koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Werter w Nowym Jorku

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 515 wyświetleń od 8 września 2009
  • 13 września 2009, niedziela
    » 20:00
  • 12 września 2009, sobota
    » 20:00

Werter w Nowym Jorku, wg dramatu Tima Staffela

reżyseria:

Bartłomiej Potoczny

scenografia:

Anna Maria Karczmarska

muzyka:

Igor Nikiforow

Adam Walicki

video:

Joanna Stacewicz

Występują:

Anna Kłos-Kleszczewska

Karolina Dafne Porcari

Adam Szczyszczaj

Jakub Wieczorek

Lesław Żurek

Sztuka niemieckiego dramaturga Tima Staffela, przedstawiciela nurtu postdramatycznego, odchodzi od klasycznego dramatu J.W.Goethego. Pojawiają się nowe postaci, znane publiczności wychowanej na kinie z gatunku S-F: Picard (ze Star Treka), Albert i Zoe (z filmu „Napad" prod.Q.Taratino). Bartłomiej Potoczny, absolwent Śląskiej Filmowki, związany artystycznie z wrocławskim teatralnym offem podjął się wyreżyserowania dramatu. Jak twierdzi, stara się wyjść poza ramy teatru jako środka wyrazu, łączyć przestrzenie filmowe i teatralne, używając tych dwoch narzędzi rownoprawnie.

Jego Piccard jest reprezentantem świata doczesnego, demiurgiem, ktory wymyśla i stwarza Wertera. Fascynuje się nim jak płodem własnej wyobraźni. Świat przedstawiony ma tutaj przerysowaną, komiksową formę. Postaci grają ze sobą rolami, sama gra staje się rownież przedmiotem sztuki. Inspiracje reżyserskie oscylują wokoł kodow kultury masowej. Narzucają się skojarzenia z Boshem, Lynchem, Cronenbergiem, de Palma, Tarantino i Sergio Leone. Spektakl emocjami probuje opowiadać o emocjach.

Wspołczesny Werter nie zgadza się na otaczający go świat, nie liczy się dla niego żaden cel, lecz sam proces dochodzenia, życie tu i teraz, odczuwanie. Jego romantyczna miłość do Lotty, podobnie jak kiedyś także i teraz skazana jest na zagładę. Pozostali bohaterowie są jedynie zabawkami w rękach Picarda. Nie wiemy, co w tym świecie jest fikcją a co prawdą. Czy nasz świat jest kreacją wymyśloną przez nas samych, aby ukryć resztki swojego człowieczeństwa - uczuć i emocji, ktore w nas pozostały, czy raczej to utracone człowieczeństwo jest przyczyną tego obłąkanego świata układow, biznesow, pozorow i konwenansow. Uciekamy przed sobą, a gdy nam się to udaje zastanawiamy się, gdzie podziały się prawdziwe uczucia. Czy pozostał nam tylko seks, narkotyki i pieniądze? Wreszcie - czy posiadamy zdolność do komunikacji, rozumienia i empatii, czy już tylko wypowiadamy słowa, aby czynić cokolwiek.

bilety:

25, 15

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ