koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Rejs Krzyżaków po Ziemi obiecanej.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 525 wyświetleń od 13 kwietnia 2011
  • od: 16 kwietnia 2011, sobota
    do: 10 maja 2011, wtorek

subiektywny wybór plakatów do polskich filmów z lat 1956-1990

Galeria Grafiki i Plakatu prezentuje subiektywny wybor plakatow do polskich filmow. Są to plakaty z lat 1956-1990 do filmow, ktore trwale zapisały się w historii polskiego kina, zyskując status kultowych. Wśrod najbardziej znanych jak „Eroica", „Popioł i diament", „Kanał", „Człowiek z żelaza" czy „Miś", na wystawie zobaczymy także plakaty do filmow, ktore uwielbiają kinomani w każdym wieku m.in. „Sami swoi", „Rejs", „Jak rozpętałem II wojnę światową".

Prezentacja kilkudziesięciu plakatow do głośnych i niezapomnianych filmow daje okazję do obejrzenia wspaniałych prac z okresu, kiedy plakat filmowy był głownym sposobem promocji. Był jednocześnie indywidualną kreacją artystyczną, jaką trudno dziś znaleźć.

„Człowiek z żelaza" Andrzeja Pągowskiego, „Popioł i diament" Wojciecha Fangora, „Noż w wodzie" Jana Lenicy czy prace Franciszka Starowieyskiego (m.in. „Sanatorium pod Klepsydrą"), to tylko niektore z propozycji, jakie znajdą się na wystawie.

Oprocz plakatow do wybitnych filmow Andrzeja Wajdy, Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzego Kawalerowicza, Janusza Morgensterna czy Krzysztofa Zanussiego pojawią się plakaty do popularnych komedii Stanisława Barei i Sylwestra Chęcińskiego oraz do mniej znanych filmow m.in. „Powrotu" Jerzego Passendorfera, „Bariery" Jerzego Skolimowskiego czy „Uczty Baltazara" Jerzego Zarzyckiego.

Tworcy polskiej szkoły plakatu kładli nacisk na intelektualny wymiar swoich prac. Skrot plastyczny i nowe rozwiązania formalne były probą oddania tematu i nastroju reklamowanego filmu. Autorskie propozycje wybitnych artystow kierowane do polskiej publiczności, zyskiwały uniwersalną wymowę.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ