koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Miesięcznik CO JEST GRANE Kwiecień 2021 ONLINE

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Miesięcznik CO JEST GRANE - kwiecień 2021 - ONLINE
zmodyfikowano  5 lat temu

Różnica i Powtórzenie

Siedlce »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 890 wyświetleń od 6 października 2016

Siedlce » ul. Biskupa Ignacego Świrskiego 31 » NA MAPIE

  • 7 października 2016, piątek
    » 19:00

#

Najnowszy spektakl Macieja Kuźmińskiego, nowego kierownika artystycznego Teatru Tańca Caro, zostanie zaprezentowany na Scenie Teatralnej Miasta Siedlce.Dla widzów będzie to okazja by zobaczyć twórcę zarówno w roli choreografa jak i tancerza.

Dyptyk "Różnica i Powtórzenie", złożony z radykalnie różniących się od siebie spektakli, jest pełnometrażowym debiutem Kuźmińskiego. Inspirację stanowiła "Różnica i Powtórzenie" - książka uznawana za magnum opus Gillesa Deleuze'a. 'Różnica' to intymny wgląd w wewnętrzny świat człowieka, który poszukuje siebie i odpowiedzi na pytanie co jest zmienne - ja czy rzeczywistość wokół mnie? "Tożsamość nie rozpoczyna się i nie kończy" komentuje głos cytujący Deleuze'a, w trakcie gdy Kuźmiński próbuje zdefiniować własny styl ruchu i choreografii. Ten autobiograficzny monodram zachwyca plastyką scenografii i pięknem oświetlenia, zaprojektowanym przez artstę Michała Mackiewicza.

"Powtórzenie" to opowieść o przenikaniu się tożsamości i zakwestionowaniu istoty powtarzalności rzeczy. Podobnie jak w "Personie" Bergmana, tu również zacierają się podobieństwa i różnice między dwoma kobietami. Skomplikowany zapis choreograficzny wymaga od tancerzy nieludzkiej wręcz koncentracji, co zmusza do pytania, czy powtórzenie jest w ogóle możliwe. W Powtórzeniu widz odnajdzie odniesienia do historii tańca i kluczowych metod choreograficznych. Przez pryzmat twórczości innych, Kuźmiński analizuje własny styl ruchu i choreografii. "Myślenie jest grą różnicy i powtórzenia" twierdzi Deleuze.

choreografia: Maciej Kuźmiński
taniec: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Maciej Kuźmiński *
dramaturgia i teksty:
Adam Hypki de Velez* z wykorzystaniem fragmentów 'Różnicy i Powtórzenia' Gillesa Deleuze'a
oświetlenie: *Michał Mackiewicz *
kostiumy: *Justyna Jakubczyk-Lassota *
obsługa techniczna: *Maciej Kosteczka, Oscar Mafa *
asystent choreografa: *Tomek Pomersbach *
muzyka: Matthew Bourne "Montauk Variations", Jacob Kirkegaard "4 Rooms", Antonio Vivaldi "4 Pory Roku"
wyk. Academia Bizantina
długość trwania (obie części): 90 min 
produkcja wykonawcza: Maciej Kuźmiński
Menedżer: Roma Hurey
producent: Fundacja Cukier Puder

sponsorzy: Tourneé w 2015 r. zrealizowano we współpracy z Instytute, Muzyki i Tańca w ramach programu Scena Dla Tańca 2015, produkcję zrealizowano z środków finansowych Lubelskiego Teatru Tańca, oraz w ramach stypendium z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

partnerzy: Centrum Kultury w Lublinie, Miejski Dom Kultury Zduńskowolskie Centrum Integracji Ratusz, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST Kraków), firma KP Media

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ