koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Reading is a Fashion

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 255 wyświetleń od 10 maja 2012
  • od: 10 maja 2012, czwartek
    do: 13 maja 2012, niedziela

Reading is a Fashion

10 maja 2012 na Warszawskich targach książki rusza druga edycja projektu Reading is a Fashion, ktory

ma na celu połączenie świata mody oraz czytelnictwa. W ramach projektu organizowana jest wystawa

fotograficzna „PERFUME" autorstwa Anny Powierża oraz konkurs dla młodych projektantow mody,

studentow Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru.

Wystawa fotografii Anny Powierża „Perfume"

to obrazy niosące ze sobą tęsknotę do coraz mniej atrakcyjnej rozrywki jaką jest czytanie książek.

Autorka niejednokrotnie swoich inspiracji poszukuje właśnie w poezji czy książkach biograficznych.

Inspiracją do projektu stała się powieść Patricka Suskinda pt. Pachnidło. Powieść Pachnidło weszła na

ekrany w 2007, ale dopiero książka sprawiła że pojawił się pomysł stworzenia zdjęć, ktorych

interpretacją była niezwykła forma przedstawienia kobiecego ciała jako muzy absolutnej dla artysty.

Opowieść projektu toczy się wokoł kobiety, ktora fascynuje zmysłowym światem aromatow, form,

świateł.. Część zdjęć odbyła się w zabytkowych wnętrzach muzeum literatury im. Adama Mickiewicza

oraz warszawskim Antykwariacie Kwadryga, część natomiast na specjalnie przygotowanej przez

pracownię florystyczną Hibiskus ścianie z żywych kwiatow. Grafikę do wybranych ujęć przygotował

wyśmienity Ilutrator Mateusz Suda.

Na zdjęciach podziwiać będzie można modelkę Ilonę Felicjańską w kreacjach najlepszych polskich

projektantow. O jej wizerunek zadbała Agata Naniewicz (Antidotum Agi), stylizacją fryzur zajął się

Damian Siczek ( Tekstura). W projekcie udział wzięli:

  • Paprocki&Brzozowski
  • Teresa Rosati
  • Izabela Łapińska
  • Plich
  • Natasha Pavluchenko
  • Michał Starost
  • Łukasz Jemioł
  • Ewa Szabatin
  • Justyna Waraczyńska Varma
  • Tomaotomo
  • Yuliya Babich
  • Orska, biżuteria artystyczna
    Wydruki przygotowała firma Xerox.

Wszystkich ciekawych zapraszamy już 10 Maja na Warszawskie Targi Książki. Wystawę można obejrzeć

w Pałacu Kultury i Nauki w dniach 10-13 maja 2012.

Konkurs Reading is a Fashion

Ideą konkursu dla projektantow jest promocja czytelnictwa poprzez modę. Studenci

Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru zaprojektowali kreacje zainspirowane

dowolnym utworem literackim. Kreacje powstały z rożnych form papieru w połączeniu z tkaniną.

Pojawiły się inspiracje baśnią „Piekna i Bestia", „Krolowa Śniegu" H.C.Andersena, książką "Kwiaty Zła"

Charlesa Baudelaire'a, ''Ja, Robot'',Isaaca Asimova czy "Carmen" Prosper a Merimee.

Do połfinału konkursu przeszły: Mazurek Anna, Sosnowik-Mociak Anna, Jakubaszek Anna, Sałdak

Katarzyna, Ślaga Bożena, Piłat Karolina, Grochowska Nicola, Krawczykowicz Aneta, Mańka Sabina.,

Olivia Wojcieszek, Małgorzata Szałacka.

Projekty połfinałowe będzie można obejrzeć podczas wystawy w dniach 10-12 maja 2012 w sali

Kopernika oraz w niedzielę 13 maja o godz. 14.00 w Dolnych Kuluarach Sali Kongresowej Pałacu

Kultury i Nauki podczas pokazu finałowego w trakcie, ktorego nastąpi rozwiązanie konkursu. Jury w

składzie: projektant Andrzej Foder, projektantka Joanna Misztela, przedstawicielka WTK

Aldona Zawadzka, fotograf mody Anna Powierża, wybierze zwycięzcow konkursu. Nagrody w

konkursie ufundowali m.in. Wydawnictwo Arkady, Boogie Design, MiaLou.eu, Zinamon.pl,

Wzorcownia.

Gościem specjalnym będzie dyplomowana charakteryzatorka oraz kostiumograf Angelika

Tynor, ktora zaprezentuje kolekcję zainspirowaną książką "Krolowa Potępionych", Anne Rice.

Event poprowadzi Ilona Felicjańska a organizacją pokazu zajmie się JOOST Agency,

oświetlenie zapewni Fabryka Iluzji, modelki przygotuje Akademia Makijażu Mokotowska.

Organizatorem projektu jest Verre Studio Fotografii Profesjonalnej.

Patroni medialni: Magazyn Estilo, Essence, Dilemmas Magazine, Fashioner.pl, Sophisti.pl,

Sophistifashion.pl, Finelife.pl, Fashionmedia.pl, Nieczytasz.pl, BabskieTv, PremiumPoland.

Wstęp na Warszawskie Targi Książki płątny według cennika:

Bilet normalny jednokrotnego wstępu 10 zł

Bilet ulgowy jednokrotnego wstępu 5 zł

Bilet rodzinny jednokrotnego wstępu 18 zł

Imienny karnet

bilety:

ulgowy - 5zł, normalny - 10zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ