koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Kurt Weill

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 346 wyświetleń od 16 listopada 2009
  • 31 października 2010, niedziela
    » 18:00
  • 30 października 2010, sobota
    » 19:00
  • 29 października 2010, piątek
    » 19:00
  • 28 października 2010, czwartek
    » 19:00
  • 4 grudnia 2009, piątek
    » 19:00
  • 3 grudnia 2009, czwartek
    » 19:00
  • 22 listopada 2009, niedziela
    » 18:00
  • 21 listopada 2009, sobota
    » 19:00
  • 20 listopada 2009, piątek
    » 19:00

Premiera polska Balet Krzysztofa Pastora w dwóch częściach (2001) Libretto, scenariusz muzyczny, inscenizacja i choreografia: Krzysztof Pastor Dyrygent: Pacien Mazzagatti Aranżacja przestrzeni i koncepcja wizualna: Krzysztof Pastor, Bert Dalhuysen Kostiumy: Maciej Zień Przygotowanie chóru: Bogdan Gola Projekcje i światła: Bert Dalhuysen Asystenci choreografa: Charlotte Chapelier, Steven Etienne, Natalia Hoffmann Czas trwania: 2 godz. 15 min. Polski Balet Narodowy, Soliści, Chór i Orkiestra Opery Narodowej Był twórcą Opery za trzy grosze i Siedmiu grzechów głównych. Po dojściu Hitlera do władzy wyemigrował do USA. Komponował muzykę symfoniczną, filmową i teatralną, songi i piosenki. Czerpał z jazzu i kabaretu, nie stronił od fokstrota, shimmy, walca i tanga. Krzysztof Pastor wpadł na pomysł niezwykły. Zrealizował z Het Nationale Ballet w Amsterdamie spektakl multimedialny w formie collage’u obrazów tanecznych. Sięgnął po muzykę Kurta Weilla, tworząc tętniący energią fresk baletowy, porywający ekspresją tańca, różnorodnością form muzycznych i wokalnymi przebojami, pobudzający do refleksji na temat doświadczeń społecznych czasów kompozytora, zmiennych losów artysty, przejawów nietolerancji i wiecznej tęsknoty za miłością. „To wielkie dzieło Pastora – pisała brytyjska krytyk, Maggie Foyer. Wykazał talent choreograficzny i inscenizatorski. Krajobraz taneczny i muzyczny jest tu ogromny: od baru w Berlinie po Broadway. Gigantyczne przedsięwzięcie młodego choreografa.” Spektakl uznano w Holandii za wydarzenie sezonu i nominowano go do prestiżowej nagrody Benois de la Danse.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ