INFORMACJA:
Wystawa rzezby Ewy Wesolowskiej, pt. bezpieczneOtoczenie - Galeria Schody 18-30.04.2012
bezpieczneOtocznie - Galeria Schody - kwiecień 2012
- od: 18 kwietnia 2012, środado: 30 kwietnia 2012, poniedziałek
bezpieczneOtoczenie - wystawa rzeźby - Galeria Schody
Ewa Wesołowska - wystawa rzeźby, pt. b*ezpieczneOtoczenie* */ Safe Surround* **
18.04-30.04.2012
Istotą projektu jest połączenie tradycyjnego kształtowania rzeźby, gdzie widoczny jest „gest artysty" i nie są zatarte ślady procesu tworczego - z aranżacją przestrzeni.
Rzeźbię w „dialogu" z miejscem ekspozycji, zarazem przekształcając je z myślą o powstającej w ten sposob całości. Dziełem jest rzeźba ukształtowana wraz z aranżacją przestrzeni miejsca, w ktorym się pojawia - w ich wzajemnym dialogu. To „cała sytuacja", a nawet wydarzenie, jakim jest obecność, udział w niej „widza". Dzieło „istni się" w dialogu przebiegającym w takiej sytuacji. „Całą sytuacje" według Roberta Morrisa stanowi wszystko, co znajduje się w polu widzenia odbiorcy, łącznie z nim samym. Wbrew temu, co twierdził sam Morris, koncepcja „całej sytuacji" nie odnosi się tylko do sztuki minimal artu. W sztuce minimalistycznej zostały przekroczone założenia kubistycznej estetyki, gdzie wszystko, co rzeźba ze sobą niosła znajdowało się w obrębie jej samej. W swoim maksymalizmie estetyka minimalizmu centrum pola doświadczenia przenosi poza same obiekty, uwzględnia przestrzeń pomiędzy obiektami i wokoł nich. Krok dalej poszedł Allan Karpow podkreślając, że odbiorcy stają się elementami całości dzieła i niejako na niego wpływają poprzez np. swoje ubranie lub swoją liczebność.
Na całą sytuację składa się trojkąt wzajemnych relacji: rzeźba, otoczenie, widz. Niezaprzeczalnie otoczenie wpływa na odbior dzieła, co zauważał Paweł Florenski, gdy pisząc o „życiodajnym duchu całości", podkreślał, iż nawet światło, cisza i przestrzeń są organicznie związane z wystawianym obiektem, chociaż leżą poza jego granicami.
The essence of the project is to link the traditional formation of a sculpture - a visible 'artist's gesture', a fresh trace of the creative process - with the arrangement of the space in which it is exhibited. In this manner, I exceed the bounds of my previous experience with studio sculpture. I sculpt in 'dialogue' with the place of exhibition, at the same time transforming it with an eye to the whole which comes into being in this manner. The work is a sculpture formed together with the arrangement of the space in the place in which it appears - in their mutual dialogue. The work is the 'sense of the whole', and even the event constituted by the presence, the participation in it of a 'viewer'. The work 'appears' in the dialogues in progress in such a situation. The 'sense of the whole' According to Robert Morris, it is represented, inextricably, by all that is located in the field of vision of the viewer, including him/herself. Despite what Morris himself stated, the concept of the 'sense of the whole' does not refer only to minimal art. Minimalist art went beyond the assumptions of the Cubist aesthetic, where the entire charge borne by a sculpture was to be found within the sculpture itself. In its maximalism, the aesthetic of Minimalism shifts the center of the field of experience outside of the objects themselves, taking into account the space between and around them. Allan Karpow went a step further, emphasizing that viewers become elements of the entirety of a work and, as it were, influence it - for example, via their clothes or via the number of them present.
The 'sense of the whole' is comprised of a triangle of mutual relationships: sculpture, surroundings, viewer... Undeniably, the surroundings do influence the reception of a work, as was noticed by Paweł Florenski when, in writing about the 'life-giving spirit of the whole', he emphasized that even light, silence and space are organically connected with the object being exhibited, though they lie beyond its borders.
Wstęp bezpłatny / Free entry
http://youtu.be/f96z6b5hi-y* *
http://youtu.be/4g2goz8t9qk* *
Ewa Wesołowska
Urodzona w 1982 roku w Krakowie.
Doktorantka wydziały Rzeźby Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (promotor: prof. Adam Myjak - ASP Warszawa). Dyplom w wyrożnieniem w pracowni prof. Bogusza Salwińskiego w 2007 roku.
Laureatka Stypendium Tworczego Miasta Krakowa (2011) oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006). W roku 2008 otrzymała Dyplom Towarzystwa Przyjacioł Sztuk Pięknych w Krakowie.
Nagrody, wyrożnienia
2011 Rezydencja artystyczna Fundacji_ Clews Centrer for the Arts_. Chateau de la Napoule. Francja
2011 Stypendium Tworcze Miasta Krakowa
2010 Nagroda Fundacji Wspolnota Gdańska w konkursie Chopin na wodzie na instalację pływającą upamiętniającą Rok Chopinowski
2009 Drugie miejsce w konkursie malarskim Warszawa 1939. Organizator: Muzeum Historyczne Miasta Warszawy
2009 Wyrożnienie za najlepszą pracę w kategorii Rzeźba w_ Pierwszym Międzynarodowym Konkursie AKT z_organizowanym przez Marquardt Gallery i ZPAP - Łodź
2008 Wyrożnienie w krajowym etapie Konkursu Sztuki Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego_ Sport i Olimpizm _
2008 Dyplom Towarzystwa Przyjacioł Sztuk Pięknych w Krakowie
2007 Wyrożnienie artykułu Czy powinniśmy rozumieć wspołczesna sztukę? Organizator: Portal Miejsca.org
2006 Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
2004 Pierwsze miejsce w ogolnopolskim konkursie Zaczęło się od styropianu zorganizowanym przez_ Fundację Centrum Solidarności_ w Gdańsku (praca wykonana w zespole)
Wystawy indywidualne
2010 S_amotny w Tłumie - wystawa rzeźby. _Centrum Sztuki wspołczesnej Solvay. Krakow
2010 _Nuty na wodzie. _Park Oliwski im. Adama Mickiewicza. Gdańsk
2007 Ecce Homo. Kość. św. Katarzyny. Krakow
Wystawy zbiorowe
2011 Ścieżka marzeń - "Podążaj drogą brukowaną żołtą kostką". Instalacja zrealizowana w ramach featiwalu ArtSesja. Krakow
2009 _Warszawa 1939. Tem się tylko żyje za co się umiera. _Muzeum Historyczne Miasta Warszawy
2009 Wystawa pokonkursowa I Miedzynarodowego konkursu AKT. Galeria ZPAP. Łodź
2008_ Sport i olimpizm._ Centrum Olimpijskie Jana Pawła II "Art Gallery - 1". Warszawa
2007 Wystawa wyrożnionych Dyplomow absolwentow ASP w Krakowie. Pałac Sztuki. Krakow
2004 Dobiesław Gała i studenci. _Galeria PUU TUU. _Warszawa
*o wystawie: *
Nie chcę tworzyć obrazu, chcę otworzyć przestrzeń, stworzyć dla sztuki nowy wymiar, związać ją z kosmosem w całej jego rozciągłości, z nieskończonym poza płaską powierzchnią obrazu.
Lucio Fontana
Głownym zamierzeniem mojego projektu jest poszerzenie moich dotychczasowych doświadczeń związanych z rzeźbą -- głownie rzeźbą studyjną -- o aranżację przestrzeni. Tematem mojego projektu jest połączenie tradycyjnie pojmowanej rzeźby, w ktorej widoczny jest gest artysty i gdzie nie są zatarte ślady procesu tworczego, z aranżacją przestrzeni. Moim celem jest stworzenie obiektow, ktore będą wykonane z poszanowaniem dla tradycyjnego warsztatu rzeźbiarskiego. Będą wynikały ze studium aktu, choć często doprowadzonego do wielkiej syntezy czy wręcz abstracji a rownocześnie będą aranżować przestrzeń.
W swoich pracach chcę połączyć cele minimalistow dotyczące doświadczenia odbioru rzeźby - do ktorego zdaniem Roberta Morrisa należy „cała sytuacja", czyli wszystko, co znajduje się w polu widzenia odbiorcy łącznie z nim samym (gdzie całościowość, pojedynczość i nierozdzielność dzieła wpływa na jego odbior jako jednej rzeczy) -- z gestem artysty, ktory został wykluczony przez minimalistow i jest często pomijany we wspołczesnych instalacjach rzeźbiarskich. W dziesiejszych czasach można zauważyć tendencję estetyzacji trojwymiarowych obiektow sztuki, gdzie tzw. gest artysty oraz ślady procesu tworczego są bardzo często zacierane, co często wywołuje większe skojarzenia ze słowem design niż rzeźba.
Żyjemy w czasach, w ktorych jesteśmy wręcz atakowani przez rożnego rodzaju bodźce. Zalew informacji nie sprzyja skupieniu uwagi na dobrze nam znanych obiektach sztuki. Dlatego rzeźby, ktore możemy wystawić na postumencie i obejść dookoła -- niezależnie od tego czy myślimy o czymś przedstawiającym czy abstrakcyjnym -- nasuwają na myśl gotowe wzorce ikonograficzne i nie wywołują w nas takich przeżyć jakie wywoływały jeszcze wiek temu. Zaś czyste, puste, ascetyczne otoczenie, ktore wciąga nas do środka sprzyja skupieniu i przeżyciu estetycznemu.
Wstęp bezpłatny / Free entry
http://youtu.be/f96z6b5hi-y* *
http://youtu.be/4g2goz8t9qk* *
*Galeria Schody *
*ul. Nowy Świat 39 *
*00-029 Warszawa *
*tel./faks 22 828 89 43 *
www.facebook.com/galeria.schody*
http://www.galeriaschody.pl* *
Relacje wideo:
[http://www.youtube.com/user/GaleriaSchody/videos](http://www.youtube.com/user/GaleriaSchody/videos)
[http://www.youtube.com/user/obwarzanki/videos](http://www.youtube.com/user/obwarzanki/videos)
bilety:
Wstęp bezpłatny
bezpieczneOtocznie - Galeria Schody - kwiecień 2012
bezpieczneOtocznie - Galeria Schody - kwiecień 2012
Florystyka: Bukiet wiązany w ręku
23 marca 2018 - 19:00
Dom Kultury Zacisze
ul. Blokowa 1 Warszawa
14 563sztuka
Aukcja Sztuka Współczesna. Nowe pokolenie po 1989 roku
22 marca 2018 - 19:00
DESA Unicum
Piękna 1A Warszawa
13 913sztuka
Adam Wyżlic - wystawa fotografii artystycznej, pt. Zła podróz - Galeria Schody - 7-21.03.2018
od: 7 marca 2018 do: 21 marca 2018
Galeria Schody
Nowy Świat 39 Warszawa
11 471sztuka
„Fascynacje Jana Tyszlera” – wystawa
10 marca 2018 - 10:00
Muzeum Niepodległości
al. Solidarności 62 Warszawa
10 466sztuka
Zmysłowość i erotyka w sztuce XVIII wieku
18 marca 2018 - 12:00
Arkady Kubickiego
Zamek Królewski Warszawa
14 004sztuka
Akcja-Animacja
18 marca 2018 - 12:00
Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa
al. Niepodległości 141 Warszawa
13 681sztuka
Pierwsze urodziny sklepu Stare na Nowo już w sobotę
17 marca 2018 - 10:00
Stare na Nowo
Rodziny Ulmów 2 Warszawa
12 804sztuka
Sobotnie podróże wehikułem sztuki: Miniatura w malarstwie
17 marca 2018 - 11:00
Dom Kultury Zacisze
ul. Blokowa 1 Warszawa
10 518sztuka
Wiosenna Aukcja Samochodów Klasycznych i Motocykli | Ardor Auctions
17 marca 2018 - 17:00
DESA Unicum
Piękna 1A Warszawa
13 211sztuka
Wernisaż grafiki Agnieszki Różnowskiej
17 marca 2018 - 18:00
Dom Kultury KADR
ul. P. Gintrowskiego 32 Warszawa
13 601sztuka
Wojna nie ma w sobie nic z kobiety
17 marca 2018 - 21:00
Teatr Druga Strefa
ul. Magazynowa 14A Warszawa
25 500teatr
Moja Droga B.
17 marca 2018 - 19:00
Teatr Druga Strefa
ul. Magazynowa 14A Warszawa
25 405teatr
Oglądaj aukcję sztuki online – transmisja z Domu Aukcyjnego Art in House
16 marca 2018 - 19:30
Art in House Dom Aukcyjny
Aleje Jerozolimskie 107 Warszawa
12 891sztuka
Magia kwiatów | Empik Galeria Mokotów
16 marca 2018 - 17:00jest więcej terminów
Empik w Galerii Mokotów
Wołoska 17 Warszawa
10 839sztuka
Teatr jest kobietą
16 marca 2018 - 22:00
Teatr Druga Strefa
ul. Magazynowa 14A Warszawa
25 470teatr
Marcowa różnorodność, czyli XXII Aukcja Nowej Sztuki w Domu Aukcyjnym Art in House
16 marca 2018 - 19:30
Art in House Dom Aukcyjny
Aleje Jerozolimskie 107 Warszawa
14 459sztuka
Czytaj symbole. Warsztaty interpretowania dzieł sztuki
15 marca 2018 - 19:00
Bielański Ośrodek Kultury Filia Estrady 112
Estrady 112 Warszawa
13 624sztuka