koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

KONCERT MARYNA C.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 165 wyświetleń od 22 czerwca 2011
  • 25 czerwca 2011, sobota
    » 21:00

PAULA KINASZEWSKA ŚPIEWA CWIETAJEWĄ

MARYNA C.'

ALTERNATYWA POETYCKA

KONCERT PILOTAŻOWY

25 czerwca 2011 /SOBOTA/godz. 21:00

Klub Artystyczny Rampa

WOKAL: Paula Kinaszewska

KOMPOZYCJE: Bartłomiej Woźniak/Hipolit Woźniak/Marcin Zieliński

MUZYCY:

Instrumenty klawiszowe i akordeon: Fabian Włodarek

Instrumenty Perkusyjne: Robert Siwak

Gitara elektryczna i akustyczna: Bartłomiej Woźniak

Gitara akustyczna i basowa, handsonic, gadułka: Hipolit Woźniak

PRODUCENT: Agata Życzkowska/Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA'

WYDAWCA PŁYTY: Jan Cieślak/J.C. KONCERT

ZDJĘCIA: Magda Kuc

Patronat medialny: plac defilad.com, independent.pl

„Jedni są z głazu, drudzy są z gliny

A ja błyskam i srebrzę się cała

Moja rzecz - zdrada, imię - Maryna,

Ja - morska piana niestała."

Klub Artystyczny Rampa, Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA' oraz 'J.C. Koncert' zapraszają na pierwszy koncert pilotażowy projektu teatralno- muzycznego „Maryna C.", ktory odbędzie się w sobotę 25 czerwca o godzinie 21:00. Inspiracją są teksty rosyjskiej poetki Mariny Cwietajewej, ktora tworzyła na początku XX wieku. Głowna pomysłodawczyni projektu to wokalistka i aktorka - Paula Kinaszewska, związana z teatrami warszawskimi: Teatrem Narodowym, Teatrem Studio, Laboratorium Dramatu, nagrodzona za debiut przez krytykow teatralnych nagrodą im. Andrzeja Nardellego w 2000 r., występująca też w filmach i serialach.

Muzykę skomponowali dwaj młodzi wspołcześni kompozytorzy - bracia Bartłomiej i Hipolit Woźniakowie, ktorzy także towarzyszą artystce: na gitarze akustycznej i handsonicu - Hipolit Woźniak, a na gitarze elektrycznej i akustycznej - Bartłomiej Woźniak, kompozytor pieśni i muzyki m.in. do spektakli teatralnych: „Kowal Malambo", „Gardenia". Ponadto w projekcie biorą udział muzycy: na pianinie i akordeonie - Fabian Włodarek wspołpracujący m.in. z Pawłem Mykietynem, Krzysztofem Warlikowskim i Edytą Jungowską oraz na instrumentach perkusyjnych - Robert Siwak, wspołpracujący m.in. z Marią Pomianowską i Michałem Lorencem.

Obecnie trwają nagrania do płyty, na ktorej znajdzie się 13 utworow. Singiel z trzema pierwszymi utworami ukazał się w czerwcu w nakładzie 3000 egzemplarzy - 'Twoje imię' (muz. Bartłomiej Woźniak, tłum. Seweryn Pollak); 'Urok' (muz. Bartłomiej Woźniak, tłum. Seweryn Pollak); 'Pogodna piosenka' (muz. Hipolit Woźniak, tłum. Anatol Stern) - producent Bartłomiej Woźniak / mix - Sebastian Witkowski. Natomiast cała płyta ukaże się w październiku 2011 r. w nakładzie 10 000 egzemplarzy. Przewidziana jest silna kampania promocyjna. Teksty buntowniczej, kochającej życie Mariny Cwietajewej brzmią niezwykle nowocześnie, mocno. Są jak napisane wczoraj. Dlatego i brzmienie płyty będzie awangardowe, zahaczające o rock alternatywny, folk i bluesa. Zabrzmi także piosenka po rosyjsku pt. "Nie nada" z filmu "Likwidacja" z muzyką Mikaela Tariverdiewa. Wydawcą płyty jest Jan Cieślak (J.C. Koncert). Rownocześnie z premierą płyty planowana jest premiera spektaklu-recitalu, w ktorym bierze udział Paula Kinaszewska i wszyscy muzycy. Oprawę wideo, animacje oraz scenografię do spektaklu przygotowuje młoda artystka, Agata Wojcierowska.

„Twoje imię - ptaszyna w rękach,

Twoje imię - zimno sopelka,

Jedno jedyne ust poruszenie,

Twoje imię - sylaba, drgnienie,

Schwytana w locie piłeczka,

W ustach srebrny dźwięk dzwoneczka."

MARINA CWIETAJEWA

'Myślę, że nikt lepiej nie pisał, w każdym razie nie po rosyjsku' - mowił noblista Josif Brodski, ktory wiele lat po śmierci poetki przypominał o niej światu.

Urodziła się w Moskwie 1892 r. Jej matka była niespełnioną pianistką z niemiecko-polskiej rodziny, ojciec rosyjskim profesorem, tworcą Muzeum Sztuk Pięknych w Moskwie. W dzieciństwie uczyła się gry na pianinie, ale to nie muzyka była jej przeznaczona. Tuż przed maturą rzuciła szkołę. Pierwszy tomik wierszy wydała za pieniądze ojca. Przyjaźniła się z poetą Maksem Wołoszynem, ktory wprowadził ją w wielki świat i ktory pierwszy przestrzegał: 'Do piekieł, MarIno, trzeba schodzić samemu'. W wieku 18 lat wyszła za mąż, za młodszego od niej o rok żydowskiego poetę Siergieja Efrona i wkrotce urodziła coreczkę, Ariadnę. Nie była wierna mężowi, miała wielu kochankow zarowno realnych, jak i wiele miłości listownych, dwie największe z Borysem Pasternakiem i Reinerem Marią Rilke. Nie ukrywała swoich romansow, otwarcie pisała o nich zarowno w listach, jak i w swoich wierszach. W wieku 22 lat związała się ze starszą od siebie o 8 lat poetką Sofią Parnok. Związek ten budził ogolne zgorszenie nawet w środowisku moskiewskiej bohemy. Po kilku miesiącach Marina wrociła do męża i wkrotce urodziła drugą corkę, Irinę. Podczas rewolucji 1917 Siergiej opowiedział się po stronie carskiej monarchii i walczył z bolszewikami. Marina została sama, z corkami. Aby przeżyć, wyprzedawała starą biżuterię, książki i ustawiała się w kolejkach do punktow pomocy społecznej po jedzenie dla dzieci. Niedożywiona trzyletnia Irina źle się rozwijała i wkrotce zdesperowana Marina oddała ją do przytułku dla dzieci, gdzie niedługo potem coreczka zmarła z wycieńczenia. Do końca Marina miała wyrzuty sumienia.

W 1922 roku pojechała do Berlina spotkać się z odnalezionym mężem, gdzie zaczęli swoją 17-letnią emigrację (3 lata w Pradze, 14 lat w Paryżu). Urodził im się syn, Mura. Ostatni tom wierszy wydała w 1928 r. Na emigracji podejmowała pracę poniżej swoich kwalifikacji. W końcu wrociła do Moskwy, gdzie uznano ją za podejrzaną ideologicznie, nie mogła tu zamieszkać legalnie, a tym bardziej wydawać swoich wierszy. Corkę Ariadnę, ktora stała się działaczką czerwonych, zesłano na Połnoc. Męża rozstrzelano we Francji za szpiegostwo.

W 1941 roku wysłano Marinę z synem do zapadłej wioski w Republice Tatarskiej - Jełabugi. W wieku 47 lat Marina Cwietajewa popełniła samobojstwo. Zostawiła trzy listy - do syna Mury, prosząc o wybaczenie, do znajomego, żeby się zaopiekował Murem (jej syn zginął na froncie trzy lata poźniej w wieku 19 lat) i do gospodarzy, żeby przypadkiem nie pochowali jej żywej, tylko dokładnie sprawdzili, czy na pewno nie żyje.

Po Marinie zostało też podanie, połowa kartki wyrwanej ze szkolnego zeszytu: 'Do Rady Funduszu Literackiego. Proszę przyjąć mnie do pracy w charakterze pomywaczki w otwierającej się stołowce Funduszu Literackiego. M. Cwietajewa'.

(na podstawie: „Marina Cwietajewa - moja rzecz zdrada" Donaty Subbotko)

„Мне тебя уже не надо,

Милый - и не оттого что

С первой почтой - не писал."

PAULA KINASZEWSKA

Aktorka teatralna i filmowa, a także śpiewająca. Pochodzi z Gdańska. Skończyła szkołę muzyczną I stopnia w klasie skrzypiec. Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie (1999). Studiowała pod opieką artystyczną Anny Seniuk i Teresy Budzisz-Krzyżanowskiej. Po studiach związana z Teatrem Narodowym, gdzie za rolę Anusi w „Szkole żon" Moliera w reżyserii Jana Englerta otrzymała Nagrodę im. Andrzeja Nardellego Sekcji Krytykow Teatralnych ZASP dla najlepszego debiutu sezonu. W Teatrze Narodowym wspołpracowała m.in. z Kazimierzem Kutzem i Zbigniewem Zamachowskim. W głośnej „Operetce" Gombrowicz w reż. Jerzego Grzegorzewskiego zagrała Albertynkę. Następnie aktorka Teatru Wybrzeże w Gdańsku, gdzie wspołpracowała m.in. z Anną Augustynowicz, Michałem Zadarą, Agnieszka Olsten, Grzegorzem Chrapkiewiczem, Aldoną Figurą. Obecnie związana z Teatrem Laboratorium Dramatu i Teatrem Studio w Warszawie. Brała udział w Festiwalu Studenckim FAMA z piosenkami Agnieszki Osieckiej, a także w kilku edycjach Niekabaretu Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże. Wraz z kompozytorami Bartłomiejem Woźniakiem i Przemkiem Książkiem oraz autorem tekstow Dariuszem Bazaczkiem, powołali do życia recital „Nad ranem w barze Pernambuco" (poźniej znany pod tytułem „miłość@tango.bar"). Śpiewała także w spektaklu „Upiorne kantyczki" w reż. Jerzego Satanowskiego w Teatrze na Woli w Warszawie. Wspołtworzyła Kabaret 'Na koniec świata' w Laboratorium Dramatu. W swoim repertuarze ma także recital „Portret kobiety w rytmie tanga". „Maryna C." to kolejny projekt muzyczny w jej karierze.

BARTŁOMIEJ WOŹNIAK

Człowiek orkiestra. Gitarzysta, kompozytor, reżyser dźwięku i sound designer. Swoją grę na gitarze szkolił pod okiem Piotra Lemańskiego i Leszka Potasińskiego na Wydziale Muzyki Jazzowej w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. F. Chopina w Warszawie. Studiował także w Prywatnej Szkole Muzyki Rozrywkowej im. Krzysztofa Komedy w Warszawie w klasie Grzegorza Gałuszki i Krzysztofa Fetrasia. Uczestniczył w kursach mistrzowskich wybitnego gitarzysty jazzowego Gary'ego Wittnera. Absolwent Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. F. Chopina na kierunku Film i Muzyka Rozrywkowa. Szlify kompozytorskie zdobywał w klasie kompozycji i aranżacji w katowickiej Akademii Muzycznej w klasie profesora Andrzeja Zubka. Koncertował z triem Media Luna, ktory ma w swym repertuarze głownie utwory Astora Piazzoli. Komponuje muzykę do filmow dokumentalnych, seriali telewizyjnych i spektakli teatralnych. Ważniejsze tytuły filmowe: „Lady Domina" w reż. Michała Gazdy, „Yodok Story" w reż. Andrzeja Fidyka, „Pełną Parą" (serial TV) w reż. Leszka Wosiewicza. Ważniejsze spektakle teatralne: Recital Pauli Kinaszewskiej „Portret kobiety w rytmie tanga" do słow Dariusza Bazaczka, recital Marzeny Nieczuji-Urbańskiej „Zanim zaśniesz...", „Mąż i Żona" w reż. Anny Augustynowicz, „Kowal Malambo" w reż. Ondreja Spisaka, „Gardenia" w reż. Aldony Figury. Jako reżyser dźwięku wspołpracował z wieloma tworcami m.in. z Tomaszem Bagińskim przy filmie „Katedra", nominowanym do Oskara w 2003 w kategorii filmow animowanych; Ewą Piętą („Piechu", „Dziewczyna z plakatu", „Czerwony Guzik"), Feliksem Falkiem (Teatr TV „Razem"), Maciejem Ślesickim („3 Minuty 21:37"), Jackiem Borcuchem („Wszystko co kocham"), Leszkiem Wosiewiczem („Rozdroże Cafe"), Michałem Rogalskim („Ostatnia akcja"), Darkiem Jabłońskim („Wino Truskawkowe", „Gry Wojenne").

HIPOLIT WOŹNIAK

Rocznik 84, kompozytor, gitarzysta, instrumentalista, muzyk wszechstronny. Jego ulubione instrumenty to handsonic, gitara klasyczna, elektryczna i basowa, perkusja, klawisze i wiolonczela, ale czego nie dotknie, gra mu w rękach. Związany artystycznie z praskim SKŁADEM BUTELEK. Skomponował muzykę do kilku spektakli teatralnych i filmow. Gra w zespole NIC WIELKIEGO, a obecnie w projekcie Maryna C.

ROBERT SIWAK

Absolwent A.M. i F.C. w Warszawie w klasie perkusji. Od 1990 roku specjalizuje się w grze na arabskich i perskich instrumentach perkusyjnych. Prowadzi aktywną działalność artystyczną. Wystąpił na wszystkich ważniejszych festiwalach muzycznych w Polsce. Koncertował w większości krajow europejskich, a także w Azji i Afryce. Nagrał ponad 30 płyt CD dla wytworni polskich i zagranicznych. Jest członkiem kilku formacji muzycznych (od muz. dawnej, poprzez folk, etnojazz i rocka do muz. wspołczesnej ). Od 1995 roku wraz z zespołem „DesOrient" nagrywa muzykę filmową z Michałem Lorencem ( m.in.: "Poznań 56", "Bandyta"," Zabić Sekala", "Daleko od Okna", "Złoto Dezerterow", „Całopalenie", "Przedwiośnie"; "Babie Lato", "Fale", "Fundacja", „Piekło Niebo", „Wino Truskawkowe", ''Wszystko będzie dobrze", „Pokoj w duszy", „Kołysanka", „Rożyczka", „Śluby Panieńskie", „Czarny Czwartek", „Jan Paweł 2.Szukałem Was…", serial "Glina"; oprawa muzyczna programu "Panorama "). Wspołpracuje rownież m. in. z K. Dębskim, J.A.P. Kaczmarkiem (film „Quo Vadis"), P. Mykietynem (filmy: „Ono"; „Tatarak", „Essential Killing" i "Pasja wg. św. Marka" ), M. Pomianowską (płyta "Chopin na 5-ciu Kontynentach"), St. Radwanem, J. Satanowskim, St. Syrewiczem, Kayah, J. Kleyffem). Bierze udział w recitalach piosenki aktorskiej: E. Jungowskiej, A. Popławskiej, P. Tucholskiego i G. Rogowskiej. Jest wspołautorem muzyki do przedstawień teatralnych: "Sytuacje rodzinne" - Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu i "Alina na Zachod" - Teatr Dramatyczny im. G. Holoubka w Warszawie. Prowadził kursy gry na dawnych instrumentach perkusyjnych m.in.: w Starym Sączu, w Poznaniu oraz na III Festiwalu „Skrzyżowanie Kultur" w Warszawie.

FABIAN WŁODAREK

Muzyk i kompozytor. Gra na instrumentach klawiszowych i akordeonie. Wspołpracuje z Robertem Siwakiem. Wspolnie skomponowali i wykonywali muzykę m.in. w spektaklu „Alina na Zachod" w reż. Pawła Miśkiewicza w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Razem z Kubą Orłowskim przygotował muzykę, aranżacje i realizacje nagrań do kolejnego spektaklu Pawła Miśkiewicza pt. „Alicja". Był także wspołautorem muzyki w spektaklu „Nienascycenie" w reż. Tomasza Hynka w Teatrze Studio w Warszawie oraz spektaklu „Łup" w reż. Ivo Vedrala w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Wspołpracował m.in. z Krzysztofem Warlikowskim, Jerzym Satanowskim, Małgorzatą Bogajewską, Henrim Seroką oraz Pawłem Mykietynem („Essential Killing"- akordeon).


INFO:

Klub Artystyczny Rampa

ul. Kołowa 20

CENA BILETU: 20 zł

Rezerwacja biletow: rezerwacja@klubrampa.pl

Tel. (22) 412 68 02 lub 509 370 926

www.klubrampa.pl

PROMOCJA I KONTAKT Z MEDIAMI:

Agata Życzkowska

Tel. 883 760 405

biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

www.fundacjarozwojuteatru.pl

bilety:

20 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ