koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

EDWARD DWURNIK / LANIE I PRANIE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 273 wyświetleń od 28 kwietnia 2012
  • od: 14 maja 2012, poniedziałek
    do: 26 maja 2012, sobota

Edward Dwurnik to artysta ktorego nie trzeba przedstawiać. Na najbliższej wystawie w Galerii Grafiki i Plakatu zatytułowanej „Lanie i Pranie" zaprezentujemy zaskakującą, mniej znaną odsłonę tworczości artysty. Zestawione zostaną dwa, kontrastujące ze sobą cykle obrazow.

Jeden z nich stanowić będą rysunki z lat 60. i 70. odnoszące się w większości do tytułowego „prania" w znaczeniu „bojki". Będziemy mogli oglądać kopniaki w twarz, uderzenia pięścią w brzuch, szarpaninę... Ta plątanina konturow wykonana rożnymi technikami: tuszem, ołowkiem, kredką, utrzymana jest w atmosferze prac Dwurnika, ktorą znamy m.in. z cyklu „Sportowcy".

Obok „Prania" zobaczymy „Lanie", czyli dzieła w technice action painting, stworzone przez oblewanie płotna farbą. Wynikiem tego aktu tworczego są abstrakcyjne obrazy akrylowe skonstruowane z rozpryskow i zaciekow jaskrawych kolorow. Inspirowane tworczością Jacksona Pollocka, są kontynuacją dzieł Dwurnika składających się na wystawę „Thanks Jackson" w krakowskiej Galerii Sztuki Wspołczesnej Bunkier Sztuki w 2005 roku.

Czy w prezentowanych pracach odnajdujemy charakterystyczne kolory, linie, formy? Czy w cyklach składających się na wystawę „Lanie i Pranie" można rozpoznać rękę Dwurnika?

Zapraszamy do obejrzenia wystawy „Lanie i Pranie", na ktorej będzie można zobaczyć dwie odsłony artystycznej tworczości Edwarda Dwurnika. Jak powiedział w wywiadzie dla Marii Anny Potockiej w 2005 roku: „Abstrakcja jest bardzo ważna. (…) To zwieńczenie, wyzwolenie malarstwa. Ale abstrakcja wymaga impulsu życia, realnego obrazu".

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ