koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Poe w kinie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 458 wyświetleń od 22 października 2009
  • 29 października 2009, czwartek
    » 17:00

projekcja czterech ekranizacji noweli Edgara Allana Poego

„Metzengerstein", reż. Roger Vadim,1968,

„William Wilson", reż. Louis Malle, 1968,

„Nie zakładaj się z diabłem", reż. Federico Fellini, 1968,

„Beczka amontillado", reż. Leon Jeannot, 1971)

Wykład Piotr Szulkin

„Film jako narracja kultury"

Impreza towarzysząca konferencji „Edgar Allan Poe - prekursor czy tradycjonalista?" przygotowanej przez Zakład Komparatystyki na Wydziale Polonistyki UW oraz kwartalnik „Tekstualia" wydawany przez Dom Kultury Środmieście w Warszawie.

Dwusetna rocznica urodzin i sto sześćdziesiąta rocznica śmierci amerykańskiego pisarza Edgara Allan Poego to znakomita okazja do podjęcia refleksji konferencyjnej nad literacką spuścizną tego tworcy oraz jej miejscem w tradycji literackiej. W toku ustalania kolejnych porządkow historycznoliterackich zmieniała się poetyka opisu dokonań Poego. Raz odmawiano im oryginalności i artystycznego kunsztu, innym razem określano Poego mianem prekursora wielu kierunkow literatury XX wieku. Inspirował parnasistę Charlesa Baudelaire'a i symbolistow francuskich, o uznanie dla Poego upominali się także surrealiści, by wspomnieć tylko o „Manifeście surrealizmu" Andre Bretona. Jednym ze świadectw wpływu, jaki wywarło pisarstwo autora „Czarnego kota", może być rownież polska ożywiona recepcja utworow Poego w okresie Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego. Konferencja poświęcona będzie prezentacji komparatystycznych badań nad spuścizną Edgara Allana Poego.

Podczas wieczoru zostaną zaprezentowane cztery ekranizacje noweli Edgara Allana Poego. Trzy z nich stanowią film nowelowy „Historie niesamowite" Dina De Laurentiisa. Tworca do realizacji filmu zaprosił trzech najpopularniejszych reżyserow europejskich końca lat 60.: Rogera Vadima, Louisa Malle'a i Federico Felliniego. Zadaniem każdego z mistrzow było sfilmowanie wybranego opowiadania, dobor wspołpracownikow i obsady. Czwarta z nowel to „Beczka amontillado" w reż. Leon Jeannot, 1971.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ