koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Polskie Muzeum Reklamy przedstawia: Reklama prasowa początku XX wieku

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 009 wyświetleń od 12 maja 2011
  • 15 maja 2011, niedziela
    » 03:00
  • 14 maja 2011, sobota
    » 19:00

NOC MUZEÓW

*W Noc Muzeow, z 14 na 15 maja 2011 roku, w centrum Wypieki Kultury
w Warszawie przy ul. Stolarskiej 2/4, będzie można obejrzeć niezwykłą wystawę polskich reklam prasowych z początkow XX wieku przygotowaną przez Polskie Muzeum Reklamy, działające przy Warszawskiej Szkole Reklamy. *

Wystawa obejmuje kilkadziesiąt inseratow, ktore są wyeksponowane w znacznych powiększeniach, z niezbędnymi, drobnymi retuszami oraz niewielkimi ingerencjami graficznymi, ktore nie niwelują ich oryginalnych niedoskonałości. Dzięki tym zabiegom został zachowany specyficzny klimat estetyczny dawnej wypowiedzi perswazyjnej, a same przekazy mogą być odbierane jako dzieła sztuki mające swoją - trudną do zracjonalizowania, ale za to łatwo dającą się odczuć - magię.

Na wystawę wybrano reklamy, ktory były publikowane w warszawskich dziennikach

i czasopismach w latach 1900-1914, a więc jeszcze przed I wojną światową, pod zaborem rosyjskim. W tym układzie prace dawnych tworcow nie były jeszcze nigdzie prezentowane. Kluczem ich wyboru była atrakcyjność wizualna, kunszt językowy,

a także proba odsłonięcia nieistniejącego już dziś świata niby zupełnie nam obcych, ale jakby gdzieś głęboko w nas tkwiących sloganow, argumentow, strachow i obaw, grubej przesady, czasem zwykłego reklamowego naciągactwa.

Warto zatopić się w ten świat starych reklam, choćby po to, żeby zdać sobie sprawę, że historia polskiej reklamy nie zaczęła się wcale od telewizyjnego spotu Prusakolepu z 1989 roku. Być może także dlatego, żeby przekonać się, że „od bandytow najpewniej zabezpiecza oświetlenie podworza lampami naftowo-żarowemi!" oraz że zakładany na noc „patentowanej konstrukcji regulator nosow Cello", zmieniający wszelką brzydką formę nosa (no, może za wyjątkiem wad kości), nie tylko istniał naprawdę, ale też całkiem nieźle i skutecznie działał.

Pomieszczenia starej, zbudowanej w 1908 roku praskiej piekarni, teraz odnowione zgodnie z duchem tamtej epoki i przystosowane do pełnienia funkcji centrum kulturalnego, wydają się być idealnym miejscem dla ekspozycji starych reklam

z tamtych lat.

Wstęp:_ wolny_

Organizator wystawy:_ Warszawska Szkoła Reklamy i Centrum Kulturalno-Konferencyjne Wypieki Kultury_

Retusze, przygotowanie reklam, powiększenia:_ Andrzej Zuwalski_

Kurator wystawy:_ Sławomir Wojtkowski_

bilety:

wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ