koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359AMKL 75 lat
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

ACCADEMIA STRUMENTALE ITALIANA DI VERONA! Festiwal Perła Baroku w Kobyłce! wstęp wolny!

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 511 wyświetleń od 16 czerwca 2022
  • 27 czerwca 2022, poniedziałek
    » 19:00

Znakomici artyści wchodzący w skład zespołu Accademia Strumentale Italiana, mają w swoim dorobku łącznie setki wydanych płyt i dziesiątki prestiżowych nagród. Koncertują w najlepszych salach Europy. Zapraszamy do Kobyłki do przepięknej bazyliki w Kobyłce, na 15 Międzynarodowy Festiwal Perła Baroku - Koncerty Mistrzów.

Program: J. P. Rameau „Pieces de clavecin en concerts”

Patrizia Marisaldi – klawesyn Chiara Zanisi – skrzypce barokowe Luigi Lupo – flet traverso Alberto Rasi – viola da gamba

Bazylika Świętej Trójcy ul. Kościelna 2 Kobyłka WSTĘP WOLNY wszystko o koncercie - strona organizatora

Czternaście lat po swojej trzeciej i ostatniej księdze Piéces de clavecin (1727), Jean-Philippe Rameau ponownie wraca do klawesynu. Dla wielkiego francuskiego mistrza, obecnie w wieku 58 lat i od pewnego czasu całkowicie oddanego teatrowi muzycznemu będzie to ostatnie dzieło na instrumenty klawiszowe, i w ogóle ostatnie dzieło instrumentalne. Klawesyn występuje tu nie jako instrument solowy, jak w poprzednich kolekcjach, ale „w koncercie” z innymi instrumentami,dokładnie tak,jak zapowiada tytuł: „Piéces de clavecin en concerts”, ze skrzypcami, fletem oraz violą.

Księga składa się z szesnastu utworów, podzielonych na pięć Koncertów od trzech do sześciu części. Jest jedyna w swoim rodzaju w płodnej produkcji Rameau, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność tego wyjątkowego dzieła. Oprócz jego nieodłącznej elegancji, jest nią także różnorodność alternatywnych rozwiązań brzmieniowych, które oferuje zgodnie za wskazaniami kompozytora w partyturze. Sam Rameau pozostawia możliwość zróżnicowania koncertów, przez dowolne wymienianie partii pomiędzy poszczególnymi instrumentami.

I tak to, co było powszechną praktyką wykonawczą ad libitum w czasie, gdy powstawały koncerty „Piéces de clavecin en concerts”, dziś staje się niezwykle zachęcającym wyzwaniem dla współczesnych wykonawców, jeśli chodzi o samodzielne kształtowanie brzmienia utworów. W ten sposób każde kolejne wykonanie staje się nowym odkryciem i objawieniem.

Zapraszamy na Festiwal Perła Baroku!

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ