koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Pora na letnie leżakowanie! Westfield Arkadia zaprasza na Westfield Summer FestivalWieczory CharytatywnyWieczory w Arsenale 2024POKazujemy śpiew
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

"NOVECENTO" - monodram Mateusza Olszewskiego

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 413 wyświetleń od 9 listopada 2016

Serdecznie zapraszamy na monodram Mateusza Olszewskiego. Artysta jest absolwentem PWSFTvIT w Łodzi, a obecnie jest studentem IV-go roku reżyserii na Akademii Teatralnej. Monodram “Novecento”, na podst. Alessandro Baricco, można oglądać w Teatrze Szwalnia w Łodzi oraz na festiwalach w Polsce i za granicą. Spektakl był wielokrotnie nagradzany (10 nagród na 8 festiwalach).

„Novecento nigdy nie zszedł ze statku, na tym statku się urodził i tu został. Przez dwadzieścia siedem lat nie postawił nogi na lądzie(…) Mówili też, że gra jakąś nieistniejącą muzykę…”

Wspaniała opowieść włoskiego pisarza Alessandro Baricco, o genialnym pianiście-samouku, przywoływana przez najbliższego przyjaciela – muzyka z okrętowego bandu. W przestrzeni ograniczonej burtami statku znajdzie się miejsce dla pasji, muzyki, przyjaźni i marzeń. Odsłania się świat bohatera niezwykłego, którego talent muzyczny jest prawie magiczny. Co się jednak dzieje, gdy życie stawia przed nim swoje twarde wymagania? Czy podejmie on próbę zanurzenia się czy dalej będzie pływał po powierzchni, zarówno oceanu, jak i życia?

Fragmenty recenzji "NOVECENTO" „Mateusz zaskoczył prostotą i wdziękiem wykonania, umiejętnością wykorzystania choćby zwykłego wózka do przewozu dekoracji, który bywał i barkiem, i fortepianem albo pudełka tekturowego, które stawało się całym światem. Praca aktora z przedmiotami, jego wynalazczość w traktowaniu rekwizytów zasługują na najwyższe uznanie. Nawiązał do samej idei heroicznego modelu tja, który wszystko mieści w walizce, czyli potrzebuje niewiele, żeby stworzyć wielki świat". Tomasz Miłkowski, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora"

„Zderzyłem się z czymś, co zapowiadało tylko dość banalną, choć atrakcyjnie zapowiadającą się historię, opowiadaną przez młodego człowieka. Ów młody człowiek szybko „kupił” widzów – swobodnie prowadzoną narracją, świetnie granymi na saksofonie standardami jazzowymi. Im dłużej go jednak słuchałem, tym bardziej uwyraźniał się kreacyjny wymiar spotkania. (…) Cenię zawsze aktorstwo skromne, czyli wolne od pokus popisu, ale też wolne od oczywistych rozwiązań. (…) Urzeka mnie umiejętność stwarzania klimatu, który jednoczy aktora i nas, widzów. Wtedy nawet prosta historia (w tym przypadku świetnie skomponowana, bo zaskakująca zmianą tonacji i zakończeniem) zyskuje głębie i prawdę. 17 lat temu takie dokonanie było dziełem Janusza Stolarskiego w spektaklu „Zemsta czerwonych bucików”. W tym roku był dla mnie takim odkryciem Mateusz Olszewski." Lech Śliwonik, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora"

„I chyba najpiękniejsze przedstawienie, bo człowieka [Mateusz Olszewski], który umie opowiadać i umie z tego opowiadania zbudować walor. A że jeszcze Pan Bóg dał talent muzyczny i nie poskąpił wyobraźni, to stworzył coś naprawdę pięknego.” Jan Zdziarski, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora”

„Zauroczył mnie Mateusz Olszewski – sam utalentowany, stawał się talentem. Lubię, gdy aktor na scenie nie jest dla siebie, a otwarty na widza.” Łarysa Kadrowa, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora”

Nagrody dla NOVECENTO: - I nagroda na 41. Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora (Wrocław 2012) - Nagroda Wiesława Gerasa na I Warmińskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora (Olsztyn 2013) - I nagroda na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych (Ostrów Wlkp. 2013) oraz nagroda specjalna za adaptację - GRAND PRIX na I Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym WrzAWA (Warszawa 2013) - Nagroda ZASPu na Toruńskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora (2013) - nagroda na IV festiwalu Monoblok (Gdańsk 2013) - nagroda na festiwalu Źródła pamięci. Grotowski – Kantor – Szajna (Rzeszów 2013) - Główna nagroda na 2. Koszalińskich Dniach Monodramu – Debiuty (2014) oraz Strzała północy za debiut aktorski w monodramie na tym samym festiwalu

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ