koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Klasycy muzyki organowej....

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 619 wyświetleń od 29 lipca 2010
  • 1 sierpnia 2010, niedziela
    » 17:30

w kosćiele św. Trójcy w Warszawie

Klasycy muzyki organowej w kościele św. Trojcy


1 sierpnia, w pierwszą niedzielę miesiąca, o godzinie 17.30, w ewangelicko - augsburskim kościele św. Trojcy przy placu Małachowskiego, na organach zagra Piotr Wilczyński. To kolejny z cyklu wakacyjnych spotkań z muzyką organową, na ktore warszawska wspolnota luterańska zaprasza wszystkich mieszkańcow stolicy.

Wykonawca koncertu, Piotr Wilczyński, * wspołpracuje między innymi z zespołami Choru i Orkiestry Filharmonii Narodowej oraz zespołem Concerto Polacco, La Tempesta. W latach 1995-99 był wspołorganizatorem i kierownikiem artystycznym Białostockiej Orkiestry Kameralnej im. J.K.Branickiego specjalizującej się w wykonawstwie muzyki epoki baroku i klasycyzmu. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Występuje jako solista - organista, klawesynista, z wybitnymi postaciami muzyki, między innymi Urszulą Kryger, Tytusem Wojnowiczem oraz w rożnych składach kameralnych.*

Na sierpniową niedzielę Piotr Wilczyński przygotował m.in. Hymn Veni Creator (aut. _Nicolas de Grigny), Sonatę G-dur, BWV 530 w 3 częściach _(aut. _Jan Sebastian Bach), Preludium i fuga f-moll (aut. Johann Ludwig Krebs) oraz Toccata sur _Veni Creator (aut. Gaston Litaize)

_ _

Muzyka mistrzow zabrzmi dzięki wyjątkowym organom, jakie znajdują się w warszawskim kościele Św. Trojcy. Tak jak w dawnych wiekach, tylko tradycyjne materiały posłużyły do zbudowania tego instrumentu - wysokogatunkowe drewno, metal (stop cyny i ołowiu) i skora, nie użyto żadnych tworzyw sztucznych. Efektem tego jest krystalicznie czysty dźwięk, identyczny z tym, jakich słuchać mieli okazję wierni chrześcijańscy w czasach baroku. __

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ