koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Kurt Weill - balet

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 413 wyświetleń od 29 października 2010
  • 31 października 2010, niedziela
    » 18:00
  • 30 października 2010, sobota
    » 19:00
  • 29 października 2010, piątek
    » 19:00

**KURT WEILL / KRZYSZTOF PASTOR

Balet Krzysztofa Pastora w dwoch częściach (2001)

Libretto, scenariusz muzyczny, inscenizacja i choreografia: Krzysztof Pastor

Dyrygent: Pacien Mazzagatti

Aranżacja przestrzeni i koncepcja wizualna: Krzysztof Pastor, Bert Dalhuysen

Kostiumy: Maciej Zień

Przygotowanie choru: Bogdan Gola

Projekcje i światła: Bert Dalhuysen

Asystenci choreografa: Charlotte Chapelier, Steven Etienne, Natalia Hoffmann

Czas trwania: 2 godz. 15 min.

Polski Balet Narodowy, Soliści, Chor i Orkiestra Opery Narodowej

**

Kurt Weill był tworcą Opery za trzy grosze i Siedmiu grzechow głownych. Pod dojściu Hitlera do władzy wyemigrował do USA. Komponował muzykę symfoniczną, filmową i teatralną, songi i piosenki. Czerpał z jazzu i kabaretu, nie stronił od fokstrota, shimmy, walca i tanga. Krzysztof Pastor wpadł na pomysł niezwykły. Zrealizował z zespołem Het Nationale Ballet w Amsterdamie spektakl multimedialny w formie collage'u obrazow tanecznych (2001). Sięgnął po muzykę Kurta Weilla, tworząc tętniący energią fresk baletowy, porywający ekspresją tańca, rożnorodnością form muzycznych i wokalnymi przebojami, pobudzający do refleksji na temat doświadczeń społecznych czasow kompozytora, zmiennych losow artysty, przejawow nietolerancji i wiecznej tęsknoty za miłością. „To wielkie dzieło Pastora - pisała brytyjska krytyk, Maggie Foyer. Wykazał w nim talent choreograficzny i inscenizatorski. Krajobraz taneczny i muzyczny jest tu ogromny: od baru w Berlinie po Broadway. Gigantyczne przedsięwzięcie choreografa". Spektakl uznano w Holandii za wydarzenie sezonu i nominowano go do prestiżowej nagrody Benois de la Danse. Także premiera Kurta Weilla w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego wzbudziła duże zainteresowanie widzow i krytyki. Specjalną atrakcją warszawskiego wykonania baletu Krzysztofa Pastora jest gościnny udział holenderskiego gwiazdora tańca Rubiego Pronka. [pch]

„W wieczorze baletowym poświęconym osobie Kurta Weilla, Krzysztof Pastor przywołuje m.in. obrazy Georga Grosza. Biografia kompozytora jest jednocześnie historią całego pokolenia, więcej - opowieścią o losach Europy, dziejach emigrantow. (…) Całością rządzi chronologia biografii Weilla. Przedstawienie nie ma jednak linearnej narracji. To raczej barwny kalejdoskop skojarzeń i impresji (…). Brechtowski dystans wobec akcji przedstawienia wzmacniają w dziele Pastora komentarze do songow, zwłaszcza zaś ich nieoczywista interpretacja, oparta często na stylistycznym kontrapunkcie. Songi niczym liryczna prowokacja nadają spektaklowi walor poetyckiej nieokreśloności, uruchamiają wyobraźnię. (…) Nieznany żołnierz, zapomniany poeta, odrzucony malarz, niechciany kompozytor, osamotniony tancerz - oto antybohaterowie przywołani w osobistej wypowiedzi choreografa, ktory po latach wędrowek zatrzymał się wśrod swoich na przystanku Weill..." [Aleksandra Rembowska „Teatr"] **

**

bilety:

25-130zł

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ