koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

ARTAUD I SEN BALIJSKI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 038 wyświetleń od 26 maja 2010

Piątek, 28.05. gody. 18.00

*
ARTAUD I SEN BALIJSKI-
* spotkanie z Larsem Oeyno, szefem grupy teatralnej Grusomhetens Teater z Oslo, inspirującej się tworczością wielkiego surrealisty Antonina Artaud, tworcy tzw. Teatru Okrucieństwa, ktory studiował m.in. rytualny teatr balijski i szeroko pojętą tradycję duchową Orientu. Wykład w jęz. angielskim, z tłumaczeniem. Wstęp 6 zł.

Miejsce: Galeria Azjatycka, Freta 5, Warszawa

Lars Řyno - aktor i dyrektor Grusomhetens Teater (Teatru Okrucieństwa) w Oslo.
Absolwent Wydziału Aktorskiego The Sately Theatre School w Oslo. Po ukończeniu szkoły przez sześć lat występował w Trřndelag Teater w Trondheim. W kolejnych latach wspołpracował z wieloma teatrami, w tym niezależnymi. Od 1992 roku na stałe związany z Teatrem Grusomhetens jako jego dyrektor, a zarazem spiritus movens. Wystawił z nim ponad 18 spektakli. Laureat wielu nagrod, m.in. nagrody Danse og Teatersentrums za najlepsze przedstawienie roku 2004, The Gospel according to Thomas (Ewangelia według świętego Tomasza). Otrzymał nominację do nagrody Hedda 2008/2009 za najbardziej interesujące wydarzenie teatralne (spektakl Fjeldfuglen, premiera 18.04.2009). Jest rownież autorem sztuki Elagabal, ktora została wystawiona na scenie Trřndelag Teater w 1989 roku. Mieszka i pracuje w Oslo.

Norweski teatr okrucieństwa
Ideologia Teatru Okrucieństwa wywodzi się z wizji francuskiego surrealistycznego poety Antonina Artauda dlatego też jego ekspresja artystyczna opiera się raczej na sferze fizycznej niż na intelektualnej. Dramatycznym medium jest ciało. Pokazuje anatomię ludzkich emocji - poprzez ruch, harmonię oraz dysonanse - obecnie okiełznanych i zapomnianych przez społeczeństwo.

Prowadzi widzow do krainy zapomnianej sztuki i nawet jeśli przedstawienia bazują na tradycyjnych dramatach czy tekstach literackich, czasem rezygnuje on z mowy, będącej jedynie rusztowaniem i pełniącej podrzędną funkcję wobec ruchu i emocji.

http://www.grusomhetensteater.no/

bilety:

6 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ