koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaTP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

Jutro

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 36 939 wyświetleń od 19 stycznia 2009

Tadeusz Baird

&qu

Ukończone przez kompozytora w maju 1966 roku "Jutro" zbudowane jest w oparciu o ścisłą technikę serialną. Drugą zasadą konstrukcyjną stało się tu wprowadzenie swoistych kolorystycznych motywow przewodnich", polegających na tym, że każdej z czterech występujących postaci towarzyszy zawsze taki sam zespoł instrumentalny, wybrany z ogromnej orkiestry, w ktorej skład obok normalnie spotykanych instrumentow i wydatnie powiększonej grupy perkusyjnej wchodzą m. in. flet altowy, saksofon altowy, dwie harfy, klawesyn, gitara i fortepian. Nowoczesność techniki kompozytorskiej nie przekreśla bynajmniej

w "Jutrze ot; wokalności" partii solowych; szczegolnie partia Jessiki przy ogromnym ładunku ekspresji daje wykonawczyni szerokie możliwości wyśpiewania się".

Libretto "Jutra" zachowuje głowny ideowy wątek noszącej ten sam tytuł noweli Conrada, jakim jest obserwacja tragicznego zderzenia marzeń z rzeczywistością przychodzącą do ludzi żyjących w sferze marzeń" tyle, że tu charaktery postaci grawitują bardziej w kierunku patologii, a sytuacje zostały mocno zbrutalizowane.

(Na podstawie Przewodnika operowego Jozefa Kańskiego)

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ