koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365AVATAR Nowe szaty królaTłumacz w muzeumSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKISPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDEL
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Stanisław Fijałkowski

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 156 wyświetleń od 20 lutego 2012
  • od: 11 lutego 2012, sobota
    do: 5 marca 2012, poniedziałek

Prace na papierze

Salon Wystawowy Marchand DESA Unicum zaprasza na wystawę ponad 50 prac na papierze autorstwa Stanisława Fijałkowskiego. Prezentowane dzieła są częścią najbardziej znanych cykli: „Autostrady", „Akwarele nieborowskie" czy „Studia talmudyczne". Niniejsza wystawa w SW Marchand jest kolejną z cyklu monograficznych wystaw przybliżających Salon Wystawowy Marchand DESA Unicum zaprasza na wystawę ponad 50 prac na papierze autorstwa Stanisława Fijałkowskiego. Prezentowane dzieła są częścią najbardziej znanych cykli: „Autostrady", „Akwarele nieborowskie" czy „Studia talmudyczne". Niniejsza wystawa w SW Marchand jest kolejną z cyklu monograficznych wystaw przybliżających tworczość klasykow polskiej sztuki nowoczesnej.

Stanisław Fijałkowski w swoich wypowiedziach wielokrotnie podkreśla ogromne przywiązanie do tego materiału i do powstających na nim dzieł. Prace na papierze stanowią swoisty notatnik artystyczny tworcy - wiele prac w tytułach posiada miejsce bądź datę powstania. W grafikach, rysunkach i akwarelach pochodzących z rożnych okresow tworczości obserwować można kształtowanie się charakterystycznego stylu artysty.

Fijałkowski wyraża się w skromnej, oszczędnej często niedopowiedzianej formie. Większość jego prac to kompozycje powstające na stosunkowo prostej zasadzie zabudowywania niemal jednolitego kolorystycznie tła elementami przypominającymi figury geometryczne o złagodzonych krawędziach, co wytwarza poetycki nastroj. Artysta posługuje się ubogą paletą barw, zawężoną najczęściej do przygaszonych, chłodnych kolorow. Dzięki ich zestawieniu z graficznymi czarnymi elementami Fijałkowskiemu udaje się z tej monotonii, jednostajności wydobyć napięcie.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ