koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026CO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICETpL repertuar grudzień 2025
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

Zdrowie i uroda.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 777 wyświetleń od 7 maja 2012
  • 19 maja 2012, sobota
    » 20:00

Zdrowie i uroda. Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą współczesną

**Na tegorocznej Nocy Muzeow Warszawska Szkoła Reklamy przedstawi kolejną wystawę przygotowaną przez Polskie Muzeum Reklamy. Głownymi wątkami ekspozycji będą „wieczne" zdrowie i „nieprzemijająca" uroda, widziane przez pryzmat reklam z początku XX wieku w zestawieniu z reklamami wspołczesnymi.

**Na to jak jesteśmy postrzegani wpływa w głownej mierze wygląd zewnętrzny. Choć może nie być to sprawiedliwe, przede wszystkim po wyglądzie oceniamy człowieka: jego zdrowie, „jakość genow", styl życia, charakter, doświadczenie życiowe, pozycję społeczną, a nawet w jakimś stopniu inteligencję. Atrakcyjny wizerunek zwiększa prawdopodobieństwo społecznej akceptacji, pomaga odnieść sukces. Dlatego też od zawsze przywiązujemy wagę do tego jak wyglądamy: spoglądamy w lustro, stajemy na wadze, sprawdzamy czy nie pojawiły się zmarszczki, cellulit, czy fryzura jest w porządku, czy ubior jest dobrze dobrany itd. Każdy z nas chce ostatecznie zrobić wrażenie pięknego, młodego, zdrowego - na ile się tylko da.

Z czasem zmieniają się sposoby dbania o higienę, urodę i zdrowie, a także kanony piękna. Środki i specyfiki mające sprawić, że będziemy piękniejsi, starają się za tymi zmianami nadążyć, a coraz częściej nawet je wyprzedzić. Wystawa „Zdrowie i uroda. Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą wspołczesną" daje okazję zauważenia i analizy rożnic w podejściu i sposobach dążenia do perfekcji naszych prababć i nas samych. Warto zapoznać się z reklamami bielizny korygującej, środkow na odchudzanie czy przeczyszczenie, popularnych na początku XX wieku, i odnieść je do wspołczesności. Atrakcyjne może być porownanie starych ogłoszeń prasowych prezentujących zalety pasa miesięcznego ze wspołczesnymi reklamami podpasek. Pozwoli nam to, być może, w niebanalny sposob uświadomić sobie, jak przez ostatnich 100 lat zmienił się świat…

Na wystawę wybrano reklamy, ktore były publikowane w warszawskich dziennikach i czasopismach w latach 1900-1914, a więc jeszcze przed I wojną światową na ziemiach polskich. Kryteriami ich wyboru, stanowiącymi zarazem podział tematyczny ekspozycji, są: (1) wysokie walory estetyczne i atrakcyjność wizualna, (2) kunszt językowy, (3) ciekawe rozwiązania formalne służące przyciągnięciu uwagi i wzbudzeniu zainteresowania czytelnika, (4) otwartość w poruszaniu tematow wstydliwych, (5) prezentacja produktow i usług dziwnych lub dziś już nieistniejących. W tym układzie prace dawnych mistrzow reklamy nie były jeszcze nigdzie prezentowane.

Reklamy początku XX wieku zostaną zestawione z pokazem multimedialnym starannie dobranych wspołczesnych reklam prasowych branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Zabieg ten jest probą skontrastowania „dwoch światow", ktore dzieli 100 lat, poprzez uwydatnienie rożnic między produktami, sposobami ich używania, przekazywania o nich informacji oraz argumentow zachęcających do ich zakupu. Wystawa ma jednak także na celu uświadomienie, jak głęboko tkwią w naszej zbiorowej podświadomości stare hasła i slogany, strach i obawy oraz fobie związane z „wiecznym" zdrowiem i „nieprzemijającą" urodą. I jak sprytnie dawni i dzisiejsi mistrzowie reklamy to wykorzystują.

Miejsce wystawy:

WYPIEKI KULTURY: Stolarska 2/4, 03-444 Warszawa

Czas trwania i godziny otwarcia ekspozycji: 19 maja 2012, godziny: 20:00 - 04:00

Kuratorzy: Anita Kot, Sławomir Wojtkowski

Wykopiowania, powiększenia, retusze: Andrzej Zuwalski

Prezentacja multimedialna: Cezary Szulc

Zbiory: Polskie Muzeum Reklamy i Warszawska Szkoła Reklamy

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ