koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Szkło, szyba, lustro.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 086 wyświetleń od 17 stycznia 2011
  • 9 lutego 2011, środa
    » 19:00

Refleksyjność i przezroczystość w scenografiach Barbary Hanickiej i Małgorzaty Szczęśniak

Szkło, szyba, lustro. Refleksyjność i przezroczystość w scenografiach Barbary Hanickiej i Małgorzaty Szczęśniak

Wykład Katarzyny Fazan z cyklu Obrazy odczarowane w polskim teatrze nowoczesnym

Szkło, przezroczyste tworzywo, transparentna materia to często wykorzystywane formy obrazu inscenizacyjnego w nowoczesnym teatrze. Obie scenografki na rożnych zasadach wprowadzają do przestrzeni sceny ściany, przegrody, okna sprzyjające zwielokrotnieniu odbić, „zamrożeniu", bądź rozmyciu wizji. Szkło należy do nowoczesnego dizajnu, jest też tradycyjnym przedmiotem artystycznym. Lustra Velazqueza, szyba Duchampa stają się ciągłą inspiracją dla transformacji teatralnej przestrzeni.

Warto przy tej okazji spojrzeć na „ostrość" szkła w Sędziach Grzegorzewskiego Barbary Hanickiej, na szyby wykorzystane przez nią na wystawach przygotowywanych w Krakowie (Leworęczna kobieta w Starym Teatrze oraz Sami złożycie stos… w Muzeum Stanisława Wyspiańskiego). Z kolei projekty nowoczesnych przestrzeni ze szczegolnym uwzględnieniem łazienek w inscenizacjach Krzysztofa Warlikowskiego i Małgorzaty Szczęśniak, można zestawić z wyobrażonymi i autentycznymi „miejscami intymnymi" prezentowanymi we wspołczesnej plastyce i fotografii.

bilety:

Wstęp wolny.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ