koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

CINE LATINO

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 614 wyświetleń od 27 maja 2010

Warszawa » ul. Kredytowa 1 » NA MAPIE

  • 13 czerwca 2010, niedziela
    » 16:00

Latynoska fala przestępczości a uwarunkowania historyczno-społeczne

*CINE LATINO *

"Latynoska fala przestępczości a uwarunkowania historyczno-społeczne"

Z cyklu Cine Latino w czerwcu zapraszamy na pokaz dwoch filmow, ktorych bohaterowie zabiorą widza w niebezpieczny świat przestępstw, czarnych interesow, pasji, miłości.

W przerwie między filmami jak zwykle odbędzie się wykład - wstęp na wykład z biletem na jeden

z ww. filmow.

13 czerwca

16:00 ZŁODZIEJE - reż. Jaime Marques, HISZPANIA 2007

18.00 Wykład: Solange Bonfil (Argentyna) wykładowca Machiny Edukacyjnej.

19.45 SOLO QUIERO CAMINAR/AURORA I ARCHANIOŁ- reż. Agustin Diaz Yanes, HISZPANIA/MEKSYK 2008, 129 min.

OPISY FILMÓW:

ZŁODZIEJE - reż. Jaime Marques, HISZPANIA 2007, 101 min.
Historia opowiedziana przez Jaime'a Marquesa Olarreagę, debiutującego hiszpańskiego reżysera, powtorzona przy użyciu słow może brzmieć banalnie. Trzeba niezwykłego kunsztu, by opisać krotki wyrywek z życia młodego chłopaka (Juan Jose Ballesta), ktory kradnie, bo nic innego nie robi tak perfekcyjnie. Nie jest w tym bezmyślny, kieruje się konkretnym celem. Można odnieść wrażenie, że jest to dla niego forma sztuki. Po drodze poznaje dziewczynę (Maria Valverde) i choć pozornie mają ich łączyć tylko wspolne kradzieże, to żaden widz nie da się oszukać - tu chodzi o coś więcej, znacznie więcej.

Reżyser zadbał, by to "więcej" pokazane było bardzo subtelnie. Gdy dwoje osob tak dobrze się rozumie, dialogi nie są potrzebne, dlatego jest ich w filmie naprawdę niewiele. W tym wypadku sprawdza się powiedzenie, że więcej można powiedzieć przez milczenie. To ono jest najbardziej sugestywne. Muzyka udowodniła swoja przewagę nad słowami, a cisza przypomniała, co to samotność.

Rolę pierwszoplanową odegrała pasja. To ona łączy głownych bohaterow. Spotkania Aleksa i Sary nie ograniczają się do chęci zdobycia kilku

portfeli pełnych gotowki. Każda scena, w ktorej wspolnie obserwują potencjalną ofiarę, pełna jest pożądania, wzajemnej fascynacji.

Delikatność, z jaką dotykają przypadkowych przechodniow, wywołuje chwilę

napięcia i uniesienia. Ich historia pokazuje kolejne oblicze miłości. Mimo tego, że powstało już kilka innych filmow, ktorych tytuły mogą być

kojarzone z obrazem Marquesa, np. "Złodziejaszek" E. Zonki czy "Kieszonkowiec" Roberta Bressona, nie ma sensu ich z nim porownywać. To nie fabuła jest w tym wypadku najważniejsza, a sposob jej ukazania. To, co robią głowni bohaterowie, nie budzi protestow. To młodzi ludzie, ktorzy odnaleźli sposob na wspolne porozumienie. Wciągają widza w swoją grę. Grę, ktora staje się atrakcyjna także dla nas. I robią to naprawdę skutecznie.

[opis dystrybutora]

AURORA I ARCHANIOŁ* *- reż. Agustin Diaz Yanes, HISZPANIA/MEKSYK 2008, 129 min.

W rolach głownych: Diego Luna („Obywatel Milk", "I twoja matkę też", "Terminal"), Elena Anaya ("Uwikłani", "W świecie kobiet"), Victoria Abril ("Siodmy dzień", "Boskie jak diabli"), Pilar Lopez de Ayala ("Baby Love"), Adriana Gil ("Labirynt Fauna").

Aurora odsiaduje wyrok za napad, ktory nie poszedł zgodnie z planem. Jej towarzyszki pozostają na wolności: Ana, jej siostra, Gloria i Paloma - cztery kobiety, dla ktorych życie wcale nie było łatwe. Ana jest prostytutką i kocha pieniądze. Dlatego przyjmuję propozycję małżeństwa, ktorą składa jej Felix, niebezpieczny i wpływowy Meksykańczyk trudniący się handlem narkotykami. Wraz z nim dziewczyna przenosi się do Meksyku. Pewnego dnia Ana dzwoni do Glorii - chce by przyjaciołka odwiedziła ją. Ma pewien pomysł. Tak się składa, że Aurora właśnie kończy odsiadkę wyroku i z więzienia odbiera ją Paloma. Trzy przyjaciołki jadą do Meksyku. Tu czeka na nie Ana i jej bardzo trudny, acz możliwy do zrealizowania plan…

NAGRODY:

2009 - Festiwal GOYA - Nagroda za Najlepsze zdjęcia

2009 - Festiwal GOYA - Nominacje w kategoriach: najlepszy film,

najlepszy scenariusz, najlepszy reżyser

[opis dystrybutora]

*BILETY: *

  • BILET WSTĘPU NA KAŻDĄ PROJ*EKCJĘ - 12 ZŁ*

  • DLA STUDENTÓW MACHINY EDUKACYJNEJ - 5 ZŁ

  • WARUNKIEM UCZESTNICTWA W WYKŁADZIE JEST ZAKUP PRZYNAJMNIEJ JEDNEGO BILETU NA PROJEKCJĘ FILMOWĄ

ETNOKINO

Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie

Ul. Kredytowa 1

00-056 Warszawa

Tel.: 0 609 525 756

www.filmowawarszawa.org

www.ethnomuseum.pl

bilety:

12 ZŁ DLA STUDENTÓW MACHINY EDUKACYJNEJ – 5 ZŁ

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ