koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyBANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Wystawa rzezby Ewy Wesolowskiej, pt. bezpieczneOtoczenie - Galeria Schody 18-30.04.2012

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 444 wyświetleń od 24 kwietnia 2012
  • od: 18 kwietnia 2012, środa
    do: 30 kwietnia 2012, poniedziałek

bezpieczneOtoczenie - wystawa rzeźby - Galeria Schody

Ewa Wesołowska - wystawa rzeźby, pt. b*ezpieczneOtoczenie* */ Safe Surround* **

18.04-30.04.2012

Istotą projektu jest połączenie tradycyjnego kształtowania rzeźby, gdzie widoczny jest „gest artysty" i nie są zatarte ślady procesu tworczego - z aranżacją przestrzeni.

Rzeźbię w „dialogu" z miejscem ekspozycji, zarazem przekształcając je z myślą o powstającej w ten sposob całości. Dziełem jest rzeźba ukształtowana wraz z aranżacją przestrzeni miejsca, w ktorym się pojawia - w ich wzajemnym dialogu. To „cała sytuacja", a nawet wydarzenie, jakim jest obecność, udział w niej „widza". Dzieło „istni się" w dialogu przebiegającym w takiej sytuacji. „Całą sytuacje" według Roberta Morrisa stanowi wszystko, co znajduje się w polu widzenia odbiorcy, łącznie z nim samym. Wbrew temu, co twierdził sam Morris, koncepcja „całej sytuacji" nie odnosi się tylko do sztuki minimal artu. W sztuce minimalistycznej zostały przekroczone założenia kubistycznej estetyki, gdzie wszystko, co rzeźba ze sobą niosła znajdowało się w obrębie jej samej. W swoim maksymalizmie estetyka minimalizmu centrum pola doświadczenia przenosi poza same obiekty, uwzględnia przestrzeń pomiędzy obiektami i wokoł nich. Krok dalej poszedł Allan Karpow podkreślając, że odbiorcy stają się elementami całości dzieła i niejako na niego wpływają poprzez np. swoje ubranie lub swoją liczebność.

Na całą sytuację składa się trojkąt wzajemnych relacji: rzeźba, otoczenie, widz. Niezaprzeczalnie otoczenie wpływa na odbior dzieła, co zauważał Paweł Florenski, gdy pisząc o „życiodajnym duchu całości", podkreślał, iż nawet światło, cisza i przestrzeń są organicznie związane z wystawianym obiektem, chociaż leżą poza jego granicami.


The essence of the project is to link the traditional formation of a sculpture - a visible 'artist's gesture', a fresh trace of the creative process - with the arrangement of the space in which it is exhibited. In this manner, I exceed the bounds of my previous experience with studio sculpture. I sculpt in 'dialogue' with the place of exhibition, at the same time transforming it with an eye to the whole which comes into being in this manner. The work is a sculpture formed together with the arrangement of the space in the place in which it appears - in their mutual dialogue. The work is the 'sense of the whole', and even the event constituted by the presence, the participation in it of a 'viewer'. The work 'appears' in the dialogues in progress in such a situation. The 'sense of the whole' According to Robert Morris, it is represented, inextricably, by all that is located in the field of vision of the viewer, including him/herself. Despite what Morris himself stated, the concept of the 'sense of the whole' does not refer only to minimal art. Minimalist art went beyond the assumptions of the Cubist aesthetic, where the entire charge borne by a sculpture was to be found within the sculpture itself. In its maximalism, the aesthetic of Minimalism shifts the center of the field of experience outside of the objects themselves, taking into account the space between and around them. Allan Karpow went a step further, emphasizing that viewers become elements of the entirety of a work and, as it were, influence it - for example, via their clothes or via the number of them present.

The 'sense of the whole' is comprised of a triangle of mutual relationships: sculpture, surroundings, viewer... Undeniably, the surroundings do influence the reception of a work, as was noticed by Paweł Florenski when, in writing about the 'life-giving spirit of the whole', he emphasized that even light, silence and space are organically connected with the object being exhibited, though they lie beyond its borders.

Wstęp bezpłatny / Free entry

http://youtu.be/f96z6b5hi-y* *


http://youtu.be/4g2goz8t9qk* *

Ewa Wesołowska

Urodzona w 1982 roku w Krakowie.

Doktorantka wydziały Rzeźby Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (promotor: prof. Adam Myjak - ASP Warszawa). Dyplom w wyrożnieniem w pracowni prof. Bogusza Salwińskiego w 2007 roku.

Laureatka Stypendium Tworczego Miasta Krakowa (2011) oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006). W roku 2008 otrzymała Dyplom Towarzystwa Przyjacioł Sztuk Pięknych w Krakowie.

Nagrody, wyrożnienia

2011 Rezydencja artystyczna Fundacji_ Clews Centrer for the Arts_. Chateau de la Napoule. Francja

2011 Stypendium Tworcze Miasta Krakowa

2010 Nagroda Fundacji Wspolnota Gdańska w konkursie Chopin na wodzie na instalację pływającą upamiętniającą Rok Chopinowski

2009 Drugie miejsce w konkursie malarskim Warszawa 1939. Organizator: Muzeum Historyczne Miasta Warszawy

2009 Wyrożnienie za najlepszą pracę w kategorii Rzeźba w_ Pierwszym Międzynarodowym Konkursie AKT z_organizowanym przez Marquardt Gallery i ZPAP - Łodź

2008 Wyrożnienie w krajowym etapie Konkursu Sztuki Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego_ Sport i Olimpizm _

2008 Dyplom Towarzystwa Przyjacioł Sztuk Pięknych w Krakowie

2007 Wyrożnienie artykułu Czy powinniśmy rozumieć wspołczesna sztukę? Organizator: Portal Miejsca.org

2006 Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

2004 Pierwsze miejsce w ogolnopolskim konkursie Zaczęło się od styropianu zorganizowanym przez_ Fundację Centrum Solidarności_ w Gdańsku (praca wykonana w zespole)

Wystawy indywidualne

2010 S_amotny w Tłumie - wystawa rzeźby. _Centrum Sztuki wspołczesnej Solvay. Krakow

2010 _Nuty na wodzie. _Park Oliwski im. Adama Mickiewicza. Gdańsk

2007 Ecce Homo. Kość. św. Katarzyny. Krakow

Wystawy zbiorowe

2011 Ścieżka marzeń - "Podążaj drogą brukowaną żołtą kostką". Instalacja zrealizowana w ramach featiwalu ArtSesja. Krakow

2009 _Warszawa 1939. Tem się tylko żyje za co się umiera. _Muzeum Historyczne Miasta Warszawy

2009 Wystawa pokonkursowa I Miedzynarodowego konkursu AKT. Galeria ZPAP. Łodź

2008_ Sport i olimpizm._ Centrum Olimpijskie Jana Pawła II "Art Gallery - 1". Warszawa

2007 Wystawa wyrożnionych Dyplomow absolwentow ASP w Krakowie. Pałac Sztuki. Krakow

2004 Dobiesław Gała i studenci. _Galeria PUU TUU. _Warszawa


*o wystawie: *

Nie chcę tworzyć obrazu, chcę otworzyć przestrzeń, stworzyć dla sztuki nowy wymiar, związać ją z kosmosem w całej jego rozciągłości, z nieskończonym poza płaską powierzchnią obrazu.

Lucio Fontana

Głownym zamierzeniem mojego projektu jest poszerzenie moich dotychczasowych doświadczeń związanych z rzeźbą -- głownie rzeźbą studyjną -- o aranżację przestrzeni. Tematem mojego projektu jest połączenie tradycyjnie pojmowanej rzeźby, w ktorej widoczny jest gest artysty i gdzie nie są zatarte ślady procesu tworczego, z aranżacją przestrzeni. Moim celem jest stworzenie obiektow, ktore będą wykonane z poszanowaniem dla tradycyjnego warsztatu rzeźbiarskiego. Będą wynikały ze studium aktu, choć często doprowadzonego do wielkiej syntezy czy wręcz abstracji a rownocześnie będą aranżować przestrzeń.

W swoich pracach chcę połączyć cele minimalistow dotyczące doświadczenia odbioru rzeźby - do ktorego zdaniem Roberta Morrisa należy „cała sytuacja", czyli wszystko, co znajduje się w polu widzenia odbiorcy łącznie z nim samym (gdzie całościowość, pojedynczość i nierozdzielność dzieła wpływa na jego odbior jako jednej rzeczy) -- z gestem artysty, ktory został wykluczony przez minimalistow i jest często pomijany we wspołczesnych instalacjach rzeźbiarskich. W dziesiejszych czasach można zauważyć tendencję estetyzacji trojwymiarowych obiektow sztuki, gdzie tzw. gest artysty oraz ślady procesu tworczego są bardzo często zacierane, co często wywołuje większe skojarzenia ze słowem design niż rzeźba.

Żyjemy w czasach, w ktorych jesteśmy wręcz atakowani przez rożnego rodzaju bodźce. Zalew informacji nie sprzyja skupieniu uwagi na dobrze nam znanych obiektach sztuki. Dlatego rzeźby, ktore możemy wystawić na postumencie i obejść dookoła -- niezależnie od tego czy myślimy o czymś przedstawiającym czy abstrakcyjnym -- nasuwają na myśl gotowe wzorce ikonograficzne i nie wywołują w nas takich przeżyć jakie wywoływały jeszcze wiek temu. Zaś czyste, puste, ascetyczne otoczenie, ktore wciąga nas do środka sprzyja skupieniu i przeżyciu estetycznemu.

Wstęp bezpłatny / Free entry

http://youtu.be/f96z6b5hi-y* *


http://youtu.be/4g2goz8t9qk* *

*Galeria Schody *

*ul. Nowy Świat 39 *

*00-029 Warszawa *

*tel./faks 22 828 89 43 *

www.facebook.com/galeria.schody*


http://www.galeriaschody.pl* *



Relacje wideo: 
[http://www.youtube.com/user/GaleriaSchody/videos](http://www.youtube.com/user/GaleriaSchody/videos) 
[http://www.youtube.com/user/obwarzanki/videos](http://www.youtube.com/user/obwarzanki/videos) 

bilety:

Wstęp bezpłatny

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ