koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

the freszmejkers | REWIND

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 123 wyświetleń od 14 grudnia 2011

pokaz prapremierowy

Skończył się PRL. nic nie widzę nic nie widzę i nie zobaczysz dopoki nie kupisz anteny satelitarnej. coraz bliżej święta coraz bliżej święta. dziś sam jestem dziadkiem. czas na eb. cudowne lata słoneczny patrol bevery hills dynastia. wszystko jedno jak jest umiesz żyć na full. niech żyje wolność wolność i swoboda. a ty całuj mnie to taka piękna gra. bierz co chcesz nawet deszcz. kroplą deszczu namaluję cię a potem. mamo ja jeszcze rysuję. jeśli dobry masz gust a wierzę że tak. no to frugo. wszystkie łosie mają w nosie żubr popłakał się jak bobr a świstak siedzi i zawija je w te sreberka. szukałeś i traciłeś czas tu wszystkie informacje masz an-te-na. i serce mam jak dzwon. gdzie jest pilot?

Subiektywna wypowiedź kilku osob w podobnym wieku o dorastaniu przed telewizorem w okresie narodzin polskiego kapitalizmu.

bilety: 30 PLN, 20 PLN

rezerwacja on-line: www.rewind.ezapisy.pl


pomysł i reżyseria: Rafał Urbacki

choreografia: Magdalena Michalcewicz

dramaturgia: Anna Krolica

ruch i wykonanie: Mikołaj Karczewski, Magdalena Michalcewicz, Estera Sławi ńska-Dziurosz, Rafał Supiński z udziałem Anny Krolicy i Rafała Urbackiego

opracowanie muzyczne: Agnieszka Olek, Martyna Poznańska, Estera Sławińska- Dziurosz

grafika: Martyna Poznańska

premiera 14.01.2011 w Teatrze Nowym w Krakowie


Rafał Urbacki

ur. w 1984 r. Studiował reżyserię dramatu w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim i wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Edukację ruchową rozpoczął jako tancerz na wozku w Teatrze Tańca 'Kierunek' w Bytomiu. Tańczył w choreografiach G. Mason, V. Fox i P. Williamsa. Rezydent w programie SOLO PROJEKT 2010 w Starym Browarze w Poznaniu - powstały performance 'Mt 9,7' był prezentowany podczas m.in. 20 TanzTage w Berlinie i Europejskim Kongresie Kultury we Wrocławiu. Performer w autorskich projektach solo 7 Up, Urodziny, BezSen, Zrownywanie. Autor ruchu w spektaklach duetu Strzępka/Demirski - Tęczowa Trybuna 2012, Położnice Szpitala Św. Zofii, W imię Jakuba S. Reżyser projektu Mover. Projekt społeczny (XVII MKTWiFST, Bytom). Wspołautor i tancerz w video-dance (The Lift i The Adventures of Giraffi and Charming Seally). 11 lat spędził na wozku inwalidzkim. Od dwoch lat porusza się z pomocą kul.

1990-1999: Kapitan Tsubasa, reklamy Frugo, Polskie Zoo, wybory prezydenckie, Spice Girls, Commodore, denominacja, 30 Ton, śmierć Mufasy, Mentosy i zabawy na trzepaku.

Magda Michalcewicz

ur. 1981r., z wykształcenia socjolożka i filozofka. Studiowała rożne formy ruchowe, głownie taniec klasyczny, taniec wspołczesny, wewnętrzne sztuki walki (członkini Yang's Martial Association) oraz techniki świadomości ciała w Polsce i zagranicą. Od wielu lat związana ze środowiskiem kontakt improwizacji. Tańczy, uczy, performuje. Bada oraz realizuje własne projekty z zakresu improwizacji oraz fenomenologii świadomości. Wspołpracuje z Freyem Faustem (The Axis Syllabus). Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (Stary Browar Nowy Taniec) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Lata 90-te to czas marzeń o Himalajach połączone z wypadami wspinaczkowymi w polskie gory.

Anna Krolica

ur. 1982r., autorka książki dotyczącej historii i przemian estetycznych polskiej sceny tanecznej „Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu" (Tarnow, 2011); przewodnicząca Rady Programowej ds. Tańca w Instytucie Muzyki i Tańca, koordynatorka merytoryczna I Kongresu Tańca, selekcjonerka Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 r. Prowadzi zajęcia autorskie z zakresu tańca na Uniwersytecie Jagiellońskim, aktualnie pracuje nad rozprawą doktorską na temat ciała i pamięci w Tanztheater Wuppertal Pina Bausch oraz zajmuje się krytyką i teorią tańca. Absolwentka teatrologii i filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wspołzałożycielka i redaktorka portalu www.nowytaniec.pl.

W latach 90-tych wiodła zwyczajne życie pomiędzy zajęciami w ognisku baletowym, książkami, domem spotkaniami oraz chodzeniem do szkoły.

Mikołaj Karczewski

ur. 1984r. Technik Poligrafii i Organizacji Reklamy. Dwa lata studiował Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie Student V roku Wydziału Teatru Tańca w Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Bytomiu. Spektakle dyplomowe: „Everything sleep's away" chor. J. Altera, „Hamlet" reż. C. Tomaszewskiego i J. Peszka. Najważniejsze produkcje, w ktorych brał udział to: solo „Liebeslieder Walzer" w reż. C. Tomaszewskiego prezentowane na festiwalu IMAGETANZ 2009 w Wiedniu, Położnice Szpitala św. Zofii" reż. M. Strzępki, „Wejście Smoka. Trailer" reż. B. Szydłowskiego, „Hotel Nowy Świat" reż. M. Piekorz, „Le Nozze di Figaro" reż. J. Peszka, rekonstrukcja spektaklu „WK70" chor. J. Łumińskiego.

Lata 90-te to dla niego okres od 7 do 17 roku życia.

Estera Sławińska-Dziurosz

ur. 1980r., absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego katowickiej Akademii Muzycznej oraz Studio Aktorskiego ART PLAY Doroty Pomykały w Katowicach. Wspołpracowała z Filharmonią Śląską oraz Filharmonią Częstochowską. Od września 2004 r. jest członkinią zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Bierze udział w większości muzycznych produkcjach chorzowskiej sceny m.in. "The Rocky Horror Show" (Janet), "West Side Story" (Consuelo), "SPIN - musical" (Klara Hornsby), "Skrzypek na dachu" (Chawa). Poza chorzowską sceną, jako aktorka zagrała rownież Dafne w "Apollo i Dafne" oraz Anitę w "West Side Story" (Akademia Muzyczna w Katowicach). Jest wspołzałożycielką zespołu Teleport Magic, tworzącego muzykę w gatunku pop/acoustic/rock. W 2010 roku zainicjowała powstanie zespołu MEA wykonującego hity polskiej i zagranicznej muzyki rozrywkowej.

Lata 90-te spędziła na śledzeniu rozwoju polskiej sceny muzycznej oraz przez uczestnictwo w wielu warsztatach aktorskich i tanecznych, na poszukiwaniu własnej drogi rozwoju artystycznego.

Rafał Supiński

ur. 1989 r. Student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, o specjalności wokalno-aktorskiej. Dwukrotny Stypendysta Fundacji Sapere Auso, w latach 2009/2010 oraz 2010/2011. Spektakl dyplomowy - „Maria Severa" reż. T. Bradecki. Udział w spektaklach m.in. „Pińska Szlachta" reż. M. Pinihina w Teatrze Rampa w Warszawie oraz w musicalu „Mały Lord" reż. J. Szydłowskiego w Operze Krakowskiej. Uczeń Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Krakowie. Jego zainteresowaniem jest m.in. ruch i ciało aktora na scenie.

Okres lat 90-tych spędził głownie na podworku przy trzepaku, w szkole, gdzie robił ludziki z kasztanow; w Domowym Przedszkolu, 5-10-15 a także w świecie rodziny Muminkow i bajek Disney'a.

Agnieszka Olek

ur. 1983 r., skrzypaczka, absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Jako członek Orkiestry Akademii Beethovenowskiej i kwartetu M-art koncertowała w Polsce i za granicą- m.in. w Niemczech, w Austrii, we Francji, w Holandii, we Włoszech, w Norwegii i w Japonii. Zajmuje się rownież aktywnym poszukiwaniem nowych form ekspresji- głownie w rejonie filmu, teatru i nowych dźwiękowych światow. Interesuje się działaniami artystycznymi wnoszącymi coś dobrego w życie innych ludzi.

Lata 90-te spędziła w dużej mierze na doskonaleniu skrzypcowego rzemiosła. Teraz przy pomocy skrzypiec odkrywa nowy wymiar tamtych lat.

Martyna Poznańska

Artystka dźwiękowa, performerka, ilustratorka i tłumaczka. Absolwentka Iberystyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, uczestniczyła w Laboratorium Głosu Olgi Szwajgier oraz warsztatach Meredith Monk. Zaangażowana w ruch muzyki eksperymentalnej - Muzykoterapia w Krakowie. W 2010 przeniosła się do Londynu, żeby studiować Sztukę dźwięku w London College of Communication. Jej poszukiwania i działania koncentrują się wokoł możliwości eksploracji, większej świadomości oraz redukcji hałasu w przestrzeni miejskiej. Jej obecne projekty to "TheTubeChoir" performance - akcja w londyńskim metrze, "Noise Box" oraz "Rivka Halperin 1966".

W latach 90-tych chodziła na spacery z psem Marsem i raz spadła ze ślizgawki.


Spektakl zrealizowano przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Teatru Nowego w Krakowie, oraz Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Patronat medialny Instytut Muzyki i Tańca w Warszawie taniecpolska.pl oraz nowytaniec.pl.

bilety:

30 PLN, 20 PLN

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ