auf, ruft uns die Stimme, BWV 645 Johann Sebastian Bach (1685–1750) Toccata i fuga d-moll, BWV 565
Aram Chaczaturian (1903-1978) Walc z suity Maskarada
Stanisław Moniuszko (1819-1872) Prząśniczka
Władysław Zołotariew (1942-1975) Rondo capriccioso
Mieczysław Surzyński (1866-1924) Chant triste, op. 36Johann Sebastian Bach (1685-1750) Passacaglia c-moll, BWV 582

Mario Ciferri – włoski multiinstrumentalista - organista, pianista, klawesynista, dyrygent i kompozytor - ukończył konserwatoria muzyczne w Pesaro, Bolonii i Rzymie. Jest laureatem konkursów organowych w Wenecji i Olonie. Koncertuje jako organista, pianista, klawesynista i dyrygent, nagrywa dla telewizji i radia. Występuje w całej Europie. Wielokrotnie wykonywał koncerty inauguracyjne po rekonstrukcji zabytkowych organów we Włoszech. Jego repertuar obejmuje kompozycje wszystkich epok muzycznych. Jako dyrygent oraz jako solista współpracuje z wieloma orkiestrami, m.in.: Orkiestrą Symfoniczną z Pesaro, The Virtuosos of Bucarest, Orkiestrą „D. Alaleona”, Orkiestrą Kameralną z Marche. Jest organistą tytularnym katedry w Porto San Giorgio i wykładowcą Konserwatorium Muzycznego w Monopoli, założycielem i dyrygentem zespołu wokalnego „Vox Poetica Ensamble”.

Warszawski Duet AkordeonowyPiotr Kopietz – muzyk (akordeon, bandoneon, akordina), aranżer i kompozytor - jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił podczas studiów w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz w Austrii w klasie prof. Janne Rättyä, a także uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach muzycznych. Ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim bandoneonie oraz jest jedynym w Polsce artystą koncertującym na francuskiej akordinie. Jest laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce, Austrii, Czechach, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, na Litwie. Jako muzyk sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu.

Jacek Małachowski – muzyk, pedagog - jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Swoje umiejętności doskonalił na Międzynarodowych Kursach Interpretacji Muzycznej. Jest laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, dwukrotnym Stypendystą Prezesa Rady Ministrów i fundacji „J & S Pro Bono Poloniae”. Współpracuje z Filharmonią Narodową i współtworzy kilku zespołów kameralnych.

Kierownictwo artystyczne koncertów - dr Witold Zalewski

Organizatorzy: -Oświęcimskie Centrum Kultury -Parafia św. Maksymiliana

Koncerty: -Kościół św. Maksymiliana w Oświęcimiu, pl. św. Maksymiliana 2

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ