koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

transFORM Wisła jako twórca i tworzywo

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 201 wyświetleń od 27 października 2009
  • 30 października 2009, piątek
    » 19:00

transFORM Wisła

transFORM
Wisła jako tworca i tworzywo

19.00 - GALERIA KASYNO - „transFORM - tworcza przestrzeń nad Wisłą"

W wystawie biorą udział:

  • Dobrochna Badora-Zawadzka, BETON

Warszawa od podstaw - marzec 2009

Czy wiemy, po czym chodzimy? Niespecjalnie: o ile noga nie wpadnie w dziurę po wytłuczonej trylince lub nie ochlapie nas woda ukryta pod ruchomą płytą chodnikową. Wędrować z głową w chmurach jest miło, ale warto też spojrzeć pod nogi: miejski beton opowiada o swoim wiślanym pochodzeniu.

  • Oskar de Sage, METR2 WISŁY

Wisła to nie woda, ktora Nią płynie od tysiącleci, lecz row, ktorym w środku Polski spływają krzemienie, cegły, kości, skorupy ceramiczne, metal zardzewiały, wreszcie piasek, żwir i kamienie. Te właśnie przedmioty są rzeczywistymi śladami Rzeki.

  • Jan Kubasiewicz, Mike Golembewski, Colin Owens - PANORAMA

„Panorama" to rodzaj mapy - zapisu pewnej podroży Wisłą w Warszawie, od mostu na Siekierkach do mostu na Żeraniu i z powrotem. Ten rejs trwający mniej więcej trzy godziny zarejestrowany został kamerą video. Płynąc z prądem filmowaliśmy lewy brzeg rzeki, płynąc pod prąd prawy brzeg - Pragę. Umieszczona na statywie kamera dokumentując widoki brzegow Wisły zarejestrowała rownież inne elementy - zmieniającą się odległość od brzegu, zmieniającą się szybkość, rytmiczne falowanie lodzi, a także zmieniające się warunki oświetleniowe (w ten pochmurny dzień mieliśmy od czasu do czasu trochę słońca).

Zapis video został przetransformowany na obraz statyczny dzięki komputerowemu programowi napisanemu specjalnie dla tego projektu. „Skanuje" on każdą klatkę video i według pewnego algorytmu buduje statyczny wizualny zapis ruchu płynięcia Wisłą. W rezultacie tej transformacji „Panorama" to rodzaj bardzo długiej „pocztowki" o wysokości około 15 centymetrow i długości około 25 metrow, wydrukowanej na panelach pleksi. „Panorama", ktorej forma nieco przypomina zapis wizualny fali dźwiękowej, zainspirowała jeszcze inną transformację - przetworzenia obrazu na dźwięk. Program komputerowy skanując „Panoramę" analizuje pewne wizualne parametry obrazu (takie jak kolory, kształty, etc.). Przez system odpowiednikow, parametry obrazu są „odtwarzane" jako elementy kompozycji dźwiękowej. W rezultacie obraz „Panoramy" staje się „mapą" swojej własnej ścieżki dźwiękowej.

  • Klara Kopcińska, Jozef Żuk Piwkowski - zdjęcia
  • Sylwia Kujawska, Massimo Federico - video i zdjęcia

19:30 koncert Quintessence International

Longineu Parsons *- trąbka
Sulaiman Hakim
* - sax alt.

Paweł Tomaszewski *- piano
*
Andrzej Zielak *- bass
*
Eryk Kulm
- dr.

Eryk Kulm to wybitny perkusista wyrosły ze środowiska gdańskich jazzmenow. Na ogolnopolskiej scenie jazzowej pojawił się z zespołem Jazz Carriers w 1974 roku, a już w następnym roku wyjechał do kolebki jazzu - USA. Tam w słynnej Barklee School of Music kształcił się oraz szlifował swe umiejętności grając z wieloma znakomitymi amerykańskimi muzykami jazzowymi. Pobyt w USA ukształtował charakter tego perkusisty i kiedy po 15 latach wrocił do kraju, z miejsca zasilił zespoł Zbyszka Namysłowskiego. Po kilkunastu miesiącach sam powołał grupę, ktorej nazwa przylgnie na zawsze do jego nazwiska - QUINTESSENCE. Momentalnie zespoł ten wyrosł na niezwykle ważny i istotny element naszej jazzowej sceny końca XX w. Muzycy występujący w grupie Eryka Kulma to top polskiego jazzu: Henryk Miśkiewicz, Leszek Możdżer, Piotr Wojtasik, Maciej Sikała, Wojciech Karolak, Jacek i Wojtek Niedzielowie, Robert Majewski, Andrzej Jagodziński, Piotr Baron i inni. Debiutancka płyta „Birthday" uznana została płytą 1992 roku, a Eryk Kulm - najlepszym polskim perkusistą jazzowym. Recenzje dotyczące występow Quintessence były nie tylko pochlebne, ale wręcz entuzjastyczne. „Nazwa Quintessence - podkreśla Kulm - nie pochodzi od kwintetu, ale od kwintesencji. Od esencji jazzu, ktorą jest swing, blues, radość grania, chęć oddania siebie w czasie koncertu. Czy gramy w kwintecie czy w trio, to zawsze jest Quintessence".

Longineu Parsons to trębacz, kompozytor, multi-instrumentalista, wokalista i wykładowca muzyki na Florida A&M University. Uchodzi za jednego z najwybitniejszych trębaczy jazzowych, choć nie przepada za autopromocją. Gra jazz, world music, muzykę klasyczną i eksperymentalną. W latach 70. i 80. mieszkał w Europie, a następnie wrocił do USA, gdzie między innymi zaproponowano mu rolę Louisa Armstronga w fabularyzowanym dokumencie o tym muzyku.

*
Wstęp wolny!
*

Wystawa czynna do 13 listopada

**Galeria Kasyno
Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich w Podkowie Leśnej

Pałacyk Kasyno

ul. Lilpopa 18**

bilety:

nie

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ