koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

4 choreografie – 1 wieczór - Inauguracja Centrum Sztuki Tanca w Warszawie w Mazowieckim Instytucie Kultury

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 315 wyświetleń od 25 stycznia 2019
  • 7 lutego 2019, czwartek
    » 19:00

7 lutego, o godzinie 19.00 zapraszamy na pierwszy, spektaklowy wieczór w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Przypominamy, że program CST w 2019 realizowany będzie w Mazowieckim Instytucie Kultury. Artystyczną część wieczoru wypełnią aż cztery solowe prace. Zapraszamy na dwie męskie i dwie kobiece odsłony tańca współczesnego - zebrane w jeden wyjątkowy wieczór.

PROGRAM WIECZORU 7 lutego 2019 19:00 Oficjalne Otwarcie Wieczoru WSTĘP 20 zł - https://bilety.mik.waw.pl/artist/view/id/12483 „SACRƎ” / PREMIERA Marek Klajda/ Thierry Verger czas trwania 11 min.

„BODY BANK“ Liwia Bargieł czas trwania 12 min.

„AFTER THE PAST” Bartek Woszczyński czas trwania 12 min.

„DEBRIS OF SHADOW“ Takako Matsuda czas trwania 15 min.

WIĘCEJ O WYDARZENIACH: „SACRƎ” Spektakl taneczny Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Marek Klajda Muzyka: „Place of the Gods”, Estas Tonne Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=kUTUFugwAiY Dotykam świadomością mojego ciała. Wchodzę w chwilę, wypełniam, przemieszczam, podążam. Opowiadać, tworzyć obrazy, nieskończone możliwości. Dobrze mieć ciało!
(Nie) doskonałe, niepowtarzalne, (nie) kochane, zbuntowane. (Nie) uważne, (nie) ograniczone, materialne, (nie) święte. „Moje ciało”. Kim jestem?

MAREK KLAJDA Na co dzień przedsiębiorca i Konsul Honorowy Republiki Mauritiusu. Ale jego największa pasja to ruch. Od ponad 30 lat trenuje oraz uczy wushu i qigong. Dwukrotny mistrz Polski wushu. Woził nieustannie swoje córki na tańce. W końcu się tym znudził i pewnego razu po prostu dołączył na zajęcia. I tak już zostało. Zajmuję się kontakt improwizacją oraz techniką Modal Underground, współpracując z Thierrym Verger.

THIERRY VERGER Francuski tancerz, edukator, choreograf. Twórca stylu Modal Underground. W swojej pracy Thierry opiera się na stworzonej przez siebie, oryginalnej i eklektycznej technice tanecznej. Czerpie z doświadczeń mistrzów tańca z przeszłości i teraźniejszości, ze sztuk walki i tańca rytualnego. Modal Underground to pomost pomiędzy średniowieczną fantazją a współczesną rzeczywistością. Ten sposób tworzenia choreografii łączy przeciwieństwa: klasyczne linie i barokowe krzywe, zmysłowość i nieokiełznanie. Thierry współpracuje z wieloma znanymi szkołami i teatrami tańca w Europie. Na stałe mieszka, tworzy i uczy w Paryżu.

„BODY BANK” Choreografia i wykonanie: Liwia Bargieł Muzyka i wykonanie: Dominik Strycharski Video i reżyseria światła: Marta Mielcarek Dramaturgia i produkcja: Paulina Ozga Premiera w teatrze X10 w Pradze Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=05HoexuCAuE&frags=pl%2Cwn Ciało performerki poddane wzrokowi widza wykonuje działania na scenie, które wpływają na jego fizjologię. Widz obserwuje ruchy performerki, ale nie czuję jej podwyższonego tętna. Może on dostrzec pot na jej czole, ale nie poczuje go na swojej skórze. Widz obserwuje to, co się wydarza z widowni i ma do tego działania dostęp, tylko o tyle, o ile pozwoli na to jego wzrok. W spektaklu performerka także przypatruje się swojemu ciału, ale jej perspektywa jest zupełnie inna niż perspektywa widza. Podejmuje ona zatem próbę spojrzenia na siebie z dystansu, starając się zbadać zachowania i reakcje swojego ciała, które to na scenie staje się maszyną, posłusznie wykonującą zadania. Dokonuje ona także próby deformacji ciała i zmienia jego formy, tak aby wywoływało one poczucie dziwności. Celem jest przedstawienie ciała jako plastycznego obiektu, które w zależności od położenia, wzroku widza, a w końcu bycia wobec samego siebie zmienia swoje role i przestrzenie- skala makro: dynamiczna bryła w przestrzeni, skala obiektywna- ciało jako przestrzeń i zbiór powiązanych ze sobą komponentów, skala mikro- to czego nie widać. W Centrum Sztuki Tańca Liwia Bargieł zaprezentuje krótką formę solową. Praca jest wariacją na temat spektaklu Body Bank.

LIWIA BARGIEŁ Tancerka, choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Wykładowca na Akademii Teatralnej A. Zelwerowicza w Warszawie. W 2012, 2014 i 2016 roku laureatka konkursu Rezydencja/Premiera Klubu Żak w Gdańsku, gdzie stworzyła spektakle O mnie i trochę o Tobie, Love Song i Szron/Frost. Tancerka w spektaklach Przemiany w choreografii (Carolin Finn), Hommage a Tadeusz Kantor oraz Dziadek do orzechów (M. Mikołajczyka), Family Affair (kolektywu Zimmer Frei), Operze kolejowej (Grzegorza Laszuka/Komuna Warszawa), Sideways Rain Guilherme Botelho, Wolne Gesty (Uli Sickle). Jest autorką choreografii do spektakli teatralnych Ce bordel formidable/ extravaganza, Joanna Szalona. Królowa, Otello (reż. W. Raźniak), Opowiadanie Brazylijskie (reż. M. Hycnar), Demon Teatru, czyli mniejsza o to (reż. A. Domalik), Wiedźmin (reż. W. Kościelniak), Tragedia Jana X (Teatr Chorea, reż. W. Raźniak). Autorka spektakli teatralnych: Iluminacje, Witzelsucht, Body Bank oraz współautorka spektakli interdyscyplinarnych: Pozycja początkowa-wertykalna, Nullpunkt, Treatise (zamówienie Warszawskiej Jesieni 2016).

„AFTER THE PAST” Choreografia i reżyseria: Bartek Woszczyński Zaakceptować to znaczy zrozumieć. Spektakl solowy ‚After the Past’ to wewnętrzna podróż, w której czas ukazany jest jako przestrzeń, pozwalając na ponowne doświadczenie różnych momentów z przeszłości. Spektakl ten jest próbą odpowiedzi na ponadczasowe pytanie ‚Kim jestem?’ oraz próbuje zbadać, jak doświadczenia z przeszłości, budują naszą osobowość. Solo, zabierając publiczność w osobistą i intymną podróż, dotyka skomplikowanego mechanizmu zaakceptowania samego siebie. Solo zostało stworzone podczas rezydencji artystycznej w Korei Płd. - Deep in the Mountains, a jego premiera odbyła się w The National Theatre of Korea w Seulu. Do tej pory solo zostało również pokazane w ramach Konkursu Choreograficznego Zawirowania, w wyniku którego otrzymało zaproszenie na festiwal Machol Shalem w Jerozolimie, w Izraelu. W tym roku dostało również zaproszenie na festiwal Dance Bridges w Kalkucie w Indiach.

BARTEK WOSZCZYŃSKI Tancerz oraz choreograf, założyciel B’cause Dance Company, absolwent londyńskiej wyższej szkoły - The Rambert School of Ballet and Contemporary Dance i wychowanek Formacji Tańca Nowoczesnego LUZ. Bartek tańczył w Formacji Tańca Nowoczesnego ‚LUZ’ od najmłodszych lat zdobywając liczne tytuły na mistrzostwach Polski, Europy i świata. Występował z Alternatywnym Teatrem Tańca ‚LUZ’ w takich spektaklach jak Szkło, Nasza Klasa w PRL-u czy Dziwny jest ten świat. Będąc w Polsce, brał udział w wielu projektach zarówno z dziedziny tańca współczesnego/teatru tańca, jak i bardziej komercyjnych (tj. You Can Dance). Kiedy miał 19 lat, przeprowadził się do Londynu, by rozpocząć naukę w jednej z najbardziej renomowanych uczelni - The Rambert School of Ballet and Contemporary Dance. Jako tancerz miał zaszczyt współpracować z takimi choreografami jak Fotis Nikolaou, Mark Baldwin, Stephanie Thomasen, Gary Clarke, Thomas Bentin, Marie Brolin-Tani, Mari Carrasco, Ashley Lobo, Soodong Jung, Katarzyna Kizior i występować w ich spektaklach w takich krajach jak: Dania, Wielka Brytania, Szwecja, Niemcy, Kanada, czy Cypr. Związany był również z Black Box Dance Company, Białym Teatrem Tańca oraz Teatrem Tańca Zawirowania. Bartka choreografie wystawiane były m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Albanii, Bułgarii, Białorusi oraz Izraelu. Jest choreografem oraz twórcą takich spektakli jak AH07 (z premierą w Sadler’s Wells w Londynie, 2014), The Perfect World (spektakl solowy, który zdobył pierwszą nagrodę w Solo Dance Contest podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca, 2013), Release me, not. (z premierą podczas Quinzena de Danca de Almada w Portugalii), czy After the Past (z premierą w Seulu, Korea Płd.). Tworzył choreografie dla Alternatywnego Teatru Tańca LUZ, Warsaw Ballet, Teatru Tańca Zawirowania, YDA | Swindon Dance, YDA | Exeter oraz B’cause Dance Company. Bartek tworzył choreografie oraz ruch sceniczny do wielu produkcji filmowych m.in.: kanadyjski serial The Next Step realizowany przy współpracy z BBC i Temple Dance Productions; On|Off - projekt filmowy realizowany z The Doll - creative agency, na London Fashion Week 2015, a jego ostatni autorski projekt Let’s Talk About It pokazany został na 11 festiwalach w 8 państwach zdobywając The Best Interpretation Award na festiwalu InShadow w Lizbonie, Portugalia. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bartekwoszczynski.com.

„DEBRIS OF SHADOW” Choreografia i teksty: Takako Matsuda „Debris of Shadow” to solo z obszaru tańca współczesnego podejmujące temat ludzkich wspomnień. Wspomnienia śpią w Tobie. Jednak podczas jednej cichej nocy nieoczekiwanie pojawiają się – pełne kolorów, zapachów i kształtów. Porozmawiaj z nimi. To wspomnienia o Tobie i o Twoich tysiącletnich przodkach.

Solo stanowi część pracy „Debris Afloat”2018-2020” zrealizowanej wspólnej z Kinesis Dance Somateatro Dance Company oraz wspólnie z Warsaw Dance Department. Solo ma zostać zaprezentowane w Kanadzie, Warszawie oraz w Tokio.

TAKAKO MATSUDA Tancerka tańca współczesnego, choreografka, performerka. Urodziła się w Tokyo w 1978 roku. Takako ukończyła New York University Tisch School of Art na specjalizacji Taniec w 2001 roku. Praca dla Yoshiko Chuma Dance Company w Nowym Jorku rozpoczęła jej taneczną karierę. W tym czasie założyła grupę performerską „Treaders in the Snow” z Mana Hashimoto, niewidomym tancerzem i muzykiem z Japonii. Grupa prezentowała swoje prace w Nowym Jorku, Europie, Japonii, np. podczas Edinburg Art Festival, Dublin International Dance Festival, PS122, Puffin Rooms. Jeniffer Danning z New York Times opisywał ich prace jako „magiczne”, a publiczność przyjmowała je z entuzjazmem. W 2001 roku wystąpili w Kazuo Ohno Butoh House. Dotąd Takako korzystała głównie z technik Limóna i Cunninghama, ale wizyta u Kazuo Ohno zainspirowała ją do włączenia elementów Butoh i Budoh (japońskiej sztuki walki, szkolącej w ekonomice ruchu). W 2003 roku Takako została wysłana na rezydencję do Finlandii z ramienia Cultural Agency of Japan jako reprezentantka kraju w projektach artystycznych. Prezentowała swoje prace w teatrach w Finlandii, uczyła w Finnish Dance Institute, City Theaters, Thurku Dance Institute, itd. Podjęła współpracę z finlandzkimi zespołami tanecznymi, jak New Circus Group CIRKO, występowała w całym kraju i we Francji, w Paryżu. W latach 2006-2009 regularnie występowała w całej Skandynawii i w Japonii. W 2008 roku Takako przeprowadziła się do Polski, gdzie pracowała jako tancerka i choreografka Polskiego Teatru Tańca. Od tamtej pory prezentuje się na festiwalach w Polsce, takich jak Festiwal Teatrów Tańca Zawirowania, czy Międzynarodowy Festiwal Tańca w Bytomiu. W ostatnich latach Takako blisko współpracuje z Warsaw Dance Department jako tancerka i instruktorka, ucząc techniki Limóna w połączeniu z Butoh, Budoh i azjatyckimi stylami pracy z ciałem i ruchem.


Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba 2019: Mazowiecki Instytut Kultury ul. Elektoralna 12 00-139 Warszawa

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Partner projektu 2016 i 2019: Mazowiecki Instytut Kultury

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, Teatralia.com.pl, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach: www.centrumsztukitanca.eu https://www.mik.waw.pl/ Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/ Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — Prawa autorskie Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy organizowanej przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Każdy uczestnik biorący udział w imprezach organizowanych przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / CST wyraża zgodę na rozpowszechnianie, w celach promocji CST, swojego wizerunku w filmach i zdjęciach zrealizowanych podczas wydarzeń, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90,poz. 631,z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik imprezy organizowanej przez CST informuję organizatora przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ