koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

The Mother Again - Witkacy na Pradze

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 42 428 wyświetleń od 5 maja 2009
  • 8 maja 2009, piątek
    » 19:00

Etiuda teatru absurdu na podstawie „Matki” wg S.Witkiewicza

Teatr Kropka Theatre prezentuje The Mother Again Etiuda teatru absurdu na podstawie „Matki" wg S.Witkiewicza Uczestnik Festiwali Fringe w Edynburgu, Glasgow, Kanberze, Sztokholmie, Sydney. Reżyseria - Anatoly Rusin (Australia) Obsada/Adaptacja - Jolanta Juszkiewicz Extra - Eryk Lenartowicz Dom Kultury Praga ul. Dąbrowszczakow 2 08.05.2009 piątek - godz. 19.00

Bohaterowie dramatow Witkiewicza gonią za wirażem dziwności istnienia czy przynajmniej - intensywności wrażeń. Ogarnięci metafizyczną namiętnością, muszą działać przeciw sobie samemu, znieprawiać się i wynaturzać, aż do momentu, kiedy padają ofiarą własnego szaleństwa i społecznej zemsty. Matka przypomina udręczony automat. Sama siebie obwinia z racji natury, ale też zapytuje, dlaczego natura każe jej tak cierpieć. Zarazem zaś ma na sumieniu niejedno, poczynając od małżeństwa z przestępcą, natręctwa poniżania, demaskowania i opluwania człowieka. Ten typ matki jest integralną częścią Słowiańskiej kultury, jest prawie w każdym z nas, wspołczując jej losowi czujemy podrażnienie procesami, ktorymi, mimo innej opinii sami podążamy zadręczając siebie i drugą stronę pępowiny.

Autor używa słownictwa wymyślonego, nieistniejącego. Język trudny do odbioru, tym trudniej jest odebrać to w j.angielskim. Teatr Kropka zachęca jednak do ryzyka w poddaniu się probie podążania procesem łączenia skojarzeń - słowo nawet w obcym brzmieniu może mieć tworcze znaczenie. „Wychodząc z teatru człowiek powinien mieć wrażenie, że obudził się z jakiegoś dziwnego snu, w ktorym najpospolitsze nawet rzeczy miały dziwny, niezgłębiony urok, charakterystyczny dla marzeń sennych, niedających się z niczym porownać a jednocześnie dających dużo do myślenia." S.I.Witkiewicz.

Teatr Kropka przywieziony z Sydney wprowadza widza w świat prostoty, bezceremonialnej naiwności, ktora miesza hierarchie, niskie łącząc z wysokimi, podkreślając istnienie i wspołzależność tego świata ze światem naszych przodkow w nadziei, że dobro można oddzielić od zła, granicę zaś między nimi winniśmy rozpoznawać stale i samodzielnie. Sceniczny wystroj wydać się może niekonwencjonalny. Przy użyciu minimum rekwizytow i wspołgraniu z tkaniną spektakle nasycone są ruchem i fragmentami muzyki. Całkowicie konwencjonalny pozostaje wszakże fundament każdego przedstawienia: jest nim adaptacja literacka wybitnych dzieł dramaturgii europejskiej wyposażona w niebłahy temat. Jest nim kobieta.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ