koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Odkrycia w sztuce - malarstwo młodych w Galerii Czajka

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 833 wyświetleń od 18 października 2011
  • 20 października 2011, czwartek
    » 19:00

20 października podczas jesiennej edycji wystawy w Galerii Czajka odbędzie się wernisaż prac młodych i utalentowanych tworcow.

Podczas spotkania w galerii będzie można obejrzeć unikatową kolekcję oryginalnych, szklanych dzieł autorstwa Katarzyny Czajka. Nowatorska i unikalna wartość jej sztuki wyraża się przede wszystkim w tym, iż są to prace trowymiarowe, przestrzenne ale przede wszystkim rozoewietlone. Dzieła wykonane metodą Tiffanyego, ale w nowatorski sposob, nie pozostawiają widza obojętnym. Artyska rozpoczęła właśnie pracę nad nowym dziełem 'Drzewo Życia'. Efekty pracy będziemy mogli podziwiać już niebawem.

Dodatkowy atutem tego miejsca jest wystawa fotografii Michała Czajka. To człowiek, ktory pragnie iść przez życie drogą pokazywania piękna. Lubi wyzwania, podpatrywanie ludzi, emocji, sytuacji, miejsc, ktore pozwalają mu uchwycić w obiektywie niepowtarzalne momenty.

W czasie jesiennej edycji wystawy zaprezentowane zostanę prace czterech malarzy młodego pokolenia: Filipa Gruszczyńskiego, Weroniki Raczyńskiej, Kamili Ługowskiej oraz Magdaleny Szilke.

Wszystkie wystawione prace będzie można kupić w galerii Czajka, przy ul. Ząbkowskiej 27/31 w Dorum Art. Wystawa potrwa do końca listopada.

Serdecznie zapraszamy

O tworczości Katarzyny Czajka

Katarzyna Czajka używa XIX-wiecznej metody Louis Comfort Tiffany'ego, artysty ktory stał się jej pierwszym przewodnikiem po sztuce. Szukając analogii w jej tworczości można wskazać na pewne, pokrewieństwo z witrażami Marca Chagalla. Podobnie jak on artystka rozumie znaczenie szkła i przenikającego przez nie światła, jako tworzywa artystycznego. Widać też jej zafascynowanie tworczością Tamary Łempickiej, ktorej motto często powtarza: Żyję na marginesie społeczeństwa, więc reguły normalności nie maja do mnie zastosowania. Wielu tworcow miało wpływ na działania artystyczne Katarzyny Czajka, a wśrod nich Pablo Picasso z początku XX wieku, gdzie mistrz przenosi w stylu kubistycznym kształty trojwymiarowe na dwuwymiarowy plan, czy Chuck Close, gdzie każdy maleńki fragment dzieła jest osobnym obrazem. Nowatorstwo i unikalna wartość witraży Katarzyny Czajka wyraża się przede wszystkim w tym, że zaczęła tworzyć prace trojwymiarowe, przestrzenne, rozświetlone. Forma i technika jakiej używa jest niezwykle czasochłonna. Mimo to artystka ma na swoim koncie ponad 20 manekinow, niemałą kolekcję zwierząt, procz tego lampy i podświetlane, witrażowe obrazy. Manekiny to dzieła najbardziej osobiste, symbolizujące ludzkie życie, jego ciemne i jasne strony. Ale świat jej manekinow nie jest czarno-biały, to świat pełen barw, ktore nadają im swoiste piękno, atmosferę tajemniczości. Przypadek sprawiał, że ostatnio zacisze pracowni zaczęli odwiedzać artyści i znawcy sztuki, co przyczyniło się do zainteresowania jej dziełami.

O tworczości Michała Czajka

Fotografia to jego pasja, a od 2004 roku to rownież jego sposob na życie. Lubi wyzwania, podpatrywanie ludzi, emocji, sytuacji, miejsc, ktore pozwalają mu uchwycić w obiektywie niepowtarzalne momenty. Ma na swoim koncie kilka wystaw indywidualnych i zbiorowych m.in. w Oranżerii Pałacowej w Wilanowie w listopadzie 2010 roku, w klubie The Eve - luty 2011 rok. Fotografował m.in. Małgorzatę Foremniak, Szymona Majewskiego, Edytę Herbuś, Magdalenę Rożczkę, Mateusza Damięckiego, Tomasza Kot, Maję Hirsch, Annę Samusionek. Jego głowną inspiracją jest piękno ukryte w każdej kobiecie.

Biografie młodych artystow:

Filip Gruszczyński (ur. 1978)

Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Architektury i Urbanistyki. Dyplom otrzymał w 2004 roku. W grudniu 2009 roku namalował obraz uświetniający nadanie imienia Ireny Sendlerowej gimnazjum nr 65 na warszawskiej Woli. Jego obrazy znajdują się u wielu kolekcjonerow w kraju i za granicą między innymi w RPA, Niemczech, Japonii, Belgii i Szwajcari.

Przy pomocy barwnych płaszczyzn, plam i konturow, ktore cieszą oko pragnie refleksyjnie i z humorem przedstawić niektore zagadnienia takie jak: miłość, samotność, piękno czy ruch. Kolorowe i ciepłe prace Filipa niosą w sobie dużo pozytywnej energii. Fantazyjne formy i motywy Gruszczyński wywodzi ze swojej wybujałej wyobraźni.

Weronika Raczyńska (ur. 1978)

W latach 1997-2002 odbyła studia wyższe na Wydziale Malarstwa w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Studiowała w Pracowni Malarstwa prof. Antoniego Fałata i w Pracowni Malarstwa prof. Barbary Szubińskiej, gdzie zrealizowała pracę dyplomową z malarstwa. Aneks z grafiki artystycznej zrobiła w Pracowni Metalowych Technik Trawionych prof. Ryszarda Osadczego. Dyplom z malarstwa z wyrożnieniem uzyskała w 2002 roku (magister sztuki). W latach 2008-2010 odbyła studia podyplomowe na Wydziale Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Studiowała w Pracowni Malarstwa prof. Andrzeja Bednarczyka, gdzie zrealizowała pracę dyplomową z malarstwa, aneks z rysunku zrobiła w Pracowni Rysunku prof. Marka Szymańskiego. Pracę dyplomową z malarstwa i aneks z rysunku obroniła w 2010 roku. 2003 r. - nominacja do nagrody na IV Triennale Autoportretu im. Jacka Malczewskiego. 2005r. - finalistka konkursu malarskiego Fundacji im. Franciszki Eibisch.

Od 2002 roku jest członkinią Związku Polskich Artystow Plastykow (Okręg Warszawski) oraz International Association of Art UNESCO.

Miała 10 indywidualnych wystaw malarstwa i brała udział w ponad 50 wystawach zbiorowych malarstwa, a także grafiki i rysunku, w Polsce, a także we Francji, na Słowacji, w Szwajcarii i we Włoszech.

Obrazy Weroniki Raczyńskiej znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce,

między innymi w kolekcji byłego prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

Aleksandra Kwaśniewskiego, a także za granicą, miedzy innymi na Filipinach,

w Szwajcarii, na Ukrainie, w USA i w Wielkiej Brytanii.

Malarstwo Weroniki Raczyńskiej należy do sztuki figuratywnej mającej za sobą doświadczenie „Nowych dzikich" oraz ruchu Nowej Ekspresji, a więc występującej w wersji wciąż wyrazistej, ale już wyciszonej. W kręgu jej zainteresowań najważniejszy jest człowiek i jego trudna egzystencja w realiach wspołczesności.

Kamila Ługowska (ur. 1985)

W roku 2010 ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Grafiki Sztuki Mediow, otrzymując tytuł Magistra Sztuki. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie.
Ważniejsze wystawy i osiągnięcia:
2010 - udział w „Gali Mody i Sztuki", Muzeum Architektury, Wrocław, wyrożnienie w konkursie graficznym Pt. „III Konkurs Grafiki im. Meidnera" oraz wystawa podyplomowa „KAMKE BAGS" oraz „Mirror- Error", Galeria Awangarda, Wrocław

2009 - wystawa zbiorowych plakatow „JAZZ NAD ODRĄ", Galeria Impart, Wrocław, 
2008 - wystawa zbiorowa Pt. „Książka otwarta", Galeria Design, Wrocław oraz wyrożnienie w konkursie fotograficznym Pt. „PENTAX to pasja"
2007 - „Wystaw nogi", ASP, Wrocław i „STOP klatka" Galeria Pod Psem, Wrocław
Rok 2003 to Grand Prix, VI Międzynarodowy Festiwal Rysunku, Zabrze

Ługowska portretuje znane jej miasta w zupełnie inny sposob niż można byłoby się tego spodziewać. Na tych wizerunkach nie widzimy typowych budowli czy planow metropolii, jakie często zdobią pocztowki. Wszystkie miasta zostały potraktowane tu w ten sam sposob, a mianowicie Ługowska skupiła się na grze przestrzennej budowli i zaakcentowała ją dodatkowo grą kolorow budynkow i wyposażenia miejskiego. W każdej pracy kolory zestawione są na zasadzie podobieństwa i to wzmacnia ich oddziaływanie na widza.

Magdalena Szilke (ur. 1983)

Ukończyła z wyrożnieniem dziekańskim ASP w Warszawie w pracowni prof. Stanisława Baja (2011), aneks z tkaniny u prof. Doroty Grynczel.
W swojej tworczości inspiruje się malarstwem Stanisława Baja oraz malarstwem organicznym.
Wystawy:
2011 - bajki w Podziemiu, Kościoł Ewangelicki w Warszawie.

Obrazy wybrane na wystawę to część tegorocznego dyplomu, ktorego głownymi motywami były drzewa i gniazda. Drzewo odczytywane w kulturze jako oś świata, symbol życia, żywa rzeźba jest rownież znakomitym pretekstem dla możliwości kolorystycznych i fakturalnych. W swoim malarstwie stara się badać konstrukcję, geometrię danego obiektu oraz szukać znaku, ktory pokazywałby jego istotę. Niekiedy zamierzenie ograniczam w tym celu kolorystykę obrazu, kierując w ten sposob uwagę odbiorcy na bogactwo faktury. Inspiracją do wykorzystania tego środka wyrazu (faktury) jest tkanina, z ktorej robiła aneks do swojego dyplomu. Motyw drzewa pojawił się u niej bezpośrednio po studiach modela, z stąd podobnie, indywidualnie podchodzi do portretowania drzew.
Inspiracją do tworzenia są dla niej tacy artyści jak Stefan Gierowski, Tadeusz Brzozowski, Jan Lebenstein.

Galeria Czajka Dorum Art

www.dorumart.pl

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ