koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

EDWARD DWURNIK / LANIE I PRANIE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 452 wyświetleń od 28 kwietnia 2012
  • od: 14 maja 2012, poniedziałek
    do: 26 maja 2012, sobota

Edward Dwurnik to artysta ktorego nie trzeba przedstawiać. Na najbliższej wystawie w Galerii Grafiki i Plakatu zatytułowanej „Lanie i Pranie" zaprezentujemy zaskakującą, mniej znaną odsłonę tworczości artysty. Zestawione zostaną dwa, kontrastujące ze sobą cykle obrazow.

Jeden z nich stanowić będą rysunki z lat 60. i 70. odnoszące się w większości do tytułowego „prania" w znaczeniu „bojki". Będziemy mogli oglądać kopniaki w twarz, uderzenia pięścią w brzuch, szarpaninę... Ta plątanina konturow wykonana rożnymi technikami: tuszem, ołowkiem, kredką, utrzymana jest w atmosferze prac Dwurnika, ktorą znamy m.in. z cyklu „Sportowcy".

Obok „Prania" zobaczymy „Lanie", czyli dzieła w technice action painting, stworzone przez oblewanie płotna farbą. Wynikiem tego aktu tworczego są abstrakcyjne obrazy akrylowe skonstruowane z rozpryskow i zaciekow jaskrawych kolorow. Inspirowane tworczością Jacksona Pollocka, są kontynuacją dzieł Dwurnika składających się na wystawę „Thanks Jackson" w krakowskiej Galerii Sztuki Wspołczesnej Bunkier Sztuki w 2005 roku.

Czy w prezentowanych pracach odnajdujemy charakterystyczne kolory, linie, formy? Czy w cyklach składających się na wystawę „Lanie i Pranie" można rozpoznać rękę Dwurnika?

Zapraszamy do obejrzenia wystawy „Lanie i Pranie", na ktorej będzie można zobaczyć dwie odsłony artystycznej tworczości Edwarda Dwurnika. Jak powiedział w wywiadzie dla Marii Anny Potockiej w 2005 roku: „Abstrakcja jest bardzo ważna. (…) To zwieńczenie, wyzwolenie malarstwa. Ale abstrakcja wymaga impulsu życia, realnego obrazu".

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ