koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

2374 Vladwysotski w CPK!

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 812 wyświetleń od 6 kwietnia 2010
  • 11 kwietnia 2010, niedziela
    » 18:00

koncert pieśni Włodzimierza Siemionycza Wysockiego

*"2374 Vladwysotskij" - koncert pieśni Włodzimierza Siemionycza Wysockiego.
*

  • to tytuł koncertu, ktory w lutym 2008 roku zaprezentowała w warszawskim Muzeum Literatury im. A. Mickiewicza czworka artystow
  • Mirosław Czyżykiewicz, Aleksander Trąbczyński, Hadrian Tabęcki *i *Wojciech Olszański. Dwugodzinny spektakl - rozprawa przywołuje „przypadek" Włodzimierza Siemionycza Wysockiego - czyli postać i tworczość wspaniałego rosyjskiego barda, wciąż kochanego przez ogromną publiczność „Wołodii". * „Gitarą i piorem" program opisuje jego zmaganie z losem, ze światem i z samym sobą. Fragmenty wspomnień Mariny Vlady *„Wladimir - przerwany lot", odczytywane przez „śledczego" - tworzą biograficzny kontekst dla jego wspaniałych pieśni.

To ONE są esencją wieczoru. W mrocznych, rozedrganych interpretacjach Czyżykiewicza i zdecydowanych, konkretnych i jasnych Trąbczyńskiego dźwięczą wszystkie charakterystyczne dla poety motywy - indywidualizm, niezgoda na nijakość i marność świata, pochwała prawości i przyjaźni, nieodparty cierpki humor, poczucie wyjątkowości, nie brak lirycznych i rubasznych fraz o miłości, także bliskich odniesień do poszarpanej biografii artysty - nie pomnika, ale żywego człowieka.

Muzyczny klimat wyznaczają niezawodny fortepian Hadriana Tabęckiego oraz smakowicie użyte gitary Czyżykiewicza i Trąbczyńskiego. Aranżacje migocą rozmaitością barw i nastrojow, a całość zachowuje osobisty charakter chwili muzykowania na luzie w gronie przyjacioł. Intymna, ściszona lektura tekstow kilku pieśni - wierszy Wysockiego każe spojrzeć na niego jak na wyjątkowego „po prostu" poetę - artystę słowa. Dwie godziny mijają bardzo szybko.

Niemałym walorem wieczoru są pieśni rzadko bądź wcale dotąd nie wykonywane po polsku - jak „Rajskie jabłka", „Smugą białej piany", czy „O biciu bab".

Scenariusz: Dorota Pieńkowska
*
Kierownictwo muzyczne: Hadrian Tabęcki
*Reżyseria: Wojciech Olszański

bilety:

Wstęp Wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ