koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Zdrowie i uroda.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 833 wyświetleń od 7 maja 2012
  • 19 maja 2012, sobota
    » 20:00

Zdrowie i uroda. Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą współczesną

**Na tegorocznej Nocy Muzeow Warszawska Szkoła Reklamy przedstawi kolejną wystawę przygotowaną przez Polskie Muzeum Reklamy. Głownymi wątkami ekspozycji będą „wieczne" zdrowie i „nieprzemijająca" uroda, widziane przez pryzmat reklam z początku XX wieku w zestawieniu z reklamami wspołczesnymi.

**Na to jak jesteśmy postrzegani wpływa w głownej mierze wygląd zewnętrzny. Choć może nie być to sprawiedliwe, przede wszystkim po wyglądzie oceniamy człowieka: jego zdrowie, „jakość genow", styl życia, charakter, doświadczenie życiowe, pozycję społeczną, a nawet w jakimś stopniu inteligencję. Atrakcyjny wizerunek zwiększa prawdopodobieństwo społecznej akceptacji, pomaga odnieść sukces. Dlatego też od zawsze przywiązujemy wagę do tego jak wyglądamy: spoglądamy w lustro, stajemy na wadze, sprawdzamy czy nie pojawiły się zmarszczki, cellulit, czy fryzura jest w porządku, czy ubior jest dobrze dobrany itd. Każdy z nas chce ostatecznie zrobić wrażenie pięknego, młodego, zdrowego - na ile się tylko da.

Z czasem zmieniają się sposoby dbania o higienę, urodę i zdrowie, a także kanony piękna. Środki i specyfiki mające sprawić, że będziemy piękniejsi, starają się za tymi zmianami nadążyć, a coraz częściej nawet je wyprzedzić. Wystawa „Zdrowie i uroda. Zderzenie reklamy sprzed 100 lat z reklamą wspołczesną" daje okazję zauważenia i analizy rożnic w podejściu i sposobach dążenia do perfekcji naszych prababć i nas samych. Warto zapoznać się z reklamami bielizny korygującej, środkow na odchudzanie czy przeczyszczenie, popularnych na początku XX wieku, i odnieść je do wspołczesności. Atrakcyjne może być porownanie starych ogłoszeń prasowych prezentujących zalety pasa miesięcznego ze wspołczesnymi reklamami podpasek. Pozwoli nam to, być może, w niebanalny sposob uświadomić sobie, jak przez ostatnich 100 lat zmienił się świat…

Na wystawę wybrano reklamy, ktore były publikowane w warszawskich dziennikach i czasopismach w latach 1900-1914, a więc jeszcze przed I wojną światową na ziemiach polskich. Kryteriami ich wyboru, stanowiącymi zarazem podział tematyczny ekspozycji, są: (1) wysokie walory estetyczne i atrakcyjność wizualna, (2) kunszt językowy, (3) ciekawe rozwiązania formalne służące przyciągnięciu uwagi i wzbudzeniu zainteresowania czytelnika, (4) otwartość w poruszaniu tematow wstydliwych, (5) prezentacja produktow i usług dziwnych lub dziś już nieistniejących. W tym układzie prace dawnych mistrzow reklamy nie były jeszcze nigdzie prezentowane.

Reklamy początku XX wieku zostaną zestawione z pokazem multimedialnym starannie dobranych wspołczesnych reklam prasowych branży kosmetycznej i farmaceutycznej. Zabieg ten jest probą skontrastowania „dwoch światow", ktore dzieli 100 lat, poprzez uwydatnienie rożnic między produktami, sposobami ich używania, przekazywania o nich informacji oraz argumentow zachęcających do ich zakupu. Wystawa ma jednak także na celu uświadomienie, jak głęboko tkwią w naszej zbiorowej podświadomości stare hasła i slogany, strach i obawy oraz fobie związane z „wiecznym" zdrowiem i „nieprzemijającą" urodą. I jak sprytnie dawni i dzisiejsi mistrzowie reklamy to wykorzystują.

Miejsce wystawy:

WYPIEKI KULTURY: Stolarska 2/4, 03-444 Warszawa

Czas trwania i godziny otwarcia ekspozycji: 19 maja 2012, godziny: 20:00 - 04:00

Kuratorzy: Anita Kot, Sławomir Wojtkowski

Wykopiowania, powiększenia, retusze: Andrzej Zuwalski

Prezentacja multimedialna: Cezary Szulc

Zbiory: Polskie Muzeum Reklamy i Warszawska Szkoła Reklamy

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ