koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

VIDICAL 2012

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 742 wyświetleń od 20 lutego 2012
  • 23 lutego 2012, czwartek
    » 13:00

Kalendarz Chrisa Niedenthala i Janusza Kaniewskiego „Virako” ozdobą 23 Gali VIDICAL

Najstarszy polski kalendarz „Almanach ad annum 1474" powstał w Krakowie i był wydany w języku łacińskim. Oprocz informacji astronomicznych zawierał wiadomości praktyczne z dziedziny medycyny domowej. Od przeszło 500 lat jego forma, treści, grafika i jakość mocno ewaluowały, a najwybitniejsze dzieła w tej dziedzinie prezentowane są co roku na Międzynarodowym Konkursie Kalendarzy VIDICAL.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono ponad 100 prac, wszystkie na bardzo wysokim poziomie. Uwagę przyciąga kalendarz kampanii „Fryzjerzy wobec AIDS" oraz „Nie czytasz, nie idę z Tobą do łożka". Warto także wspomnieć o pełnym kolorow kalendarzu Maybelline, eleganckiej i szykownej kreacji Ambasady RP w Paryżu - „… Ce Reve Étrange et Penetrant" oraz o kalendarzu odrestaurowywanego Pałacu w Wilanowie - „Tomek Sikora. Genius loci. Wilanow".

W tym roku poza konkursem zaprezentowany zostanie kalendarz „Virako 2012". Prace Chrisa Niedenthala, mistrza fotografii dokumentalnej, autora fotografii zdobiących okładki takich pism jak Newsweek, Der Spiegel, Time, czy Geo zostały poddane „artystycznym zmianom" przez Janusza Kaniewskiego, światowej sławy designera, specjalisty od „nadawania wyrazu twarzy" samochodom. Efekt tej jedynej w swoim rodzaju idei artystycznej będzie można podziwiać na 23 Gali VIDICAL.

Konkurs VIDICAL to jednak nie tylko przegląd trendow w tej sztuce użytkowej, ale rownież przegląd rozwiązań estetycznych w reklamie, traktującej kalendarze jako istotny nośnik przekazu marketingowego.

Kalendarz jest ponadczasową formą reklamy. Żadna reklama nie istnieje w naszej świadomości tak długo jak kalendarz. Towarzyszy on nam każdego dnia czy to w formie notatnika w ręku, organizera na biurku czy plakatu na ścianie. Niebanalna i zwracająca uwagę oprawa firmowego kalendarza potrafi być efektywniejszą reklamą firmy niż kampania w radiu czy telewizji, a koszty bez porownania niższe - mowi Zbigniew Płatek, prezes VIDICAL.

Na konkurs co roku wpływa kilkadziesiąt-kilkaset prac. Większość z nich to kalendarze tradycyjne - na ścianę lub na biurko, ale zdarzają się rownież prace całkiem niekonwencjonalne, jak kalendarz na jedwabiu, skorze czy bamboszach, albo - jak w przypadku „Dżentelmeni - Stop bosym stopom" - dołączoną płytą muzyczno-aktorskich duetow.

W tym roku w Jury konkursu zasiedli:

Profesor Stanisław Wieczorek (przewodniczący) - wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, uznany grafik, plakacista, tworca projektow graficznych książek i czasopism, malarz.
Waldemar Fydrych - historyk sztuki, inicjator i przywodca happenerskiego ruchu Pomarańczowa
Alternatywa, pisarz, malarz, tworzy charakterystyczne prace z wizerunkami krasnoludkow.

Andrzej Heidrich - absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, znany z projektow banknotow oraz poprawek godła heraldycznego Polski. Bohater filmu dokumentalnego "Wielki człowiek małej grafiki".
Profesor Wojciech Prażmowski - prowadzi zajęcia w PWSTiF w Łodzi oraz Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, uznany mistrz fotografii, uczestniczył w blisko 250 wystawach fotograficznych na całym świecie.
Andrzej Tomaszewski - typograf, redaktor i poligraf, autor artykułow poświęconych typografii, historii książki i drukarstwa w prasie drukarsko-wydawniczej. Wielokrotnie nagradzany za projekty książek.

Ogłoszenie wynikow konkursu odbędzie się 23 lutego 2012 o godz. 13.00 w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wszystkie prace będą pokazywane na wystawie w Muzeum Plakatu do 24 marca 2012.


VIDICAL to konkurs z wieloletnią tradycją. Głownym celem konkursu jest m.in. porownanie osiągnięć, podniesienie jakości prac oraz uhonorowanie zleceniodawcow i tworcow najlepiej posługujących się sztuką poligrafii, typografii, fotografii, ilustracji, grafiki użytkowej. Oceniane są następujące elementy: pomysłowość, nowatorstwo, oryginalność projektu graficznego lub fotografii, poziom druku i oprawy, funkcjonalność, wartości estetyczne oraz handlowe.

W Konkursie Kalendarzy VIDICAL mogą wziąć udział firmy, instytucje, fundacje i osoby prywatne wydające kalendarze.

Kategorie konkursowe to: kalendarz wieloplanszowy, kalendarz plakatowy, kalendarz zdzierak, kalendarze osobiste, kalendarze nietypowe oraz karta świ ąteczno-noworoczna. Przyznawane są rownież nagrody specjalne m. in. za najlepsze fotografie, ilustracje i jakość druku.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ