koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Malambo. Argentyńska historia w Teatrze Na Woli

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 077 wyświetleń od 26 listopada 2010
  • 12 grudnia 2010, niedziela
    » 17:00
  • 11 grudnia 2010, sobota
    » 19:00
  • 10 grudnia 2010, piątek
    » 19:00

Tadeusz Słobodzianek

MALAMBO

Argentyńska historia

Kowal Nędza to argentyński Doktor Faust, ktory podpisuje cyrograf w zamian za młodość i pieniądze. Pan Nędza jest przebiegły i trzy razy udaje mu się wykraść młodość dla siebie i swojego psa Biedy. Diabły przenoszą go za każdym razem w inne czasy, ale zawsze do jego ulubionego baru, gdzie śpiewa piękna Lola, można zatańczyć malambo, napić się tinto i zagrać w truko (karcianą grę, gdzie zwycięzcą zawsze zostaje największy łgarz). Czy to wystarczy, by Kowal zaspokoił głod życia i wolności?

OBSADA:

Kowal - [Mariusz Saniternik](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conte nt&view=article&id=206:saniternik&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Pies - [Bogdan Słomiński](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conten t&view=article&id=207:somiski&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Pan Jezus, Lili, Gracz I - [Robert Zawadzki](http://www.labodram.pl/index.php? option=com_content&view=article&id=208:zawadzki&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Św. Piotr, Pipo, Gracz II - [Mariusz Drężek ](http://www.labodram.pl/index. php?option=com_content&view=article&id=178:drezek&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Osioł, Belzebubo, Gracz III - [Zbigniew Dziduch](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=210:dziduch&catid=67:aktorzy&Itemid=27 2)

Lola - [Anna Gajewska](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&vie w=article&id=187:gajewska&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Fifi - [Izabela Dąbrowska](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_conten t&view=article&id=181:dabrowska&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Barman - [Wojciech Chorąży](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=212:chory&catid=67:aktorzy&Itemid=272)

Muzycy:

[Bartłomiej Woźniak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_content&vie w=article&id=220:woniak&catid=69:muzycy&Itemid=274)

Jarosław Kutera

Daniel Biel / [Konrad Kubick](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=218:kubicki&catid=69:muzycy&Itemid=274)i / Łukasz Borowiecki

Autor - [Tadeusz Słobodzianek](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_co ntent&view=article&id=408:tadeusz-slobodzianek&catid=64:autorzy&Itemid=228)

Reżyseria - [Ondrej Spišak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=205:spisak&catid=68:rezyserzy&Itemid=273)

Choreografia - [Anna Iberszer](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_con tent&view=article&id=896:anna-iberszer&catid=71&Itemid=287)

Muzyka - [Bartłomiej Woźniak](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_co ntent&view=article&id=798:bartomiej-woniak&catid=71:inni&Itemid=287)

Scenografia - [Mikołaj Malesza](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_ content&view=article&id=804:mikoaj-malesza&catid=71:inni&Itemid=287)

Kostiumy - Katarina Holla

II Reżyser - [Aldona Figura](http://www.labodram.pl/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=173:figura&catid=68:rezyserzy&Itemid=273)

Kierownik produkcji - [Magdalena Romańska](http://www.labodram.pl/index.php?o ption=com_content&view=article&id=808:magdalena- romaska&catid=71:inni&Itemid=287)

Wspołpraca - Marcin Grabowski

Prasa o spektaklu:

Słobodzianek kreśli chyba wciąż tę samą, ulubioną przez siebie, figurę prowincji, kraju odległego, w ktorym jednak zdarzają się historie o wymiarze uniwersalnym. W Malambo w zabawny sposob wprowadza jeszcze jeden mit - mit faustowski. Bo przecież kowal Nędza jest takim ludowym Faustem - jeśli takie miano pasuje do prostaczka, ktory pragnie przywrocić sobie młodość i idzie o nią w zakłady z diabłami. I on rownież zyskuje niewesołą wiedzę na temat świata, w ktorym wszystko schodzi na psy.(Teatr)

Słobodzianek jest tu mistrzem koncentracji słowa, kompozycji refrenow, nasycenia dialogu rytmem, temperaturą, emocjami. Odzyskiwana mocą diabelską młodość kowala realizuje się niewymyślnie: w barze z kartami, kielichem, dziewczyną i tańcem. Ale tinto staje się napojem nieomal rytualnym, gra w truko - kwintesencją hazardu i karcianych namiętności, ponętna Lola - wcieleniem zmysłowej rozkoszy, a malambo, prosty w rytmie i kroku taniec argentyńskich gauchos - ekstazą. Niewiele jest wspołczesnych dramatow, gdzie tak oszczędnymi, precyzyjnie użytymi środkami konstruowania jest rownie potężna apoteoza rozkoszy życia, ujawnienie mocy prostego szczęścia. Rajskiego, odwiecznego, ubostwionego - i coraz bardziej mitycznego.(Polityka)

Dziewiąta sztuka Tadeusza Słobodzianka nosi tytuł Malambo i opowiada o niemożności zaspokojenia głodu życia. Egzotyczny rodowod tej historii, dziejącej się w Argentynie w XIX i XX wieku, pozwolił autorowi stworzyć baśniowego bohatera, marzącego o rzeczach najprostszych, najniezbędniejszych i najtrudniej osiągalnych. (Dekada Literacka)

Jeśli taki będzie cały rok w Laboratorium Dramatu Tadeusza Słobodzianka, to możemy się tylko cieszyć. "Malambo. Argentyńska historia" w reżyserii Ondreja Spišaka jest jednym z tych przedstawień, po ktorych człowiek wychodzi i chce mu się śmiać do świata. Tak wiele uroku jest w tej przypowieści o kowalu...(Rzeczpospolita)

Jeśli miałbym wskazać, ktory z tańcow polskiej dramaturgii jest mi najbliższy, wybrałbym malambo Słobodzianka. Wolę taniec pastuchow tupiących w podłogę od chocholego tańca Wyspiańskiego i wyrafinowanych figur Mrożka. Jest w nim bowiem afirmacja życia i wolności na przekor wszystkiemu. Jest może naiwna, ale porywająca wiara w świat, gdzie honor to honor, słowo to słowo, a miłość to miłość, jak mawia Kowal. Gdzie Bog, zamiast karać, tańczy z człowiekiem. (Gazeta Wyborcza)

_

Aktorzy tańczą malambo w świetnej choreografii Anny Iberszer - znakomicie i doskonale w tańcu wyglądają. Aż chciałoby się zacząć wyklaskiwać rytm._(Foyer)

Sukces, polecam.(Rzeczpospolita)

Czas trwania: 90 min

*Premiera - 15 września 2006, Scena Laboratorium Dramatu ul. Olesińska 21 *

*Najbliższe spektakle: 10 - 11 grudnia godz.19.00 i 12 grudnia godz.17.00 *

Teatr Na Woli ul. Kasprzaka 22
bilety@teatrnawoli.pl/ tel. 22 632 24 78

bilety:

bilet normalny 40 zł/ ulgowy 30 zł/ grupowy 25 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ