koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Koncert organowy w kościele Św. Trójcy

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 929 wyświetleń od 22 lipca 2010
  • 25 lipca 2010, niedziela
    » 17:00

wstęp wolny

*Koncert organowy w kościele Św. Trojcy *

Nie tylko miłośnicy muzyki poważnej, ale wszyscy warszawiacy, ktorzy planują spędzić najbliższy weekend w mieście, serdecznie zaproszeni są na muzyczną ucztę w ewangelicko - augsburskim kościele św. Trojcy. W niedzielę, 25 lipca o godzinie 17.30, w zborze przy placu Małachowskiego, przed organami zasiądzie Jarosław Wroblewski, w programie zaś znajdą się utwory Francisco Correa de Arauxo, Dietricha Buxtehude, Jana Sebastiana Bacha, Carl Philipp Emanuel Bacha, Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Antona Heillera.

Jarosław Wroblewski, absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, jest solistą, dyrygentem i muzykiem kameralnym, występującym w Polsce, Austrii i Niemczech, Szwajcarii i Ukrainie. Przez wiele lat wspołpracował z Międzynarodowym Towarzystwem im. Paula Hofhaymera w Salzburgu, dla ktorego przygotował liczne produkcje muzyczne (między innymi wykonanie wszystkich dzieł organowych Jehana Alaina). Obecnie jest adiunktem w Instytucie Muzykologii KUL i wykładowcą w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Doktorat w dziedzinie „Instrumentalistyka" uzyskał w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest dyrektorem artystycznym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Krasnobrodzie.

Cotygodniowe wakacyjne koncerty w kościele Św. Trojcy są okazją do przypatrzenia się jego niezwykłym organom. Dyspozycja instrumentu (czyli zestaw wszystkich głosow) nawiązuje do epoki niemieckiego baroku, okresu największego rozkwitu sztuki organowej, szczegolnie tej inspirowanej chorałem protestanckim. Chorał sprzed stuleci jest nieodzownym elementem każdego nabożeństwa w kościele Św. Trojcy, tak jak we wszystkich kościołach ewangelicko-augsburskich w Polsce. Instrument utrzymany w takiej stylistyce wyrożnia się bogactwem kolorystycznym brzmienia, a zrożnicowanie charakteru i barwy poszczegolnych jego głosow umożliwia klarowne oddanie wielogłosowej struktury utworu.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ