koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Warsaw Summer Jazz Days 2011

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 841 wyświetleń od 1 kwietnia 2011
  • 21 czerwca 2011, wtorek
    » 22:00

THE CINEMATIC ORCHESTRA

Trafnie nazwany zespoł - The Cinematic Orchestra został stworzony przez Jasona Swinscoe'a w 1999 roku. W tamtym czasie Jay pracował jeszcze w Ninja Tune w południowym Londynie, gdzie był odpowiedzialny za sprzedaż zagraniczną niezależnych nagrań. Swinscoe przyjechał do Londynu ze Szkocji, a w międzyczasie pomieszkiwał w Yorkshire i Cardiff gdzie grał w zespołach na gitarze elektrycznej i basowej, pracował jako DJ oraz czerpał pomysły od jazzowych basistow, sekcji rytmicznej czy nawet z filmowych soundtrackow.

"Motion"

Przyjmując rolę lidera zespołu, Swinscoe zebrał grupę żądnych przygod muzykow jazzowych i wydał debiutancki album, ktory zaskoczył wszystkich i poprzez głosowanie słuchaczy szybko został albumem roku w prestiżowym Radio One. Płyta, ktora emanuje stylem filmowym, określana jest jako splot przenikliwej, dobrze zmiksowanej fabuły czy też dowcipna audio-narracja.

"Every Day"

Jeśli pierwszy album "Motion" odzwierciedlał kinematograficzny aspekt Cinematic Orchestra, to ich druga płyta "Every Day" uwypukliła też bardziej orkiestrową stronę zespołu. Według Swinscoe'a jest to bardziej dopracowany album niż poprzedni, mimo to oba są mocno cenione przez znawcow i krytykow. Nad tą płytą Swinscoe pracował z basistą Philem Francem jako wspołproducentem, ktorego doświadczenie w jazzie było perfekcyjnym kontrapunktem do technicznej wiedzy i surowej w emocje muzyki Swinscoe'a. Obaj polecieli do St. Louis by nagrać legendę - Fontella Bass do singli "All That You Give" i "Evolution", ktore znalazły się na ich drugim albumie.

W ciągu ostatnich kilku lat Cinematic Orchestra zagrała wszędzie, w każdym możliwym do wyobrażenia miejscu i na wszelkim rodzaju okazji. Gdy terminy były trudne do pogodzenia zdarzało im się nawet jechać na pace ciężarowki w trasę koncertową na North American Jazz Festival, gdzie supportowali Johna McLaughlina na prestiżowym koncercie w Central Parku.

Odbyli trasy koncertowe w Niemczech, Japonii, Portugalii i we Włoszech. Grali też na festiwalach Homelands and Essential (Wielka Brytania), Sonar (Hiszpania), Celerico De Basto (Portugalia), North Sea Jazz and Drum Rhythm (Holandia), Cannes (Francja), Fuji Rock (Japonia), Montreux (Szwajcaria) i dwukrotnie na The Big Chill (Wielka Brytania). Byli głowną muzyczną atrakcją podczas uhonorowania dorobku artystycznego Stanley'a Kubricka podczas uroczystości rozdania najbardziej prestiżowych w świecie reżyserow nagrod Directors Guild Awards.

"Człowiek z kamerą"

Cinematic Orchestra została zauważona na szerszym rynku dzięki nowemu soundtrackowi do rosyjskiego filmu eksperymentalnego z 1929 roku - Człowiek z kamerą. Film z nową wersją muzyczną został pokazany w trakcie obchodow portugalskiego miasta Porto jako Europejskiej Stolicy Kultury w 2001 roku.

W listopadzie 2002 Swinscoe miał na tyle szczęścia by doczekać się przestoju w legendarnym, specjalistycznym studio Whitfield Street w Londynie. Przez dwa dni Cinematic Orchestra razem z sekcją smyczkową i perkusistą Milo Fellem odłożyli na bok ostateczną wersję soundtracku. Została ona wydana z filmem na DVD przez Ninja Tune wiosną 2003 roku.

W 2004 roku Swinscoe przeniosł się do Paryża, co nieznacznie zmieniło balans pracy w trakcie tworzenia kolejnego albumu "Ma Fleur" (stąd francuski tytuł płyty). Potem, w 2006 roku, przeprowadził się ponownie, tym razem do Brooklynu w Nowym Jorku. Jason przyznaje, że podroże miały bezpośredni wpływ na jego kreatywność: "Myślę, że miasta w ktorych mieszkałem miały wpływ na moj punkt widzenia - osobisty, jak i muzyczny. Dynamika miasta zmienia energię i tempo wszystkiego, ale przede wszystkim muzyki.

"Ma Fleur"

W Paryżu, Jason rozpoczął pracę z rożnymi instrumentalistami, co utworzyło bazę nowej płyty. Kończąc pracę nad zarysem albumu na początku 2005 roku, dał go przyjacielowi. Ów przyjaciel zniknął na 3 tygodnie i powrocił z krotkimi opisami każdego utworu, gdyż uważał, że każdy z nich reprezentuje jakąś scenę. Jason wziął te skrypty, a właściwie mini-scenariusze filmowe i zaczął dopracowywać utwory. Pomoc przyjaciela dała mu emocjonalny i narracyjny bodziec, ktorego potrzebował do udoskonalenia każdej ścieżki dźwiękowej. "Myślę, że ta naturalna ewolucja miała na celu zbadanie wszystkich światowych form muzycznych", mowi Swinscoe.

Skład zespołu:

Poprzez lata skład Cinematic Orchestra powoli się zmieniał. Obok bazowych członkow zespołu - Swinscoe'a i Phila France'a jest Tom Chant, stały uczestnik największych imprez jazzowych na całym świecie, znany jako jeden z najlepszych saksofonistow free-jazzowych w Wielkiej Brytanii. Luke Flowers - wybitny perkusista młodego pokolenia, ktory grał z Francem przez wiele lat jako nadzieje londyńskiego jazzu, dołączył do zespołu podczas pracy nad albumem "Every Day". Nowymi "nabytkami" Cinematic Orchestra są Nick Ramm - pianista z Londynu, ktory grał m.in. z Matthew Herbertem, oraz Stuart McCallum, gitarzysta z Manchesteru, ktorego subtelne wygłupy lekko zmieniły dynamikę brzmienia nowego albumu Cinematic Orchestra. Na niektorych koncertach występuje rownież Patrick Watson i rożni goście specjalni.

bilety:

90 zł.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ