koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  5 lat temu

BRZYDAL

Tarnów »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 277 wyświetleń od 17 grudnia 2019
  • 2 lutego 2020, niedziela
    » 17:00
  • 1 lutego 2020, sobota
    » 18:00

Marius von Mayenburg BRZYDAL

Autor: Marius von Mayenburg
Tłumacz: Michał Ratyński
Reżyseria: Łukasz Fijał
Opieka scenograficzna: Ewelina Pietrowiak
Muzyka: Piotr Południak, Jakub Dworak
Inspicjent: Aleksandra Stach

Obsada: Ewa Sąsiadek, Aleksander Fiałek, Ireneusz Pastuszak, Tomasz Piasecki

Masz za duży nos? A może Twoje usta nie są wystarczająco pełne?
Czyżby odstawały Ci uszy? Leciutko, ale jednak?
Coś pojawiło się na Twoich udach... Cellulitis? Niemożliwe!
Jesteś za gruba, za niski, zbyt blond lub za mało sexi? Chciałbyś, żeby Twoja twarz była sfotoszopowaną twarzą z okładki i żeby wszyscy w końcu Cię pokochali?
Masz dwa wyjścia:
1) zacznij oszczędzać na operację plastyczną
2) przyjdź do teatru i zrewiduj swoje poglądy.
W sztuce Mariusa von Mayenburga, jednego z najważniejszych dramatopisarzy niemieckojęzycznych, spotykamy Lettego- tytułowego Brzydala. Czy Lette jest brzydki? A może ktoś mu to wmawia? Jego żona, szef, asystent, chirurg, bogata starsza dama, którą spotyka po drodze? Jak zmieni się bohater, któremu w szczytowym punkcie kariery kilkoro życzliwych powiedziało, że nie pasuje do ogólnie przyjętego wzorca człowieka fizycznie idealnego? Czego pragnie Lette, czego brakuje mu w życiu, że postanawia zmienić swoją twarz?
„Brzydal” jest historią pełną ironii, obnażającą cynizm relacji między ludźmi i manipulacji medialnej. W interpretacji Łukasza Fijała, Lette staje się ofiarą opinii społecznej, ale też własnej psychologicznej autosugestii. Brzydal to człowiek utkany z opinii świata zewnętrznego, stworzony na wzór reklam, zdjęć i idealnych wizerunków, którymi jest otoczony. Mayenburg prowadzi opowieść w charakterystyczny dla siebie sposób- jego język jest groteskowy, momentami brutalny i nieprzyzwoicie śmieszny.
Jak skończy się przygoda Lettego i jego nowego wizerunku?
Przygotuj się. Spójrz w lustro. Użyj fluidu, zamaskuj niedoskonałości cery, ubierz wyszczuplającą sukienkę i wysmuklający garnitur. I przyjdź do teatru, aby się przekonać.
Marius von Mayenburg - urodzony w 1972 r. w Monachium w rodzinie lekarzy, ukończył tamtejsze gimnazjum humanistyczne. Na uniwersytecie monachijskim wybrał kierunek: język i literatura staroniemieckie, następnie studiował germanistykę i dramatopisarstwo w Hochschule der Kunste w Berlinie. Od 1998 r. był dramaturgiem berlińskiej Die Baracke przy Deutsches Theater. Twórcy skupieni wokół sceny deklarowali: "Poszukujemy historii, które opowiadają o naszych czasach i o naszej generacji". Od 1999 roku Mayenburg jest stałym dramatopisarzem w berlińskiej Schaubühne. Ma w dorobku kilkanaście sztuk, w Polsce wystawiane były: Ogień w głowie, Pasożyty, Haarmann, Brzydal, Zimne dziecko, Eldorado.
 Premiera odbyła się 30 listopada 2012 roku.

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ