koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Eduard Steinberg. List do Malewicza

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 451 wyświetleń od 17 sierpnia 2009
  • 17 września 2009, czwartek
    » 18:00
  • 15 września 2009, wtorek
    » 18:00

„List do K. S." (Kazimierza Sewerynowicza Malewicza) powstał w 1981 roku, kiedy Eduard Steinberg (ur. 1937, Moskwa) po raz pierwszy zobaczył Czarny kwadrat na białym tle na moskiewskiej wystawie. Łodzka wystawa przyjęła ten list jako motto, wyznaczające obszar dociekań artysty, skupiony na interpretacji awangardy XX wieku. Odniesienia do Malewicza w jego dziełach są czytelne, nie są jednak prostym naśladownictwem, to tworcza kontynuacja tego, co zaproponował w malarstwie Malewicz. Nawet w - zdawałoby się - całkowicie poddanych rygorowi geometrii obrazach Steinberga pojawiają się formy organiczne, obarczone nadanymi im przez wieki znaczeniami. Dzięki tym prostym znakom geometria Steinberga ożywa, nabiera swobody i fantazji. Ten rodzaj tworczego dialogu podjętego z suprematyzmem jest szczegolnie interesujący, jako wkład artysty w ponowne odczytanie tradycji.

Przygotowana we wspołpracy z Fundacją Polskiej Sztuki Nowoczesnej wystawa, jest pierwszym indywidualnym pokazem prac Eduarda Steinberga w Polsce. Obok łodzkiej wystawy prezentacja prac artysty będzie miała miejsce w Galerii Piotra Nowickiego w Warszawie (17.09 - 31.10.09).

Kuratorzy: Anna Saciuk-Gąsowska (Muzeum Sztuki w Łodzi) i Piotr Nowicki (Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej). Wspołpraca: Sarmen Beglarian.

Daniel Buren Hommage a Henryk Stażewski, Cabane eclatee avec tissu blanc et noir, travail situe, 1985 - 2009

Hommage a Henryk Stażewski, Cabane eclatee avec tissu blanc et noir, travail situe, 1985-2009 to przestrzeń, ktora podobnie jak Sala Neoplastyczna, zaprojektowana została przez artystę specjalnie dla pokazywania dzieł innego artysty. Projekt ten nawiązuje do wystawy Dialog, ktora miała miejsce we wrześniu 1985 roku w Moderna Museet w Sztokholmie. Wowczas Henryk Stażewski uzupełnił swoimi obrazami przestrzeń Cabane eclatee nr 9 Daniela Burena. Teraz w hołdzie dla Stażewskiego Buren przygotował dla Muzeum Sztuki nową, zmienioną wersję instalacji. Czas trwania do 31.10.

Powtarzam je, by doścignąć

Wystawa otwarta do 31.12.09

Sala Neoplastyczna, będąca zazwyczaj tłem dla innych prac, została potraktowana jako dzieło samo w sobie. Ta nowa sytuacja stała się punktem wyjścia do rozważań na temat istoty Muzeum. Na światło dzienne zostały wydobyte procesy związane z tworzeniem wystawy i kolekcji. Projekt zapowiada serię wystaw i akcji wokoł Sali Neoplastycznej - zaprojektowanej przez Władysława Strzemińskiego, by prezentować w niej dzieła innych tworcow. O pierwotnej idei i funkcjonowaniu Sali przypomni artystyczny komentarz Elżbiety Jabłońskiej.

Kuratorki: Elżbieta Jabłońska, Maria Morzuch.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ